Більшість торгових суперечок СОТ вирішується на рівні консультацій, і питання зі скаргою Японії з приводу українських спецмита на автомобілі може бути вирішено на цьому етапі. Про це в коментарі ZN.UA сказав урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький.
"Японія обрала свій шлях вирішення питання, вона має на це повне право. Справа зареєстровано в СОТ, і перший етап розгляду - це консультації, вони можуть триватиме до 60 днів", - сказав він.
П'ятницький зазначив, що деякі принципові суперечки в СОТ тривають роками, однак "більшість вирішується на рівні консультацій". "Можливо, питання зі скаргою Японії також вдасться вирішити на цьому етапі. При цьому не обов'язково Україна скасує мита. Все буде залежати від претензій японської сторони. Можуть бути різні компромісні рішення. Питання має бути дуже серйозним, щоб його затягувати і переводити на наступний етап розгляду в СОТ", - вважає він.
Урядовий уповноважений також не виключив, що до консультацій в якості третьої можуть приєднатися країни, що експортують в Україну автомобілі, - Росія, ЄС і т.д. "Це передбачено нормами СОТ. Ми теж так робимо у випадку суперечок", - сказав він.
Наступний етап після консультацій в СОТ, нагадав П'ятницький, - це створення панелі, яка буде розглядати спір, і виносити рішення. При цьому він зазначив, що вердикт може бути і не на користь України. Наступний етап - це апеляція.
При цьому чиновник зазначив, що питання про скасування мит - не в його компетенції. "Це по суті справи компетенція Комісії з міжнародної торгівлі. Я не можу передбачати їх рішення або впливати", - сказав він.
Уряд Японії в середу, 30 жовтня направив запит на проведення консультацій з урядом України у відповідності з Угодою СОТ про захисні заходи щодо мит на імпорт автомобілів, введених Києвом 13 квітня 2013 року.
На думку Токіо, в України були відсутні достатні підстави для введення таких обмежень (збільшення імпорту, серйозний збиток для вітчизняної промисловості, причинно-наслідкові зв'язки). Крім того, Київ порушив процедурні вимоги при введення захисних заходів, вважають японські влади.
Як повідомлялося, Україна 14 березня 2013 року оприлюднила прийняте в квітні 2012 року рішення про введення спеціальних мит на імпорт в країну нових легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см в розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження та експорту. Рішення набула чинності 13 квітня.
22 жовтня урядовий уповноважений з питань європейської інтеграції Валерій П'ятницький повідомив, що Україна найближчим часом перегляне рішення про мита на імпорт легкових автомобілів з бензиновими двигунами від 1,1 до 2,2 тис. куб. см. У той же час чиновник зазначив, що правильно говорити не про відмову від цих заходів, а про приведення їх у відповідність до букви норм Всесвітньої торгової організації. !zn
Читайте також:
Японія попросила консультацій з Україною в рамках СОТ мита на автомобілі
Спецмита на імпортні авто автоматично знімуться після набрання чинності угоди про ЗВТ з ЄС
Введення спецмит не продемонструвало позитивного ефекту для вітчизняних автовиробників
Кабмін збирається доплачувати українцям за покупку вітчизняних авто