Лікарняний для порту

Поділитися
Конкурс із відбору гендиректора другого за величиною в Україні порту «Південний» може не відбутися через звичайний лікарняний...

Конкурс із відбору гендиректора другого за величиною в Україні порту «Південний» може не відбутися через звичайний лікарняний.

Природний відбір

Наприкінці травня закінчився термін подачі заявок на конкурс Міністерства транспорту і зв’язку на заміщення вакантної посади генерального директора державного підприємства «Морський торговельний порт «Південний» — другого за потужністю і найглибшого в країні.

Через ці морські ворота проходить продукція металургійної, хімічної, нафтовидобувної та нафтопереробної промисловостей. На нього замкнені основні експортні й транзитні вантажопотоки між країнами СНД та державами Північної і Південної Америк, Південно-Східної Азії і Близького Сходу. Про значимість посади керівника порту не доводиться й говорити.

Як наслідок, у сфері портового господарства багато гучних скандалів останніх років неодмінно пов’язані з боротьбою за цю посаду.

Зняття попереднього керівництва порту на початку квітня не викликало суспільного резонансу. Виконувачем обов’язків начальника «Південного» призначено Вадима Пархоменка, який головував доти в Асоціації стивідорів — «Союзі портових операторів України». У найближчий місяць міністерство може оголосити вже не тимчасового, а постійного керівника.

Проте заковика в тому, що попередній генеральний директор порту Юрій Крук, який керував ним із грудня 2007 року, перебуває на лікарняному і має всі шанси відновитися за рішенням суду практично будь-коли.

2008-го у нього вже був вдалий досвід боротьби за головне крісло в «Південному» з колишнім керівником Володимиром Васильєвим.

Тим більше що тепер молодий управлінець може сподіватися і на допомогу батька — народного депутата Юрія Крука з БЮТ. Той теж не звик довго перебувати у стані опозиції. Недавно Крук-старший поповнив ряди коаліції. Або, висловлюючись простіше, став «тушкою». Правда, не факт, що перебіжка допоможе йому працевлаштувати сина.

Зараз у «Південному» працюють дві комісії КРУ — міністерська та обласна. Усього 54 особи замість потрібних 21. Запитань до капітана порту нагромадилося достатньо. Надто багато виявилося напрямів, на яких видно невідповідності та порушення законодавства за минулий період.

Слабким місцем є й результати управління портом. Тоді як наявність позитивних результатів керівної діяльності — одна з головних вимог до кандидатів на посаду керівника держпідприємства.

Ю.Крук прийшов у порт у грудні 2007-го. У 2008-му, піковому, році значних успіхів підприємство не продемонструвало. Вантажообіг «Південного» виріс усього на 1%, хоча на кінець 2008 року пропозиція вантажу в порту вдвічі перевищувало його можливості. Торік оборот упав на 17,8% — до 17,8 млн. тонн.

Як запевняють працівники порту, за попереднього керівництва стали звичними ситуації, коли судна тримали на рейді по кілька днів, при тому що були вільні потужності для переробки вантажів. Або різним суднам могли підтвердити однаковий час і причал для розвантаження. Невміле керівництво підприємством завдавало прямих збитків. Замість великих контрактів, які давали змогу проводити розвантажувальні роботи два тижні, керівництво приймало малі партії навалювальних вантажів із тривалим зберіганням. Втрати через некомпетентне управління портом призводили до зниження обороту і переорієнтування потоків на інші порти.

Є питання й щодо контракту. Ще торік нардеп О.Білозір зверталася в держоргани, заявляючи, що «у випадку з портом «Південний» очевидні зловживання з боку керівництва підприємства, які призвели до неефективного використання держмайна, втрати держвласності, особистого збагачення».

Схожими словами аналізує сьогодні ситуацію й Вадим Пархоменко, в.о. начальника порту «Південний»: «Зараз розбираємося, і комісією порту, і КРУ. Наприклад, придбані крани, відповідно до фінансового плану розвитку, затвердженого наказом колишнього начальника порту Юрія Крука, мали почати працювати і давати дохід».

«Відповідно до термінів реалізації проекту ці крани вже чотири місяці мали працювати. А вони досі не працюють. Тому зривається виконання програми, яка була затверджена раніше і під яку ці крани були привезені. Сума прямих збитків, яка на сьогодні визначається, і буде подана КРУ», — додає В.Пархоменко.

У спорудження дев’ятого причалу вкладено 371 млн. грн., проте він практично не завантажений через відсутність замовлень. Два портових крани довелося переносити з дев’ятого на п’ятий і шостий причали. Проте з’ясувалося, що їх не можна підключити до мережі через відсутність підстанції потрібної потужності. На її будівництво потрібно 250 тис. євро. При Круку порт замовив два буксири з надлишковою потужністю, не забезпечивши їхнього повного завантаження.

Юристи порту відзначають і судовий розгляд, що триває, у справі з відчуженням 24 га портової території. Перелік прикладів безгосподарності можна продовжити...

Одне слово, перевірка обіцяє бути цікавою. І чи може стати платою за політичну лояльність Крука-старшого повернення на посаду гендиректора порту Крука-молодшого — питання дискусійне. Але вже точно від такого призначення навряд чи виграє державний порт.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі