Бізнес ратує за скасування фіскальних чеків, споживачі - хочуть збільшити кількість галузей з їх обов'язковою видачею

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Бізнес ратує за скасування фіскальних чеків, споживачі - хочуть збільшити кількість галузей з їх обов'язковою видачею
І державі, і підприємцям точно не варто залишати без уваги такі настрої споживачів.

Більшість українських споживачів (80%), незалежно від віку, платоспроможності та місця проживання, хочуть отримувати на руки фіскальний чек, вважаючи цей документ гарантією захисту своїх споживчих прав.

За даними опитування, проведеного групою «Рейтинг», переважна більшість споживачів (60%) взагалі не готові купувати товари групи ризику без отримання фіскального чека, при цьому 80% з них - саме складні побутові прилади й електроніку.

Також понад 70% опитаних не підтримують ініціативу щодо скасування фіскальних чеків при купівлі ризикових видів товарів.

«І державі, і підприємцям точно не варто залишати без уваги ці настрої споживачів. Тому що не вони, а саме споживач є головною фігурою на ринку. Він голосує своїм гаманцем за той чи інший товар. І в цьому випадку держава та бізнес насправді є слугами споживачів», - пише редактор відділу мікроекономіки та бізнесу ZN.UA Сергій Следзь.

Не випадково 48% опитаних впевнені, що гарантувати безпеку та якість під час купівлі товарів повинен підприємець, а 44%, - що це повинні забезпечувати держоргани. Фактично, таким чином споживач порівну розділив провину за якість товару і свою безпеку між продавцем і державою.

Заслуговує на увагу ще одна частина опитування: 53% респондентів вважають, що навести лад у питанні зборів податків можна, розширивши кількість галузей, зобов'язаних видавати фіскальні чеки, і тільки 33% (переважно приватні підприємці) впевнені, що це ускладнить ведення бізнесу. Тож зміни продиктовані часом і ховатися від них марно.

«Проте не потрібно боятися споживача - він не такий вже кровожерливий. 70% опитаних не готові звернутися зі скаргою до ДПС, в разі, якщо продавець не видав фіскальний чек на товар, і отримати грошову винагороду в розмірі 100% вартості товару. Тобто наживатися на підприємцях в разі впровадження механізму кешбек масовий споживач не збирається, хоча цього так бояться підприємці», - пояснює автор.

Покупцям чужого не треба, тут би своє не втратити, підкреслює Следзь. 54% з них упевнені, що якісні товари та послуги можуть надавати тільки продавці, які чесно платять податки. Дві третини згодні з твердженням, що посилення контролю за діяльністю бізнесу з боку держави покращує якість товарів і послуг.

66% респондентів підтримують законодавчі ініціативи влади викорінювати схеми ухилення бізнесу від сплати податків. І тільки 25% проти таких нововведень, та й то за рахунок респондентів, які мають власну справу або бажаючих її відкрити.

РРО-шна епопея - у кульмінації. Держава хоче більше контролю, споживач наполягає на фіскальному чеку, а спрощенці категорично проти будь-якої фіскалізації. Без взаємних поступок в трикутнику держава-споживач-бізнес проблему не вирішити. На які поступки має піти парламент і підприємці та чому, читайте в статті Сергія Следзя «Фіскальне рівняння для Гетманцева» у ZN.UA.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі