На двигунах українського літака, який розбився в Ірані, немає слідів займання, повідомив у Facebook журналіст Юрій Бутусов з посиланням на джерело в комісії. За словами Бутусова, інформатор розповів про те, що було відомо станом на 14:00.
"На теперішній час наша група прибула на місце, куди звозять уламки літака. Це відкритий майданчик, куди звозять все, що знайшли в околицях. В даний час я спостерігаю обидва двигуни літака - і не бачу на них слідів пожежі. Сюди доставлені фрагменти правого крила - там теж немає слідів пожежі. Тобто версія несправності двигунів, вибуху двигунів, на даний момент не підтверджується. Літак горів - але версія виходу з ладу двигунів не підтверджується", - йдеться в повідомленні.
Начальник управління цивільної авіації Ірану Алі Абідзаде також повідомив українським представникам про те, що літак вилетів з аеропорту о 6:13, але через 5 хвилин на висоті 2400 метрів почав падати, загорівся і потім розбився. Іранські диспетчери стверджують, що екіпаж літака не зв'язувався з ними. Літак нібито розвернувся до аеропорту, проте поки неясно, чи був цей розворот керованим або вже ні.
Українським експертам поки не надали дані радарів управління повітряним рухом. Також немає ніякої інформації про те, які об'єкти могли бути поблизу літака і зіткнутися з ним. Крім того, невідомо чи був пуск ракети. Проте іранська сторона обіцяє передати всю інформацію.
Зазначено, що обидві "чорні скриньки" пошкоджені через падіння та пожежу, але їх можна відновити. За словами члена комісії, іранська сторона не збирається засекречувати будь-яку інформацію. Згідно Чиказької конвенції, Іран планує надати доступ до розслідування і розшифровки бортових самописців не тільки Україні, але й компанії Boeing, країнам, громадяни яких загинули, а також США.
"Іранці демонструють нормальний діалог, немає сигналів, що якусь інформацію навмисно хочуть приховати, поки все досить коректно і відкрито", - процитував Бутусов джерело.
За словами журналіста, за штурвалом літака були досвідчені пілоти – перший пілот Олексій Наумкін, з нальотом у 12 тисяч годин і другий пілот колишній військовий льотчик Сергій Хоменко з нальотом у 7,6 тисяч годин.
Зазначимо, що в авіакатастрофі в Ірані загинуло щонайменше 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Окрім українців на борту літака також перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану. Загалом на борту українського літака було 167 пасажирів та дев'ять членів екіпажу. В МАУ опублікували повний список осіб, які загинули у результаті падіння літака.
Секретар РНБО Олексій Данилов назвав чотири версії щодо авіакатастрофи в Ірані. Зокрема, це ракетний удар по літаку на тлі загострення на Близькому Сході; зіткнення літака з безпілотним літальним апаратом (БПЛА) або з іншим літаючим об'єктом; руйнування і вибух двигуна з технічних причин; вибух всередині літака внаслідок терористичного акту. Також за його словами, є ще три закриті версії.
Як зазначили в МАУ, літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.
Офіс генерального прокурора України почав розслідування щодо авіакатастрофи. Справу відкрили за ч. 3 статті 276 ККУ (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).
Детальніше про трагедію читайте в матеріалі DT.UA "Катастрофа українського літака в Ірані: що відомо".