Років зо два тому киянам «обломився» шматочок чудових, створених у Львові, духовних ласощів — у рамках придуманого там проекту «Гранди мистецтва» в київський філармонії виступив Гідон Кремер і його ансамбль «Камерата Балтика». І досі ті, хто чув цей концерт, згадують про нього з ностальгічним захопленням. Не тому, що в Києві замало гастролерів, навпаки, кількість їх іноді перевищує можливості сприйняття, а от якість найчастіше залишає бажати кращого.
З жовтня цього року до червня 2002-го продюсерське агентство «Мистецьке Березілля» втілює в життя безпрецедентний за своєю високопробністю проект «Гранди мистецтв у Києві». Щомісяця кращі зали нашого міста будуть надані найбільшим і найяскравішим зіркам, які є гордістю світової культури — театру, музики, балету тощо. Підтримують агентство в цьому гала-проекті Фонд сприяння розвитку мистецтв — його почесний президент Анатолій Толстоухов очолив оргкомітет проекту, генеральний партнер — студія «1+1», співорганізатор — радіо «Люкс-FM», генеральний перевізник — Міжнародні авіалінії України, медіа-патронат здійснює «Дзеркало тижня» за активної підтримки інших друкованих й електронних ЗМІ.
Програма першого концертного сезону викликає повагу до художнього смаку організаторів. Наймолодший оперний театр Москви — «Нова опера» на чолі зі своїм художнім керівником і головним диригентом Євгеном Колобовим сміливо експериментує, створюючи оригінальні інтерпретації творів різних епох. У листопаді на нас чекає знайомство з трьома з них: найцікавішим трактуванням Сергія Арцибашева «Євгенія Онєгіна», «Травіатою» в баченні Алли Сіналової та несподіваним поєднанням музики Моцарта, Римського-Корсакова й Сальєрі в спектаклі «О, Моцарт, Моцарт» (постановка Володимира Васильєва). «Нову оперу» змінить театр-лабораторія «Один» із Данії. Його лідер Євженію Барба сповідує театр як співтовариство однодумців, що колективно створюють дійства, де поєднані традиції й новаторство.
Серед театральних колективів, назви яких прикрашають афішу проекту, — Танцювальна компанія Ісмаеля Іво, імена Роберта Стуруа, Еймунтаса Някрошюса, Оскараса Коршуноваса, що не потребують особливих коментарів. Про кожну з цих подій читачі «ДТ» дізнаються, так би мовити, з перших рук. Звертаємо увагу скептиків, які сумніваються в можливості потрапити на ці спектаклі й концерти, що з 10 вересня до 5 жовтня бажаючі можуть забезпечити себе абонементами на всі 18 заходів, вказаних в афіші сезону 2001—2002 року, які продаються з 40% знижкою. Організатори передбачили також відкриті репетиції (їх зможуть відвідувати студенти й фахівці) та проведення майстер-класів. До речі, традиційний театральний фестиваль-лабораторія «Мистецьке Березілля» також відбудеться в рамках проекту з 27 березня до 27 квітня 2002 року, його девіз цього разу — Пристрасть.
Відкривається розкішне дійство 7 жовтня концертом Гії Канчелі, «естета з темпераментом максималіста», за словами Родіона Щедріна, творця музики, яку називають «новою простотою», сумного романтика, мага звукових образів. Концерт відбудеться за підтримки посольства Грузії, про що на зустрічі з журналістами зі стриманою гордістю повідомив посол Грузії Грігол Катамадзе. У програмі, крім відомих творів, прем’єра симфонічної поеми «Стікс», соло — Юрій Башмет. До інтернаціональної «команди» ввійдуть також Київський камерний оркестр, симфонічний оркестр Національної філармонії України, муніципальний хор «Київ» і солісти Барт Шнеєман (Німеччина), Арно Борнхамп і диригент Лев Маркіз (обидва з Голландії).
Отже, гостей запрошено на бенкет, незабаром залунає дивовижна музика...