Російські банки запропонували нову схему для фінансування будівництва метро на Троєщину

Поділитися
Російські банки запропонували нову схему для фінансування будівництва метро на Троєщину Проект будівництва метро розділять на два етапи © bohdan.com.ua
Стало відомо про нову схему входження російського "Внєшекономбанка" (ВЕБ) у проект будівництва нової - четвертої лінії метро у Києві вартістю $ 1,25 млрд. Обіцянку Києва вирішити це питання протягом півроку внесено до проекту протоколу засідання комітету двосторонньої міждержавної комісії, що пройшло вчора у Калузі.

Дочірній банк російського "Внєшекономбанка" (ВЕБ) - київський "Промінвестбанк" (ПІБ) може увійти у консорціум з українськими держбанками, що створюється для реалізації першої черги проекту вартістю $ 1,25 млрд. Сам ВЕБ зможе увійти до проекту у 2014 році після отримання в Україні статусу міжнародної фінансової організації. Обіцянку Києва вирішити це питання протягом півроку внесено до проекту протоколу засідання комітету двосторонньої міждержавної комісії, яке пройшло в рамках візиту прем'єр-міністра України до Калуги (РФ).

Про це розповіло джерело, знайоме з ходом переговорів, пише "Коммерсантъ-Україна". За його словами, ПІБ вже провів консультації з українським Мінфіном і держбанками. Також увійти у консорціум можуть Укрексімбанк, Ощадбанк та Укргазбанк. Про плани зі створення такого консорціуму минулого тижня публічно заявив заступник голови столичної міськдержадміністрації Михайло Костюк.

Якщо сторони домовляться, ПІБ залучить фондування в ВЕБі, але його внесок у проект не перевищить 15% загального обсягу коштів консорціуму, продовжує співрозмовник "Ъ". За його даними, це пов'язано з можливостями самого ПІБа, у якого ліміт на одного позичальника обмежено $ 160 млн. Під час консультацій з Мінфіном обговорювалася альтернатива - почати входження до проекту з добудови моста через Дніпро за рахунок коштів, залучених ПІБом під держгарантії України. "Переговори з держбанками можуть затягнутися, а якщо структури ВЕБа хочуть скористатися держгарантіями на 2013 рік, їм треба пройти всі узгодження до кінця року. У бюджеті-2014 обсяг коштів на держгарантії буде серйозно зменшено", - говорить співрозмовник.

У Міністерстві фінансів підтвердили факт переговорів з ПІБом. "Але остаточного рішення поки немає. ПІБ потрібно відпрацювати цілу низку питань, в тому числі визначитися з масштабом своєї майбутньої участі у проектах в Україні. Одна справа - добудувати міст, а інша - брати на себе щось більш капіталомістке",- зазначив співрозмовник у міністерстві. Він уточнив, що в бюджеті-2013 закладено держгарантії на 50 млрд гривень ($ 6,1 млрд), а у 2014 році його буде зменшено до 30 млрд ($ 3,66 млрд). Добудова мосту обійдеться в 1 млрд гривень ($ 122 млн). В ПІБі від офіційних коментарів відмовилися.

- Росія призупинила переговори про кредит для будівництва метро на Троєщину

Загальна вартість проекту будівництва нової гілки київського метро оцінюється в $ 2,25 млрд. Гілка довжиною 14,5 км піде з правого берега Дніпра у спальні райони на лівому березі, з якими немає достатнього сполучення. Мова йде про будівництво 12 нових станцій. У перспективі гілку буде добудовано до аеропорту Жуляни.

Консультанти запропонували розділити проект на два етапи. Перший вартістю $ 1,25 млрд включає будівництво центральної ділянки довжиною 7,3 км та добудову мосту через Дніпро, спорудження шести станцій та двох пересадочних вузлів - "Подільська" і "Глибочіська" (так званий перший пусковий комплекс).

Реалізація другого пускового комплексу довжиною 7 км - шість станцій на лівому березі від станції "Райдужна" і депо, а також добудова гілки на правому березі від станції Вокзальна до аеропорту Жуляни - передбачає створення консорціуму інвесторів для будівництва та експлуатації ділянки на 25 років на умовах концесії. Приблизна вартість - близько $ 1 млрд. Місто має намір внести центральну ділянку концесіонеру як капітальний грант.

Досі передбачалося, що будівництво першого пускового комплексу в основному профінансує ВЕБ під держгарантії України. У 2012 році конкурс на послуги з інвестиційного консультування з формування проекту виграло ВАТ "Федеральний центр проектного фінансування", дочірня структура ВЕБа.

Але ще навесні російський держбанк хотів отримати в Україні статус, аналогічний статусу міжнародної фінансової організації (МФО), що знизило б ризики проекту.

І ось у вівторок, 15 жовтня, справа врешті зрушила з мертвої точки. Питання про надання ВЕБу статусу, аналогічного МФО в Україні, було включено в проект протоколу 10-го засідання комітету з питань економічного співробітництва (його очолюють прем'єри Микола Азаров і Дмитро Медвєдєв) україно-російської міждержавної комісії, засідання якої відбулося вчора у Калузі, розповів один із його учасників.

"Українська сторона бере на себе зобов'язання опрацювати до наступного засідання комісії питання про включення ВЕБа до переліку організацій, кредитні угоди з якими підписуються згідно з процедурами для МФО", - зазначив він. Мова йде про підписання міждержавної угоди, яку має бути ратифіковано парламентами двох країн і підписано президентом України. Після цього Кабінет міністрів має прийняти постанову, що вносить зміни до постанови N1027, пояснив співрозмовник. На ці процедури, за його оцінками, може піти близько півроку.

Чи зберігся цей пункт в підсумковому протоколі, співрозмовник не знає. Прес-секретар Дмитра Медвєдєва Наталія Тімакова вчора повідомила, що документ допрацьовується, оскільки "до низки пунктів вносили виправлення". У прес-службі ВЕБа також не змогли уточнити, чи залишився пункт 2.7 у підсумковій версії протоколу. Там підтвердили інтерес до інвестпроектів в Україні, уточнивши, що "участь ВЕБа може бути розглянуто за зверненням потенційного позичальника, який володіє необхідними юридичними правами на реалізацію проекту". !zn

Читайте також:

Назви станцій нової гілки метро на Троєщину придумають кияни

Будівництво метро на Троєщину в Києві отримало нового замовника

Депутати запропонували зробити київське метро цілодобовим

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі