У Мінцифри підтверджують повідомлення в соцмережах про те, що міністерство спільно з ДПС та "іншими зацікавленими сторонами" вивчають можливість відкритої публікації даних про фіскальні чеки продавців. Про це у Міністерстві цифрової трансформації відповілb на запит UBR.
"Ми проводимо насамперед юридичний аналіз для розуміння того, чи не буде публікація таких даних порушенням комерційної таємниці", – відповіли в міністерстві.
Станом на цей момент постанова Кабміну №835, яка й регулює сферу відкритих даних в Україні, не містить згадок про фіскальні чеки.
У то й же час, розглядається можливість публікації чеків у формі відкритих даних, але не в режимі реального часу, а у вигляді набору даних з чеками за тиждень або місяць.
Які наслідки може потягнути таке нововведення, прокоментував консультант зі стратегічного маркетингу Віктор Шолошенко (раніше працював у "Цитрусі"). За його словами, публікація даних про фіскальні чеки "не торкнеться приватності клієнтів, але дуже важливі бізнес-результати зробить максимально відкритими".
Також, на його думку, такий крок уряду може спричинити "нескінченну цінову війну" на ринку ритейлу.
Як повідомляло ZN.UA, більшість українських споживачів (80%), незалежно від віку, платоспроможності та місця проживання, хочуть отримувати на руки фіскальний чек, вважаючи цей документ гарантією захисту своїх споживчих прав. 53% респондентів вважають, що навести лад у питанні зборів податків можна, розширивши кількість галузей, зобов'язаних видавати фіскальні чеки, і тільки 33% (переважно приватні підприємці) впевнені, що це ускладнить ведення бізнесу.
Від ритейлу зразка 1998-го - сумирного новачка, який входив у ринок із демпінговими цінами, не залишилося й сліду. Зрослий на тіньових надходженнях, зцементований промисловою корупцією новий формат роздрібної торгівлі, а по суті, модифікована комісійна торгівля, пробрався у владні кабінети і вже підкупленими чиновницькими голосами відстоює свої інтереси. Про це свого часу розповідав для ZN.UA Микола Бараш, в.о. голови Антимонопольного комітету України,. Читайте про це в матеріалі Володимира Чопенка - "Незговірливий ритейл".