РФ стала найбільшим постачальником нафти до Китаю у 2023 році  — Reuters

Поділитися
РФ стала найбільшим постачальником нафти до Китаю у 2023 році  — Reuters © depositphotos / FlyOfSwallow
Минулого року Росія транспортувала до Китаю рекордні обсяги нафти. 

Росія випередила Саудівську Аравію і стала найбільшим постачальником сирої нафти до Китаю у 2023 році. Китай — найбільший у світі імпортер нафти, проігнорував західні санкції, закупивши величезні обсяги російських вантажів зі знижкою, повідомляє Reuters.

Минулого року Росія транспортувала до Китаю рекордні 107,02 мільйона метричних тонн сирої нафти, що еквівалентно 2,14 мільйона барелів на добу, згідно з даними китайської митниці, — це значно більше, ніж інші великі експортери нафти, такі як Саудівська Аравія та Ірак.

Імпорт із Саудівської Аравії, яка раніше була найбільшим постачальником Китаю, впав на 1,8% до 85,96 млн тонн, оскільки близькосхідний нафтовий гігант втратив частку ринку через дешевшу російську нафту.

Нафта РФ, яку багато міжнародних покупців уникають через західні санкції, більшу частину минулого року торгувалася зі значними знижками на тлі запроваджених Заходом цінових обмежень.

Зростання попиту на вантажі зі знижкою з боку китайських та індійських нафтопереробних заводів підвищило ціну на російську нафту ESPO до 2023 року, перевищивши встановлений G7 ціновий ліміт у 60 доларів за барель, запроваджений у грудні 2022 року, на тлі збільшення кількості альтернативних варіантів транспортування та страхування для обходу санкцій.

За даними торгових джерел, поставки нафти ESPO в грудні минулого року оцінювалися зі знижкою приблизно від 50 до 20% за барель відносно еталонного сорту ICE Brent.

Водночас, Саудівська Аравія з липня підвищила ціни на свою нафту марки Arab Light, що змусило деяких нафтопереробників шукати дешевші вантажі.

Щоб підтримати ціни, Саудівська Аравія і Росія, два з трьох найбільших світових виробників нафти, оголосили про скорочення видобутку і експорту минулого року. 

Китайські нафтопереробники використовують трейдерів-посередників для транспортування і страхування російської нафти, щоб уникнути порушення західних санкцій.

Покупці також використовують води біля берегів Малайзії як “перевалочний пункт” для санкційних вантажів з Ірану та Венесуели. Минулого року імпорт, позначений як такий, що походить з Малайзії, зріс на 53,7%.

Китай офіційно заявляв про відсутність поставок венесуельської нафти в грудні минулого року, попри послаблення санкцій США проти Каракаса в жовтні.

Поставки до Китаю з США минулого року зросли на 81,1%, попри геополітичну напруженість між Пекіном і Вашингтоном, оскільки видобуток нафти в Штатах збільшився.

Загальний імпорт нафти в Китай у 2023 році зріс до рекордних 563,99 млн метричних тонн, що еквівалентно 11,28 млн барелів на добу.

Китай, який відмовився засудити війну Росії проти України, розширює партнерство з Москвою. Раніше в РФ заявляли, що половина російського експорту нафти і нафтопродуктів у 2023 році була спрямована в Китай, в той час, як частка Індії зросла за два роки до 40%. 

Крах російського міфу про неможливість існування світу без російських нафти, газу, нафтопродуктів — очевидний. Європа та світ успішно перегрупувались, але це не має заспокоювати. Чому? Сергій Куюн та Іван Марченков пояснюють у тексті “Кінець російській казочці. Як Європа навчилася жити без російського пального”.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі