Луцькі винахідники створили двигун, на який полюють іноземні фірми

Поділитися
Наукова робота, виконана на кафедрі автомобілів Луцького державного технічного університету, виз...

Наукова робота, виконана на кафедрі автомобілів Луцького державного технічного університету, визнана найкращою, посіла перше місце на Всеукраїнському конкурсі інноваційних технологій, який проводили Міністерство освіти і науки та Міністерство промислової політики України.

Переваги газового двигуна

Довідавшись про винахід лучан, я поспішила до лабораторії Луцького державного технічного університету, де міститься новостворений двигун. Як з’ясувалося, все почалося з того, що, виконуючи спочатку магістерську, а потім — дисертаційну роботи, аспірант Ілля Козачук під керівництвом кандидата технічних наук доцента кафедри автомобілів Віктора Захарчука вдосконалив технологію переобладнання дизелів у газові двигуни з іскровим запалюванням. Саме за цією технологією в лабораторії здійснено переобладнання дизеля Д-240 в газовий двигун для роботи на природному газі. Випробування засвідчили, що він має ряд переваг над дизелями: працює на паливі, вдвічі дешевшому за дизельне; викидає з відпрацьованими газами значно менше таких шкідливих речовин, як оксид вуглецю та вуглеводи, і зовсім не викидає сажі, створює менше шуму й вібрацій. При цьому, зауважив Ілля Козачук, його потужність і витрата палива перебувають практично на тому ж рівні, що й у дизеля. Термін служби таких двигунів буде не меншим, ніж у дизелів.

Розроблена технологія не має аналогів в Україні та близькому зарубіжжі, а від технологій, які використовуються в Західній Європі та Японії, вигідно відрізняється тим, що потребує менших затрат при переобладнанні. Результати цієї роботи вже опубліковано у збірниках наукових праць, які видаються в Києві, Харкові, Луганську, Луцьку, Любліні, і доповідалися на багатьох наукових конференціях.

Винахідники стверджують, що переведення навіть частини дизельного автомобільного парку держави на живлення природним газом дасть значний економічний ефект. Розрахунки свідчать: затрати на переобладнання одного двигуна окупляться вже за 9—12 місяців, надалі власник автомобіля з таким двигуном отримуватиме значний прибуток. Та й, зрештою, ми постійно нарікаємо на неблагополучну екологічну ситуацію в містах, газові ж двигуни зможуть значно її покращити.

Конвертація дизелів вітчизняного виробництва в газові двигуни дасть можливість вийти на рівень вимог щодо токсичності відпрацьованих газів стандарту «Євро-2», який зобов’язалася виконувати наша держава, а в перспективі — на «Євро-3». А це означає, що на автомобілях, які виробляються в Україні, зокрема на автобусах «Богдан» Луцького автозаводу, можна буде замість японських дизелів встановлювати двигуни українського виробництва. Тобто розробка, крім економічного та екологічного, має ще й соціальний ефект.

Чотирирічна праця увінчалася успіхом

Керівник проекту Віктор Захарчук представляв роботу на національній виставці високих технологій та конкурентоспроможної продукції «Укртехнологія-2006», яка проходила в Києві 6—8 грудня, де вона отримала схвальні відгуки відомих науковців та виробничників. Про це свідчить нагородження творчого колективу дипломом. Отож чотирирічна напружена праця увінчалася успіхом. Віктор Іванович вважає, що скоро такі двигуни набудуть значного поширення, оскільки запасів нафти на планеті вистачить до 2020 року, а запасів природного газу є набагато більше. Крім того, в такого двигуна будуть хороші показники навіть якщо він працюватиме на генераторному біогазі. Тобто на паливі, яке добувається з відновлювальних джерел енергії, наприклад з відходів лісогосподарського комплексу.

Варто зауважити, що керівник наукової розробки Віктор Захарчук усе своє життя присвятив автомобілям. У п’ятнадцять років став студентом автотранспортного технікуму, закінчивши його — служив в автомобільних військах. Потім було навчання на автомобільному факультеті Львівського політехнічного інституту і кілька років інженерної праці на автомобільному заводі. Звідти перейшов на викладацьку роботу в тодішній Луцький філіал Львівського політехнічного інституту. Кандидатську дисертацію виконував у своїй лабораторії під керівництвом відомого вченого, заслуженого діяча науки і техніки України, доктора технічних наук, професора Юрія Гутаревича, якого вважає своїм учителем, хоч сам уже є автором понад 50 наукових праць та винаходів, численних методичних розробок і навчального посібника.

Хочеться сподіватися, що цей надзвичайно цікавий винахід довго не затримається у лабораторії, знайдуться кошти й зацікавлені меценати, які допоможуть завершити його випробування і впровадити у виробництво.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі