Аерокосмічний салон МАКС-2013 у Підмосков'ї не приніс Україні великих контрактів. Якщо договори російських компаній обчислювалися мільярдами доларів, то українське ДП "Антонов" отримало тверді замовлення на кілька літаків Ан-158 і Ан-148 на суму близько 100 млн доларів.
"Антонов" представив у Жуковському реактивний літак Ан-158, нову модифікацію біплана Ан-2-100 і військово-транспортний Ан-70.
"Не можу сказати, що на МАКС-2013 мало цікавилися українськими літаками. Але зараз Ан-140 не дуже приваблює російські авіакомпанії через високу вартість. Хоча постачання в інтересах міноборони Росії тривають. Ан-148 може будувати Воронезький завод - літаки насамперед йдуть державним замовникам РФ. Ну а щодо Ан-70 серйозних просувань у питанні придбання цього літака військово-повітряними силами немає", - розповів виданню "КоммерсантЪ-Україна" глава аналітичного відділу агентства "Авіапорт" Олег Пантелєєв.
ТАКОЖ: "Антонов" не злякали погрози Росії вийти з проекту Ан-70: Є й інші компанії і країни
Сам "Антонов" не підписував прямих контрактів на постачання літаків. Але російська лізингова компанія "Ільюшин Фінанс Ко" (ІФК; укладала майже всі міжнародні контракти на постачання Ан-148 і Ан-158) та Росексімбанк (дочірня структура ВЕБ) уклали договір про фінансування постачання до чотирьох літаків Ан-148 і Ан-158 в 2014-2015 роках для передання в лізинг кубинській державній компанії Cubana de Aviacion. Загальна сума угоди - близько 100 млн доларів.
Цю угоду про постачання літаків російсько-української збірки було укладено ще у 2012 році на авіасалоні у Фарнборо. Крім того, під час роботи авіасалону МАКС-2013 ІФК передала кубинським замовникам вже третій регіональний Ан-158, довівши таким чином загальну кількість поставлених Кубі цивільних літаків до десяти. Генеральний директор ІФК Олександр Рубцов вчора також заявив про плани підписати контракт ще на два літаки Ан-148.
Окрім того, у рамках салону "Антонов" і самарський "Авіакор-авіаційний завод" підписали "дорожню карту" створення спільного підприємства з програми розвитку сімейства ближньомагістральних літаків Ан-140.
Підприємство також домовилося про проведення техобслуговування і ремонту своїх літаків на потужностях заводу в Ульяновську. За даними "Антонова", зараз в експлуатації в РФ перебуває 2243 літаки сімейства "Ан": 15 модифікацій, серед яких Ан-2, Ан-12, Ан-24, Ан-148, Ан-74 і Ан-124-100 "Руслан".
Зазначимо, що найбільше замовлень у рамках МАКС-2013 отримала російська Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК): сума укладених угод на постачання 173 цивільних літаків склала 9 млрд доларів. Окрім того, ОАК уклала договір з міноборони РФ про сервісне обслуговування на суму 3 млрд доларів. Підсумкова сума всіх угод склала 12 млрд доларів, перевищивши результат МАКС-2011 на 2 млрд. !zn
Читайте також:
Відкрився МАКС-2013. Від України - реактивний Ан-158 і модернізований Ан-2-100
Росія має намір модернізувати літаки Антонова без узгодження з українською стороною
Серійне виробництво Ан-70 почнеться через два-три роки
Україна готує серійне виробництво модернізованого "Руслана"