Україна вирішила ввести спеціальні мита на імпорт у країну нових легкових автомобілів об'ємом двигуна 1000-1500 куб. см у розмірі 6,46% і 1500-2200 куб. см - 12,95% незалежно від країни походження та експорту.
Як мовиться в офіційному оголошенні в урядовій газеті "Урядовий кур'єр" у четвер, таке рішення Міжвідомча комісія з питань міжнародної торгівлі (МКМТ) прийняла 28 квітня 2012 року.
"Рішення Комісії набуває чинності через 30 днів з дня опублікування цього оголошення", - наголошується у публікації.
У ньому уточнюється, що мова йде про товари, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 8703 22 10 00 та 8703 23 19 10.
Ініціаторами розслідування виступили ЗАТ "Запорізький автомобілебудівний завод", ЗАТ "Єврокар" і дочірнє підприємство "автоскладальний завод №2 "автомобільна компанія " Богдан Моторс".
МКМТ вказує, що питома вага імпортованої продукції щодо вітчизняної виробництва зазначених підприємств зросла до 2010 року порівняно з 2008 роком на 37,9%, хоча в абсолютному вимірі імпорт впав на 71%.
При цьому внутрішнє виробництво в Україні впало за ці роки на 78,9%, що є найгіршим показником у світі, а обсяги продажів на внутрішньому ринку впали на 86,3%.
Серед інших аргументів Комісія вказує на зростання питомої ваги турецьких, корейських, румунських і німецьких автомобілів у загальному обсязі імпорту у 2010 році порівняно з 2008 роком, що, на думку МКМТ, підтверджує привабливість українського ринку.
Комісія додає, що Японія, яка займає 15% в імпорті автомобілів в Україну, має значні потужності для його нарощування. Крім того Росія планує суттєво збільшити виробництво цієї продукції, у тому числі за рахунок експорту в сусідні країни.
За даними МКМТ, кількість працівників на підприємствах національного товаровиробника впала на 51,56%, розміри прибутку від операційної діяльності - на 89,9%.
"В результаті зростання обсягів імпорту в Україну товару (автомобілів) та умов його здійснення національного товаровиробника витиснули з внутрішнього ринку, що призвело до поглиблення негативного стану вітчизняної галузі і загрози заподіяння значної шкоди національному товаровиробнику", - наголошується у публікації.
Комісія вважає, що такі заходи будуть сприяти поновленню обсягів виробництва і продажів українських автомобілів, позитивно вплинуть на зайнятість населення та інвестиції національного товаровиробника.
"Запропонований розмір ставки спеціального мита не обмежить інтерес споживачів на вільний вибір і не може розглядатися як заборона на імпорт товару в Україну", - вважає МКМТ.
Як повідомлялося, українські виробники автотранспортних засобів у 2012 році випустили 76,281 тис. автомобілів і автобусів, що на 27,1% менше, ніж за 2011 рік, у тому числі 69,687 тис. легкових автомобілів (на 28,6% менше). !zn
Читайте також:
США продовжують наполягати, що Україна підриває основи СОТ
У Кабміні передбачили загибель СОТ через скандал з переглядом мит
Кабмін підготував радикальні заходи щодо наповнення бюджету на 2013 рік