Компанії Mondelez, PepsiCo та Mars переживають бізнес-бум у Росії — Bloomberg

Поділитися
Продажі Mondelez в Росії у 2022 році зросли на 38%.

Mondelez, Mars  і PepsiCo торік мали шалені продажі в Росії, незважаючи на вторгнення президента країни Владіміра Путіна в Україну, пише Bloomberg.

Продажі компанії Mondelez Rus', яка продає печиво Jubilee і шоколад Alpen Gold, минулого року зросли на 38% до 92 мільярдів рублів (1,1 мільярда доларів). Про це свідчать дані, надані  компанією до податкової служби Росії. Виробник шоколаду Cadbury порівняно з 2021 роком збільшив загальний прибуток більш ніж удвічі. 

Прибутковість зросла завдяки ціноутворенню, зростанню обсягів і припиненню реклами, йдеться у річному звіті Mondelez. В компанії додали, що на Росію припадало 4% її консолідованого доходу минулого року. 

Mars, яка прийшла в Росію на початку 90-х років, торік зафіксувала зростання продажів на 14% до 177 мільярдів рублів, а прибутку — на 58% до 27 мільярдів рублів. 

Виручка PepsiCo в Росії зросла на 16%, а прибуток зріс у чотири рази, і за даними компанії операції в Росії склали 5% її консолідованого чистого доходу за 2022 рік проти 4% роком раніше. 

Очікується, що ці компанії як і інші великі російські компанії, також змушені будуть сплатити податок на надприбуток у розмірі 10% на різницю в прибутках у 2021-2022 роках порівняно з 2018-2019 роками. 

Американські групи залишилися в Росії попри те, що інші компанії залишили російський ринок на знак обурення проти війни, яку Росія розпочала проти України. Водночас, всі три компанії заявили, що продаватимуть лише «продукти першої необхідності».

Генеральний директор PepsiCo Рамон Лагуарта заявив у вересні, що компанія призупиняє продаж міжнародних брендів, таких як 7Up і Pepsi. Підрозділ американської групи в Росії продає чіпси, газовану воду, молоко, молочні продукти та дитяче харчування, а також місцеві продукти, такі як квас.

Компанії, які залишилися, отримали неабияку вигоду від того, що конкуренти покинули ринок. 

Споживчі гіганти заявили, що згортають свій бізнес у Росії, але кілька великих брендів у світовому секторі продуктів харчування та напоїв фактично не зникли. Coca-Cola , наприклад, пішла, однак її продукцію все ще можна імпортувати через треті країни, а для задоволення попиту з’явилася російська копія газованих напоїв.

Напружений ринок праці та помірні темпи інфляції підтримують споживчий попит, вважає Хелі Сімола, старший економіст Інституту економік, що розвиваються Банку Фінляндії. Банк Росії прогнозує, що цього року економіка зросте на 2% і досягне довоєнного рівня до кінця 2024 року, оскільки вплив санкцій згасне. 

Тим не менш, стрімкі продажі Mondelez починають спадати. Американський виробник продуктів харчування заявив, що в 2023 році він продає значно менше продуктів у Росії, а обсяги, починаючи з січня, впали на двозначні цифри. У червні Mondelez заявила, що скоротила свою діяльність, припинила нові капіталовкладення, запуск нових продуктів і витрати на рекламу в ЗМІ в Росії. 

За словами Ендрю Кларка, глобального президента Mars Wrigley, компанія Mars, яка продає шоколад Bounty і корм для собак Pedigree, також зводить до мінімуму свою діяльність в Росії, не надаючи додаткових подробиць. PepsiCo відмовилася від коментарів.

Компанії споживчих товарів, які продовжують працювати в Росії, стикаються з бойкотами та кампаніями на деяких західних ринках. Що довше триває війна і що більше гине мирних жителів, то сильнішим є тиск з боку споживачів на підприємства з метою припинення діяльності в Росії.

Pernod Ricard припинила весь експорт алкогольних напоїв до Росії лише через кілька тижнів після того, як заявила, що відновить поставки, після того, як зіткнулася із закликами до бойкоту у Швеції, на батьківщині горілки Absolut. 

У понеділок британську компанію Unilever було внесено до переліку міжнародних спонсорів війни через те, що вона продовжує працювати в Росії та сплачувати значні податки в російський держбюджет, чим підтримує економіку агресора та робить свій внесок у продовження війни РФ проти України.

Згідно з декларацією компанії, дохід Unilever у Росії минулого року впав на 1% до 85 мільярдів рублів, однак прибуток майже подвоївся до дев’яти мільярдів рублів. Компанія заявила, що російський підрозділ відокремлений від решти бізнесу, тож прибуток не залишає країну. Представник сказав, що заходи, вжиті Unilever для скорочення свого бізнесу в Росії, минулого року призвели до зниження обсягів приблизно на 15%. 

Як раніше зазначали дослідники з університету Сент-Галлена, менше 9% компаній зі штаб-квартирами в Європейському Союзі та країнах G7 відмовилися від принаймні однієї дочірньої компанії в Росії. Більшість із них продовжують працювати та інвестувати в російську економіку.

Великі міжнародні корпорації заявили, що готові забезпечити роботою 250 тисяч біженців з України та інших країн, які зараз мешкають у Європі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі