Блокада портів України триває і приносить величезні збитки попри новий суднохідний коридор - експерт (фото)

Поділитися
Блокада портів України триває і приносить величезні збитки попри новий суднохідний коридор - експерт (фото)
Збій всіх логістичних мереж, значне підвищення ставок страхування, зменшення пропускної спроможності.

Блокада Росією морських портів України залишається, новий суднохідний коридор лише частково зняв проблеми. Про це заявив керівник проєкту Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, моніторингової групи з кримських санкцій та свободи судноплавства Андрій Клименко.

"Попри те, що оперативно створено "новий коридор" до портів України, було б грубою помилкою казати: "все ок, блокади вже немає". Блокада є, вона нікуди не поділася, хай зараз вона, завдяки оперативним діям Держгідрографії, і стала частковою", - наголосив він.

За словами експерта, безпрецедентне перекриття рекомендованих морських шляхів до українських портів викликало багато негативних наслідків:

  • значне підвищення ставок страхування, від 3 до 10 доларів США за одну тонну вантажу.
  • збій всіх логістичних мереж, що зав'язані на українські порти;
  • новий коридор - в десятки разів менший за шириною, ніж традиційні, тобто менш безпечний, особливо за штормових умов.

Він наголосив, що все це тягне величезні збитки, які не важко порахувати навіть на прикладі одного судна з умовними 100 000 тонн вантажу.

"Блокади нема? Так РФ буде перекривати цей район моря завжди. Блокада - це акт агресії. Казати, що її вже нема - значить, й до міжнародних організацій та судових інстанцій нема чого йти", - наголосив Клименко.

"Так, молодці - швидко все зробили, але за аплодисментами не можна припиняти думати. Нарешті, треба починати роботу з підготовки позовів в морські арбітражі тощо, оцінювати збитки. А головне: формувати новий міжнародний патрульний проєкт в Чорному морі - щоб 24/7 та 365 днів на рік патрулювати маршрут від Босфору в напрямку Одеси", - додав також він.

Нагадаємо, раніше колишній заступник генерального прокурора Гюндуз Мамедов у коментарі ZN.UA наполягав, що заявлене Росією перекриття зон судноплавства у міжнародних водах Чорного та Азовського морів де-факто є морською блокадою. Він наголосив, що Україні слід звернутись до Міжнародного трибуналу ООН та Офісу прокурора Міжнародного кримінального суду.

Мапа територіальних вод та економічних зон де-юре
Мапа територіальних вод та економічних зон де-юре

Акваторії, які Росія закрила
Акваторії, які Росія закрила

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі