Через війну, яку розв'язала Росія, в Україні стрімко зростає кількість осіб з інвалідністю. Для встановлення інвалідності необхідно мати відповідні документи. «24 канал» розповів, як оформити довідку про інвалідність.
Який механізм оформлення інвалідності
В Україні для встановлення інвалідності людна має звернутися до закладу охорони здоров’я за місцем проживання. Сімейний лікар має підтвердити діагноз та видати направлення на експертне обстеження в органах медико-соціальної експертизи МОЗ.
Далі треба зробити такі кроки:
- Відвідати лікарсько-консультативну комісію, яка проводить огляд особи;
- Якщо визначений діагноз підтверджується, комісія має надати направлення на медико-соціальну експертизу (МСЕК) за формою № 088/о;
- МСЕК проводить засідання у повному складі, відносно того чи буде надана особі інвалідність.
- подати у МСЕК документи, які підтверджують стан здоров'я особи (результати досліджень, виписки зі стаціонарів).
Нагадаємо, 22 жовтня РНБО після низки корупційних скандалів ухвалила рішення про ліквідацію в Україні усіх Медико-соціальних експертних комісій. Згодом президент України Володимир Зеленський видав указ, в якому сказано, що цей процес розпочнеться 31 грудня. До тих пір робочі групи повинні перевірити попередні рішення МСЕК про встановлення інвалідності, всі необґрунтовані висновки потрібно буде переглянути. Прем'єр Денис Шмигаль розповів, що замість МСЕК в Україні буде створено європейську модель.