Поки Гейтс і Цукерберг обіцяють, Китай заселяє метавсесвіт

01 сiчня, 2022, 16:00 Роздрукувати
Відправити
Відправити

Перші колоністи вже «на валізах»

Поки Марк Цукерберг і Білл Гейтс піарять фантастичне майбутнє людства у метавсесвіті, прагматичний Китай починає заселення Метаверсу. Перші 100 тисяч колоністів прибудуть туди зовсім скоро.

27 грудня китайський пошуковий гігант Baidu запустив процес колонізації першої планети метавсесвіту Xirang (Земля Надій). Це гігантська VR стрічка Мьобіуса, створена на VR-платформі Baidu, всередині якої до 100 тисяч аватарів учасників конференції Baidu AI Developer Conference на три дні зануряться у віртуальний 3D-простір Землі Надій.

Схожа на Країну Чудес імерсивна віртуальна планета подарує учасникам конференції незабутні враження. Тут аватари всіх учасників:

  • дивитимуться панельні виступи і братимуть участь у дискусіях;
  • будуть відриватися на дискотеках;
  • відвідувати виставкові стенди;
  • розважатися на концертах з участю героїв мультфільмів (Оптімуса Прайма з «Трансформерів» та ін.);
  • подорожуватимуть стародавніми монастирями, де ченці навчатимуть їх шаолінського кунг-фу;
  • і матимуть багато інших справ: будуть робити покупки, знайомитися з новими людьми.

Користувачі зможуть переноситися на планету Земля Надій із різних пристроїв (комп'ютерів, телефонів тощо), підключати свого аватара до глобального голосового чату й безпосередньо спілкуватися з іншими аватарами на планеті Земля Надій.

Окрім Baidu, заметушилися три китайські державні телекомунікаційні компанії — China Mobile, China Unicom і China Telecom. Уже в листопаді вони об'єдналися з кількома технологічними компаніями, щоб сформувати Metaverse Industry Committee — першу галузеву групу Китаю, котра присвятила себе масовому заселенню метавсесвіту китайцями. А заодно й планує через три роки отримати чималу частку 800-мільярдного ринку Метаверсу.

Ми живемо в цікавий час, до якого можна ставитися по-різному, але впродовж життя одного покоління прогрес просунувся від цифрового кам'яного віку до всесвітньої павутини. Пандемія за останні два роки привчила людей до онлайн-спілкування, онлайн-освіти, онлайн-подорожей, інтернет-комерції, електронних послуг. І все це сягнуло такого рівня, який прискорив прихід метавсесвіту.

Технології перебувають не тільки в наших кишенях, а й повсюди навколо нас, завдяки безлічі підключених пристроїв, оснащених датчиками та можливістю підключитися (інтернет-речей). Інтернет перейшов від людей, що розмовляють із людьми, до машин, що розмовляють із машинами. Ця еволюція радикально змінює людські стосунки. Іноді технологія не просто примножує наші навички, а й заміняє нас, коли алгоритми можуть виконувати певні завдання з невблаганною точністю. З появою метавсесвіту ми ось-ось ввійдемо в нову фазу, де віртуальні взаємодії посядуть центральне місце.

Тож що таке метавсесвіт? Сам термін придуманий і вперше згаданий у науково-фантастичному романі «Лавина» (Snow Crash) Ніла Стівенсона, написаному ще 1992 року. Треба сказати, що головними футурологами є письменники-фантасти, вони ніби скеровують світ на певний шлях. Але, в принципі, не в назві річ, а в суті. Те, що є сьогодні, — лише зародження версій, технології ще далекі від зрілості, і ключова перепона — системна несумісність. Багатьом компаніям доведеться адаптувати свої бізнес-моделі для роботи у взаємодіючому метавсесвіті. Аналітики вважають, що з 2025 року мають з'явитися конкретніші інвестиційні можливості, особливо у сегменті вражень, які підштовхнуть ринок до лавиноподібного розвитку.

unsplash/franku84

Коли у жовтні Facebook змінив назву на Meta, слово «метавсесвіт» перейшло зі сфери технічних фанатів у мейнстрим, і компанія показала свій серйозний намір розвиватися в зазначеному напрямі. Адже основна офіційна місія цієї компанії — ефективно об'єднувати людей.

Незважаючи на тривалу привабливість концепції метавсесвіту, слід розуміти, що наразі ми перебуваємо на «надміру розрекламованій» території: звичайне явище, яке ми спостерігали також із появою 3D-друку, різних етапів бездротової технології 3G, 4G, 5G та інтернет-речей.

Немає єдиного визначення метавсесвіту. Це передбачувана ітерація Інтернету. Найпоширеніший опис метавсесвіту: простір віртуальної реальності, або альтернативна економіка, або світ, у якому користувачі можуть взаємодіяти з іншими користувачами в постійному комп'ютерному середовищі. Користувачі найчастіше представлені аватарами: цифровим значком або фігуркою, взятими для цього конкретною людиною. Доступ до метавсесвіту можна отримати з допомогою набору технологій, наприклад комп'ютерів або смартфонів, але найчастіше — і з ефектом присутності — через окуляри доповненої або віртуальної реальності. До речі, охочі отримати попереднє уявлення про те, як може виглядати метавсесвіт, можуть подивитися фільм Стівена Спілберга «Першому гравцю приготуватися».

Одна з найбільш просунутих компаній у цьому напрямі — Meta Platforms (раніше — Facebook). Цікавий варіант використання становить додаток SuperNatural, що входить до складу підрозділу Virtual Labs: це імерсивний фітнес-сервіс у віртуальній реальності для Oculus Quest. Додаток щодня пропонує нові тренування, що переносять користувача у приголомшливі місця світу, працюючи зі справжніми тренерами з фітнесу.

Наразі в нас є лише дуже обмежені приклади «пробних» метавсесвітів. Найкращим прикладом може слугувати всесвіт відеоігор, втілений у безплатній грі Fortnite або створеній користувачами платформі Roblox. Вони виходять за межі простих ігор, включно з такими аспектами як віртуальні концерти чи купівля цифрових активів. У цих безготівкових віртуальних середовищах використовуються технологія блокчейн і криптовалюта, вони відіграватимуть ключові ролі в метавсесвіті. Технологія блокчейн створить цікаву екосистему, яка, своєю чергою, слугуватиме створенню й монетизації цифрового контенту. Наприклад, вони можуть давати право на використання творів мистецтва або власних істот, створених у метавсесвіті, відчиняючи двері в нову віртуальну економіку. У цій сфері людська творчість практично не має меж.

Ще стародавні філософи виділили поняття матеріального світу і світу ідей. Навколо цього досі точаться суперечки, є філософські учення й теорії. З розвитком технологічного прогресу межа між світами поступово стирається.

Metaverse загалом — це не про матерію, не так про VR-активність та ігри. Це більше про смисли, уявлення, ідеї, образи, комунікації. Як вони бачаться, передаються і як впливають, зокрема на свідомість, тіло й навіть на матеріальний світ. Виходячи з цього, можна зрозуміти їхню початкову природу, принципи побудови і навіть можливу версію реалізації Metaverse корпораціями. Це складне для моментального розуміння, але поступово стане природним.

Метасвіт — це спрощена модель світу, з якою може ефективно працювати свідомість. Метасвіт існує тільки у свідомості й може передаватися від одного суб'єкта з образним мисленням до іншого. Інформацію без матерії та свідомості важко уявити.

Metaverse — це метавсесвіт, приватний вид інформаційного або метасвіту, який можна чітко описати й передати в такому самому незмінному вигляді для зчитування у вигляді образів. Припустімо, в цифровому або 3D. Інструменти й рішення Metaverse — це тонкий телепорт або канал зв'язку матеріального (реального) світу і образного (ідейного) з допомогою цифрових технологій. Матеріальний світ впливає на процеси Metaverse, своєю чергою Metaverse може впливати на реальний світ через посередника-актора у вигляді людини чи іншого виконавця. У цьому їхній тісний взаємозв'язок.

unsplash/tezos

Метасвіти свідомості людей можуть існувати окремо, комунікувати, об'єднуватися або мати спільний глобальний цифровий інтерфейс у вигляді метавсесвіту.

Metaverse, про який говорить Facebook, покликаний працювати з нашим образом, комунікацією і в перспективі може представити інтерфейс взаємодії свідомості з усім, із чим вона може взаємодіяти в рамках World Wide Web. Це набагато більше, ніж Facebook, AR, VR і навіть досвід взаємодії з «плоским» Інтернетом.

Компанія NVidia показала достойну презентацію з ухилом на AI, розвиваючи свою платформу метавсесвіту у вигляді Omniverse та Maxine. Сучасні підприємства потребуватимуть цифрових двійників для ефективного моделювання процесів. Показані кейси цифрових двійників підприємств майбутнього і сьогодення, чому це важливо та чому може бути корисно. Фінал презентації — концепція «Земля 2.0», яка стане цифровим двійником Землі для моделювання та прогнозування глобальних природних і техногенних процесів.

Цифровий образ стає таким самим реальним, як реальні герої, події, явища й цілі всесвіти в художніх творах, мистецтві, кінематографі або шедеврах комп'ютерних ігор.

Безліч людей уже платять за це гроші, захоплюються історіями, образами та дизайном. Ми надихаємося, знаходимо творчу енергію і навіть друзів із допомогою світу ідей та цифрових спільнот. Із допомогою метасутностей у метасвітах.

Очевидно, компаніям цікаві такі рішення, які закриватимуть потреби людей по-новому, а отже можна експлуатувати ці потреби й будувати на цьому бізнес, надаючи сервіси як цінність (або рекламу).

Нічого по суті не змінюється, нові технологи просто пропонують робити це інакше. Швидше, дешевше, простіше, частіше, з новим рівнем залучення. Metaverse може стати таким самим важливим і цікавим явищем, як перехід від ПК до смартфонів. Це може породити низку нових професій, цифрових продуктів та інструментів. І ось що цікаво: метавсесвіти можна розробляти не тільки в Америці, а й у нас в Україні. Я впевнений, що вже багато молодих стартаперів думають над новим продуктом із використанням нової технології майбутнього, і освіта — віртуальні класи — одна з найкращих ідей.

Більше статей Едуарда Рубіна читайте за посиланням.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК