Про це у своїй статті для ZN.UA пише експерт з питань управління територіямиЮрій Ганущак, коментуючи ухвалений у першому читанні урядовий законопроект №8603 про експеримент з медичною реформою у Дніпропетровській, Донецькій, Вінницькій областях та місті Києві.
За словами автора, насторожує відсутність у законопроекті прямих доручень уряду з конкретними термінами на виконання його положень. Наприклад, немає доручення зробити розподільчі баланси на випадок, якщо лікарня і поліклініка перебувають під одним дахом.
«Схоже, готується ручне «розпилювання» бюджетних коштів, насамперед для закупівлі високовартісної апаратури з усіма відкотними принадами. До речі, це підтверджується тим, що в прикінцевих положеннях законопроекту пропонується вивести надання послуги з медичного обслуговування населення в пілотних регіонах з-під дії тендерного законодавства», - пише Ю.Ганущак.
На його думку, досить сумнівним є принцип добровільності переходу бюджетних установ у некомерційні підприємства, оскількистимулів для такої добровільності в законопроекті немає-як і батога. «Однак пацієнти можуть запідозрити неладне вже у спробі затвердження МОЗом «порядку вибору та зміни пацієнтом лікаря загальної практики». Хоча, відповідно до Конституції, обмеження дій громадян повинно визначатися законом, а не підзаконним актом. Правда, надалі формулювання стають чіткіші: стосовно спеціалізованих лікарень ідеться про «порядок направлення пацієнтів до закладів охорони», що справді є в компетенції галузевого міністерства. Складається враження, що різні частини законопроекту писали різні підрозділи МОЗу, не узгоджуючи між собою позицій», - вважає експерт.
Крім того, за його словами, у законопроекті практично не описано методів контролю та моніторингу. В системі страхової медицини головну місію контролю якості надання медичних послуг відіграють страхові компанії. В адміністративній системі з цією метою створюється інспекція госпіталів, підпорядкована безпосередньо центру. Відповідно до законопроекту, обласне управління охорони здоров’я залишається головним органом, який ділить гроші, здійснює організаційно-розпорядчі функції і саме себе контролює.
«І вже зовсім кепсько у розробників із розумінням фінансових механізмів забезпечення охорони здоров’я. Швидше всього, законопроект, у стилі нинішнього прем’єра, просто продавили через Кабмін без ґрунтовного аналізу профільними міністерствами та секретаріатом Кабміну», - наголошує автор.
Детальніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» у статті Юрія Ганущака «Медична реформа: експеримент із запланованим провалом?»