Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України пропонує провести другу серію експертних консультації для обговорення розробки підзаконних актів у межах сумнівного містобудівного закону №5655 об 11:00 вівторка, 15 серпня. Однак, на думку виконавчого директора Асоціації міст України Олександра Слобожана, це створює ризики для прогресу України на шляху до Європейського союзу та фінансування відбудови.
У повідомленні Мінінфраструктури метою заходу називають збір пропозицій усіх стейкхолдерів для "напрацювання спільного бачення підзаконних актів у рамках реформи", вказують на особливу важливість покращення інклюзивності та прозорості процесу відновлення. На зустріч запросили представників територіальних громад, їхніх асоціацій, експертів та інших зацікавлених осіб.
Як зазначається, обговорення зосередять на "аналізі ключових нововведень реформи містобудування, які викликають найбільше занепокоєння у стейкхолдерів". Йдеться про питання відповідальності за самочинне будівництво, прав власників землі, ролі громадськості та місцевого самоврядування в містобудуванні, інституту приватного контролю та інші.
Загалом у міністерстві збираються розробити понад 50 підзаконних нормативно-правових актів у межах закону №5655.
Водночас, виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан в коментарі для ZN.UA заявив, що подібне обговорення стане перешкодою на шляху України до ЄС і може зупинити фінансування відновлення держави з кількох причин.
"По-перше, під тиском лобістів 5655 підзаконні акти напрацьовують попри те, що президент України Володимир Зеленський досі не підписав скандальний закон щодо містобудівної реформи.
По-друге, під час підготовки законопроєкту №5655 стейкхолдерів демонстративно ігнорували, відмовляючись врахувати їхню позицію, а тепер запрошують для пропозицій в межах нечинного документу, який, до того ж, порушує п’ять статей Конституції України. Обговорення хочуть присвятити нововведенням, а не зауваженням для президента щодо накладення вето. І все це вдбувається в робочий час, за кошти державного бюджету.
По-третє, продовжується "протягування" сумнівного закону №5655, хоча у червні Європейський парламент ухвалив резолюцію із закликом до Зеленського не підписувати його. Євродепутати зазначали: "[Європарламент] застерігає від використання майбутніх зусиль з реконструкції для внесення таких змін до законодавства, щоб принести користь певним інтересам за рахунок рівних умов гри та прозорості".
До того ж, у робочу групу, яку створив профільний комітет з підготовки містобудівного кодексу, від Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури увійшов лише один начальник відділу, а не міністр, профільна заступниця чи директор департаменту. Це демонструє позицію міністерства щодо реформи.
Варто також зазначити, що "перша серія" консультацій не привела до жодних рішень чи позитивних змін. Не було жодного протоколу", – завершив Слобожан.
Нагадаємо, що упродовж восьми місяців президента наполегливо підводять до підписання закону №5655. Пул підтримки, скрупульозно вибудуваний авторами закону, безупинно працює на те, щоб розвіяти будь-які сумніви стосовно чистоти "містобудівної реформи". Тему настільки кваліфіковано забазікали, запостили в соцмережах і розшили джинсою, що від №5655 уже хочеться відмахнутися, як від настирливої мухи: "Та робіть уже з ним, що хочете!".
На це й розрахунок. Адже триста сторінок закону й три тисячі – порівняльної таблиці фінальної версії за бажання подужати може кожен, але відшукати закладені в нього лобістами корупційні кишені можуть лише люди, котрі або в темі, або в долі. І це чудово розуміють усі учасники затяжної позиційної війни. То держава в темі чи в долі?
Відповіді – у статті "Міна №5655. Який сценарій повоєнного відновлення лобісти закону заклали президентові на підпис?" редакторки відділу політики Інни Ведернікової.