Китай та ЄС узгодили механізм обговорення питань експортного контролю для послаблення торговельної напруженості

Поділитися
Ці кроки свідчать про готовність обох сторін до взаємодії після попереджень з боку європейських чиновників.

Китай і ЄС домовилися про створення "механізму" для обговорення питань експортного контролю, оскільки сторони прагнуть послабити зростання торговельної напруженості. Про це повідомляє FT.

Пекін також погодився купувати більше сільськогосподарських товарів із ЄС і вирішити деякі питання, включаючи відставання у видачі ліцензій європейським виробникам дитячих сумішей після скарг на ринкові бар'єри для їхніх товарів і послуг.

Ці кроки свідчать про готовність обох сторін до взаємодії після попереджень з боку європейських чиновників. Нещодавно єврокомісар із питань торгівлі Валдіс Домбровскіс заявив, що відносини сторін знаходяться в небезпеці розриву через такі питання, як незбалансована торгівля і війна РФ проти України.

"Обидві сторони створять механізм діалогу в галузі експортного контролю", - заявив глава економічної команди лідера Китаю Сі Цзіньпіна Хе Ліфен після зустрічі з Домбровскісом.

За його словами, механізм дозволить “спілкуватися щодо політики і практики”.

Механізм експортного контролю між ЄС і Китаєм з'явився після того, як у серпні Вашингтон і Пекін оголосили, що створять "обмін інформацією про дотримання експортного контролю".

Пекін гостро розкритикував зусилля США, спрямовані на обмеження продажів найсучаснішого напівпровідникового обладнання до Китаю, до яких долучилися виробники в Європі та Японії.

ЄС наголошує, що Китай також запроваджує експортний контроль, нещодавно оголосивши про обмеження на поставки галію і германію, які мають важливе значення для виробництва напівпровідників.

Обидві сторони заявили в понеділок, 25 вересня, що розглянуть можливість створення "механізму прозорості" ланцюжка поставок сировини.

"Китай готовий збільшити імпорт з ЄС і сподівається, що ЄС зніме обмеження на експорт високотехнологічної продукції до Китаю", - сказав Хе.

Домбровскіс порушив питання правової невизначеності, пов'язаної з китайським законодавством про захист даних, яке, на думку європейських компаній, є занадто розпливчастим і громіздким, тоді як Хе розкритикував нещодавнє рішення ЄС розпочати розслідування щодо імпорту китайських електромобілів.

Економічний і торговельний діалог на високому рівні став кульмінацією п'ятиденного візиту Домбровскіса до Китаю.

У понеділок Домбровскіс заявив аудиторії в Пекіні, що друга за величиною економіка світу повинна змінити свій шлях, інакше ризикує завдати шкоди інвестиціям і торгівлі з ЄС.

"Ми стоїмо на роздоріжжі. Ми можемо обрати шлях до взаємовигідних відносин. Або ж ми можемо обрати шлях, який повільно віддаляє нас один від одного. Де спільні вигоди, якими ми користувалися в останні десятиліття, слабшають і зникають”, - сказав Домбровскіс.

Він зазначив, що економічний успіх Китаю був побудований на глобалізації, коли споживачі з ЄС купували товари, які витягли сотні мільйонів людей із бідності.

"І ЄС, і Китай зіштовхуються зі значними політичними та економічними перешкодами. І деякі з цих зустрічних вітрів можуть призвести до того, що ми будемо віддалятися один від одного", - додав Домбровскіс.

Найсильнішим зустрічним вітром стала нездатність Китаю засудити Росію за вторгнення в Україну. 

“Пекін підтримує територіальну цілісність держав, тому нам дуже важко зрозуміти позицію Китаю щодо війни Росії проти України, оскільки вона порушує фундаментальні принципи Китаю", - заявив Домбровскіс.

За його словами, розслідування ЄС щодо імпорту електромобілів із Китаю буде прозорим і справедливим, і за ним можуть послідувати інші, якщо Китай не запропонує "рівні умови гри".

Позиція Домбровскіса та його критика рекордного дефіциту торгівлі ЄС з Китаєм у розмірі 396 млрд євро наблизила Брюссель до більш жорсткої позиції  щодо Пекіна, яку займають США.

Раніше повідомлялося, що Пекін розкритикував розслідування ЄС щодо надання великих держсубсидій Китаєм своїм виробникам електромобілів, заявивши, що цей крок матиме "негативний" вплив на економічні та торговельні зв'язки. Також Китай дорікнув іноземним автовиробникам за те, що вони не встигають за технологічними інноваціями. 

Розслідування відкривається, попри побоювання заходів у відповідь з боку Китаю. Це є ознакою зростання тривоги щодо здатності європейських виробників конкурувати з китайською промисловістю. Китай є домом для низки виробників електромобілів, які підтримуються державними стимулами. Китайські автовиробники готуються збільшити продажі в Європі за допомогою низки конкурентоспроможних електромоделей, які, в разі успіху, можуть “витіснити” деяких найбільших виробників у ЄС. 

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі