Половина російського експорту нафти і нафтопродуктів у 2023 році була спрямована в Китай, в той час, як частка Індії зросла за два роки до 40%. Про це заявив віце-прем'єр РФ, який відповідає за енергетичний сектор, Алєксандр Новак, повідомляє Reuters.
"Основними партнерами в нинішній ситуації є Китай, частка якого зросла приблизно до 45-50%, і, звичайно, Індія", - сказав Новак.
"Раніше поставок до Індії практично не було, за два роки загальна частка поставок до Індії зросла до 40%", - додав він.
За його словами, частка Європи в російському експорті нафти впала з 40-45% до 4-5%.
Країни G7 та ЄС у грудні минулого року запровадили верхню межу ціни на російську нафту на рівні 60 доларів за барель, намагаючись зберегти стабільність поставок нафти на світових ринках, водночас зменшуючи доходи Кремля.
На тлі скорочення поставок до Європи РФ почала активно транспортувати нафту іншим покупцям, зокрема, до Індії та Китаю.
З початку запровадження антиросійських санкцій Індія почала відігравати важливішу роль на світових нафтових ринках, купуючи все більше дешевої російської нафти та переробляючи її на паливо для Європи і США.
Китай, який відмовився засудити війну РФ проти України та почав розширювати партнерство з Москвою, також став великим покупцем російської нафти. Нещодавно повідомлялося, що Росія вперше дозволила неукріпленим нафтовим танкерам пройти крижаним північним морським шляхом до Китаю, що викликало попередження про зростання ризику розливу нафти.
Крім того, Росія навчилася вправно обходити обмеження ціни на нафту, зокрема, за допомогою тіньового флоту, що змусило G7 та союзників шукати шляхи посилення контролю. Про те, як працює тіньовий експорт російської нафти — у статті Артема Куюна та Івана Марченкова “Хто допомагає Росії обходити нафтові санкції, в тому числі і за рахунок України?”.