АВТОМОЗАЇКА

Поділитися
Водії добре знають, що запуск двигуна уранці, та ще й прохолодної погоди, відбувається не відразу. Доводиться збагачувати суміш і досить довго обертати стартер...

Водії добре знають, що запуск двигуна уранці, та ще й прохолодної погоди, відбувається не відразу. Доводиться збагачувати суміш і досить довго обертати стартер. Крім того, коли автомобіль нарешті заведеться, значна частина важких фракцій бензину не згорить, а вилетить у глушник, що веде до забруднення довкілля.

Дослідження показали, що за 25° С лише чверть впорскнутого в двигун пального перетворюється на газоподібну суміш бензину й повітря. Звісно, після прогріву двигуна все стає на свої місця.

Американський інженер Рональд Метью запропонував встановлювати в автомобілі, так би мовити, мініатюрний нафтопереробний завод. Він виділяє легші фракції бензину, а важчі — до пори повертає в бензобак. Пристрій Метью містить «вату» із нержавіючої сталі і важить лише 2 кг. Він працює при двигуні, нагрітому до 50° С, і готує порцію легких фракцій для наступного холодного запуску. Виділені фракції йдуть у маленький допоміжний бачок. Після прогріву двигуна починає надходити бензин із головного бензобака.

«Форд» зацікавився цим винаходом і фінансує розширені дослідження. Перешкодою для впровадження поки є досить висока ціна пристрою — $400. Однак «Форд» упевнений, що за масового випуску продукції вартість можна довести до $60.

* * *

Якщо ваш автомобіль тривалий час простояв без експлуатації, то його акумулятор нерідко повністю розряджається і не може завести машину. У цьому випадку доводиться «прикурювати» від акумулятора іншої машини або викликати техдопомогу. Однак тепер є й інший варіант. У продаж надійшов портативний 12-вольтовий акумулятор із ємністю 5 ампер/годин. Це циліндрик завдовжки 20 см, що без усяких проблем поміщається в автобардачку.

Звісно, настільки малопотужний акумулятор сам не може забезпечити струм у сотню ампер, необхідний для обертання стартера. Але цього й не потрібно. Акумулятор підключається через гніздо запальнички до основного акумулятора машини і за кілька хвилин віддає йому свій заряд. А тепер уже можна запускати двигун стартером. Звісно, невеликого заряду основного акумулятора вистачить лише на хвилину роботи стартера, але й цього достатньо. А далі в процесі руху основний і допоміжний акумулятори заряджаються від генератора автомобіля. Цікаво, що допоміжний заряджається лише за півтори-дві години і береже заряд цілих п’ять років. Коштує це маленьке чудо $50. Даруйте, значно дешевше — лише 49 доларів і 95 центів...

* * *

У американській «Книзі фактів 2000» наведено дані про кольори, яким віддають перевагу власники автомобілів. Зазначимо лише перші п’ять кольорів за спадом їхньої популярності для різних класів машин.

Для престижних і дорогих марок — ясно-коричневий, білий металік, чорний, білий, зелений.

Для звичайних сімейних автомобілів — зелений, білий, ясно-коричневий, сріблястий, чорний.

Для спортивних машин — зелений, чорний, білий, сріблястий, яскраво-червоний.

Цікаво, що досить погано помітний на дорозі зелений колір користується підвищеною популярністю, а жовтий, найбільше безпечний, взагалі відсутній.

* * *

У США жінки водять автомашини нарівні з чоловіками. У молодому віці число водіїв-чоловіків трохи випереджає число жінок. Зате у старості права водіїв мають більше жінок, аніж чоловіків. Наведемо кілька цифр для різних вікових груп. До
19 років — 4,9 млн. (чоловіків), 4,6 млн. (жінок); 55—59 років — 5,6 і 5,6 млн.; 70—74 роки — 3,6 і 3,8 млн. Понад 85 років — 790 і 860 тис.

* * *

І на закінчення цікава динаміка зростання автопарку в США. 1900 рік — 8000, 1910-й — 458 тис., 1920 — 8,1 млн., 1940 — 27,4 млн., 1960 — 61,6 млн., 1980 — 121,6 млн. Максимуму було досягнуто 1990 року — 133,7 млн., а потім почалося невелике зменшення. 1992 року число машин дійшло до 126,5 млн. Останні дані опубліковано за 1997 рік —
129,7 млн.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі