Володимир Путін дав спеціальне доручення розглянути питання самостійної модернізації літаків Антонова без узгодження з розробником і ухвалити рішення до 1 серпня 2013 року.
Про це в статті ZN.UA пише директор Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Валентин Бадрак.
" Річ у тому, що в Росії розвинулася нав'язлива думка отримати документацію та рівні інтелектуальні права на спільні з Україною авіаційні проекти. Наприклад, недавно ДП "Антонов", ідучи назустріч цій настирливій ідеї, дало такі права на модернізацію вантажних люків на літак Ан-140. Також рівні інтелектуальні права російської сторони зафіксовано й на Ан-70. Але як далеко сягне ця ідея, і якого удару очікувати, коли вже тепер у Росії гуляє намір самостійно зайнятися подовженням ресурсу, технічним обслуговуванням та модернізацією всіх літаків Антонова, які виробляються й літають у РФ. А це Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-124, а також застарілі Ан-24 і Ан-26", - пише автор.
Більше того, вказує Бадрак, якщо таке завдання пролобіюють аж нагорі, вслід за впливом на авіапромислову політику України може бути реалізований намір "перекупки" інженерних кадрів.
"Звісно, одна з цілей режисерів цієї літакової містерії - поставити на коліна фірму Антонова, бодай шляхом відтинання від контролю власних проектів та різкого зниження рівня кооперації з Україною. Для реалізації глобальнішої мети в РФ очікується зміна законодавства з метою надати права генеральним конструкторам проводити роботи, зокрема у сфері модернізації й конструкторського супроводу літаків іноземного виробництва", - йдеться в статті.
Докладніше читайте в матеріалі Валентина Бадрака "Літакобудування як розмінна монета" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn
Читайте також:
Міноборони РФ візьме участь у виробництві літаків "Руслан"
На Ле Бурже Україна покаже свій новий літак
"Антонов" не зможе поставляти Ан-70 до 2013 року
На відновлення виробництва "Русланів" буде потрібно не менше п'яти років