«ГАЇ ПАЛЬМ І ЗАРОСТІ АЛОЕ»

Поділитися
«Московская купчиха Матрена Брюсова, по воспоминаниям хорошо знавших ее людей, была мастерицей играть в преферанс и плести крючком кружева...

«Московская купчиха Матрена Брюсова, по воспоминаниям хорошо знавших ее людей, была мастерицей играть в преферанс и плести крючком кружева. Позже к этим увлечениям добавилось еще третье, и она отдалась ему со всей страстью цельной натуры. Занявшись разведением экзотических растений в своем доме, добропорядочная Матрена Александровна и не подозревала, какая роль ей уготована в развитии русского искусства».

Ольга Кушліна «Страстоцвет, или Петербургские
подоконники»

Як відомо, купчиха Мотрона Брюсова обожнювала латанії — особливий різновид пальм, криптомерії й агави. Саме цих екзотичних рослин було багато в її будинку. Син Мотрони Олександрівни, відомий російський поет Валерій Брюсов, римував криптомерію з власним ім’ям, «латании с мечтаниями», «агавы с травами» й тим самим зміцнював моду на екзотичні горщечкові рослини, характерну для початку ХХ століття. Саме тоді аристократична заморська орхідея перемогла скромну купецьку герань, а пальма боролася з фікусом за першість і виграла поєдинок. Нині мода на екзотичні кімнатні рослини повертається: тільки криптомерії змінив антуріум, а агаву — гарденія й гібіскус. Ми, як і на початку ХХ століття, хочемо жити в «упоительном саду» й намагаємося перетворити на такий сад свій дім. І іноді це виходить.

З 3 по 6 жовтня в Українському домі проходила виставка «Індустрія квіткового бізнесу» й фестиваль «Місто мрії». Обидва ці заходи, організовані Спілкою українських квітникарів, ТОВ «Місто мрії», Українським союзом промисловців і підприємців, Національним комітетом міжнародної торгової палати та благодійної організації «Культура та Всесвіт-2000», засвідчили: особливу популярність в населення здобули саме кімнатні рослини. Покупці віддають перевагу їхній довговічній красі, а не ефемерному зачаруванню букетів, флористи ж дедалі більше підпадають під вплив популярної спеціалізації — декоративного оформлення горщечкових рослин, яке користується зараз неймовірним попитом.

Павільйон кімнатних рослин від ПКФ «Євроторг» (Миколаїв), розташований у центрі виставочного простору, скидався на прикрашену квітами альтанку, де, звісно, було чимало модної нині екзотики.

Антуріуми, росянки, мухоловки, гарденії, гібіскуси й євпаторіуми зараз на гребені моди. Шанувальники екзотики готові змиритися з тим, що ці рослини вимагають особливих умов вирощування. Антуріуми, приміром, передбачають високу температуру (20—22° С), нижній підігрів кореневої системи (15—16° С) і так само високу вологість повітря (до 70%).

Ясна річ, удома таких умов дотримуватися важко, а ще важче в таких умовах жити. Тому шанувальники екзотики вдаються до хитрощів: перетворюють частину квартири на міні-оранжерею, де і влаштовують «нижній підігрів кореневої системи» та інші премудрості. Ну як не піти на жертви заради «квітки фламінго» — антуріума — та подібних до нього заокеанських див?!

Культом орхідей ми зобов’язані епосі модерну. Ольга Кушліна в своїй енциклопедії «літературної ботаніки» «Страстоцвет, или Петербургские подоконники», яка вийшла в петербурзькому видавництві Івана Лімбаха, пов’язала культ орхідеї зі створеним «срібним століттям» образом «хрупкой и капризной женщины-цветка», «порочного и обольстительного растения, источающего пряные ароматы». Нині цей культ підтримують молоді російські флористи, котрі з задоволенням вирощують орхідеї вдома.

Особливою популярністю серед кімнатних орхідей користуються так звані чобітки або «венерині черевички», найпридатніші для домашнього садівництва. Правда, для них потрібно спорудити спеціальну скляну тепличку або бодай легку покришку на зиму. Ну і, звісно, екзотичні кімнатні рослини вимагають особливого оформлення: вигадливих кашпо та жардиньєрок, старанно продуманого декору. Цим і займаються флористи.

Мода на екзотичні кімнатні рослини тісно пов’язана з розвитком інтер’єрної флористики. Так, темі «Композиція в інтер’єрі» був присвячений майстер-клас відомого голландського флориста Мартіна Ван Бергена, що проходив в рамках фестивалю «Місто мрії». У своїх інтер’єрних композиціях Ван Берген найчастіше використовував новозеландські й австралійські рослини.

Як відомо, після відзнятого в Новій Зеландії «Володаря каблучок» чарівна флора цієї країни «впурхнула» в європейську моду. З’явилися офісні краватки з диковинними новозеландськими плодами, а європейські флористи почали охоче черпати ідеї з рослинної скарбниці цих країн. Отож якщо на початку ХХ століття в Європі гостювали південноамериканські, китайські й азіатські рослини, то зараз в особливій пошані австралійські та новозеландські гості. Квіткова експансія не знає кордонів і відстаней.

Звісно, звабливі екзотичні рослини з їхніми пряними пахощами не всім до душі. До цих пахощів потрібно бодай звикнути. Але саме вони з особливою легкістю несуть запаморочення молодим головам. З домашніми орхідеями охоче возяться не лише шановні дами на кшталт Мотрони Брюсової, а й емоційне юне покоління. Можливо, із цих захоплених домашньою екзотикою тінейджерів коли-небудь «вилупляться» поети? І римуватимуть: «орхідеї-ідеї» — або ще як-небудь. Рим на цю квітку знайдеться чимало.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі