Пекін розкритикував розслідування ЄС щодо надання великих держсубсидій Китаєм своїм виробникам електромобілів, заявивши, що цей крок матиме "негативний" вплив на економічні та торговельні зв'язки. Також Китай дорікнув іноземним автовиробникам за те, що вони не встигають за технологічними інноваціями. Про це повідомляє Reuters.
Розслідування визначить, чи виправдані штрафні тарифи для захисту виробників ЄС від того, що глава Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн назвала "потоком" дешевих китайських електромобілів.
"Китай вважає, що слідчі заходи, запропоновані ЄС, насправді спрямовані на захист його власної промисловості в ім'я "чесної конкуренції”. Це відвертий протекціоністський акт, який серйозно порушить і спотворить світову автомобільну промисловість та ланцюжок поставок, включаючи ЄС, і матиме негативний вплив на економічні та торговельні відносини між Китаєм і ЄС", - йдеться в заяві Міністерства торгівлі Китаю.
Розслідування, ініційоване Єврокомісією, а не за скаргою будь-якої галузі, ще більше загострить напружені відносини блоку з Китаєм, частково ускладнені дисбалансом у торгівлі та інвестиціях.
У 2022 році експорт з Китаю до ЄС зріс на 8,6% до 562 мільярдів доларів, згідно з даними китайської митниці. Але імпорт із ЄС впав на 7,9% до 285 мільярдів доларів через слабший китайський попит. Дефіцит торгівлі ЄС з Китаєм різко зріс другий рік поспіль.
Розслідування відкривається, попри побоювання заходів у відповідь з боку Китаю. Це є ознакою зростання тривоги щодо здатності європейських виробників конкурувати з китайською промисловістю. Китай є домом для низки виробників електромобілів, які підтримуються державними стимулами.
Китайські автовиробники готуються збільшити продажі в Європі за допомогою низки конкурентоспроможних електромоделей, які, в разі успіху, можуть “витіснити” деяких найбільших виробників у ЄС.