Для перевезення підсанкційної російської нафти у світі формується «тіньовий флот» – Bloomberg

23 жовтня, 2022, 05:56 Роздрукувати
Відправити
Відправити

Схоже, Росія знайшла спосіб обійти обмеження.

Для перевезення підсанкційної російської нафти у світі формується «тіньовий флот» – Bloomberg
© Die Welt

За останні пів року у світі різко зросла торгівля танкерами, які купують невідомі особи. Експерти зробили висновок, що для обслуговування інтересів Москви накопичується величезний «тіньовий флот» танкерів із невідомими власниками. Вони перевозитимуть підсанкційну російську нафту, повідомляє Bloomberg.

«Якщо ви подивіться, скільки кораблів було продано за останні шість місяців невідомим покупцям, стане цілком зрозуміло, що для транспортування цього флоту створюється», – сказав Крістіан Інгерслев, генеральний директор Maersk Tankers A/S у Копенгагені, який керує флотом із 170 кораблів, жоден із яких не обслуговує Росію.

Напередодні 5 грудня, коли ЄС має заборонити імпорт російської сирої нафти та призупинити транспортування, фінансування та страхове покриття пов’язаних торгів, найважливішим питанням є те, чи буде достатньо суден.

Читайте також: Російська нафта на європейському ринку: журналісти розкрили схему обходу санкцій

За оцінками суднового брокера Braemar, щоб підтримувати 4 млн барелів на день російського експорту на Далекий Схід, до 240 суден потрібно буде додати багато суден, з якими нещодавно було здійснено транзакцію і які перевозили іранську та венесуельську нафту минулого року, щоб сформувати великий тіньовий флот, який підтримуватиме Москву.

«Відбулося різке зростання обсягів торгівлі танкерами після війни та напередодні крайнього терміну 5 грудня невідомими організаціями, розташованими в таких країнах, як Дубай, Гонконг, Сінгапур і Кіпр», – сказав Ануп Сінгх, керівник танкерного відділу досліджень танкерів Braemar.

Окрім цього, майже напевно буде сплеск перевезень із судна на судно. Це є наслідком як ризику санкцій через обробку експорту безпосередньо з російських портів, так і необхідності зіставляти кілька невеликих вантажів на більші танкери для далеких рейсів.

Читайте також: Нові санкції проти російської нафти: диявол ховається в деталях

Однак це само по собі є логістичним викликом, особливо з Балтійського моря, найбільшого експортного регіону Росії. Трансфери з судна на судно передбачають, що одне судно маневрує поруч з іншим, прикріплюючи трубу, яка дозволяє перекачувати вантаж між двома перевізниками. Це може зайняти до двох днів, і найкраще це робити в тихій воді з гарною погодою. 

Related video

Нагадаємо, окрім часткового нафтового ембарго проти Росії, яке почне діяти з грудня, нещодавно лідери країн G7 завдали ще одного удару по російській нафтовій промисловості. В межах восьмого пакету санкцій вони домовилися запровадити стелю цін на російську нафту. Проте агентство Reuters після цього теж зазначало, що Росія може отримати доступ до достатньої кількості танкерів для доставки значної кількості своєї нафти, обійшовши таким чином обмеження цін G7.

Підготував/ла : Юлія Лавришин
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК