"Рухайся повільно і старайся не розбити ще щось", - це, схоже, нове гасло компанії. За останній рік Facebook був пов'язаний з кількома сумнівними суперечками. Зокрема, він постав перед звинуваченнями в тому, що він допоміг поширити фейкові новини, мимоволі полегшивши Росії завдання з втручання у президентські вибори в США, а також посилення політичної поляризації.
Після заперечень відповідальності і деяких нееликих дій у відповідь, Марк Цукерберг почав говорити про "виправлення" Facebook в 2018 році. Це буде дуже великим завданням, пише The Economist.
Російські маніпуляції користувачами Facebook завдадуть шкоди компанії. 16 лютого спеціальний представник Департаменту юстиції США Роберт Мюллер оприлюднив обвинувачувальні висновки проти 13 росіян, які втручалися в американські вибори. Facebook у цьому документі був згаданий не менше 35 разів як місце, через яке російські тролі сварили між собою американців за допомогою політичної реклами і сфабрикованих повідомлень.
Обвинувачувальні висновки також вказали на те, що Facebook не був прозорим у своїх звітах про масштаби активності, яка відбувалася на його платформі. Минулої осені у компанії повідомили, що російський контент бачили 130 мільйонів американців, а російські тролі витратили близько 100 тисяч доларів на рекламні повідомлення впродовж 2016 року. Але ці цифри, схоже, занижені. Російські пропагандисти мали бюджет близько 70 мільйонів доларів, про що йдеться у висновках Мюллера. Вочевидь, вони активно витрачали гроші на контент в Facebook.
Американські політики можуть почати тиснути більше на соціальну мережу, вимагаючи більше інформації і свідчень її виконавчих директорів перед Конгресом, особливо зважаючи на наближення виборів у 2018 і 2020 роках.
Суперечки навколо російського втручання, фейкових новин і мови ненависті в соціальній мережі поки не вплинули на доходи Facebook від реклами. Однак, надокучливі і розлючені повідомлення на сайті, а також негативні матеріали в ЗМІ про нього серйозно вплинули на використання Facebook.
Підхід Цукерберга до виправлення соцмрежі полягав у налаштуванні її так, щоб користувачі бачили більше повідомлення друзів, а не новини. Але, за словами Джона Баттелла з NewCo, у цій зміні він все одно не зайшов далеко.
Минулого місяця, коли Facebook звітував про доходи, він повідомив про скорочення активності користувачів у США і Канаді. І це відбулося вперше. А в глобальному вимірі користувачі почали проводити на сторінці соцмережі на 50 мільйонів годин менше щодня, ніж раніше. Експет компанії Pivotal Research Group Браян Вайзер зауважив, що користувачі Facebook з року в рік скорочують свій час на сайті на 15%.
В США соцмережа послідовно втрачає аудиторію віком до 25 років. Молодь все більше часу проводить з іними додатками, такими як Snapchat чи Instagram, куди їхні батьки заходять рідше. Хоча Facebook володіє Instagram, а також двома месенджерами: WhatsApp і Messenger, 85% його доходу припадає на "основну" соціальну мережу. Американці і канадці лишаються найбільш цінними користувачами, адже компанія отримує за кожного користувача 86 доларів. Це в чотири рази більше, ніж середній глобальний показник. Якщо користувачі будуть продовжувати скорочувати свій час, проведений з соціальною мережею, рекламодавці можуть піти з Facebook.
Раніше Цукерберг повідомив, що користувачі Facebook відтепер зможуть перевірити достовірність джерела інформації. Люди самі даватимуть оцінки медіа, які на їхні думку гідні довіри. Таким чином, за словами засновника соцмережі, нововведення не змінить кількість новин, які будуть відображатися у стрічці користувачів, але змінить їхній баланс на користь достовірних.