Код доступу до медичних даних: за яких умов лікар може запитати його по телефону

Поділитися
Код доступу до медичних даних: за яких умов лікар може запитати його по телефону © freepik/freepik
Роз'яснення дали у НСЗУ.

Попри війну, в Україні працює Електронна система охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Повідомлення від ЕСОЗ є головним способом підтвердження дій та інформування пацієнтів. Але бувають випадки, коли шахраї, представляючись медпрацівниками, зв'язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії ЕСОЗ. Фахівці Національної служби здоров'я України (НСЗУ) розповіли, чи можуть медичні працівники телефонувати пацієнтам для підтвердження дій в електронній системі.

Чи телефонують медпрацівники пацієнту, щоб отримати підтвердження дій в ЕСОЗ

У НСЗУ пояснили, що є процеси, коли медпрацівнику потрібно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта.

«При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря», – йдеться у повідомленні.

Фахівці зауважили, що лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв'язатися через месенджери, якщо в процесі проведення верифікації ним виявлено, що у персональних даних пацієнта є помилка або неточність.

Лікар телефоном може уточнити, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.

У НСЗУ наголосили, що в ЕСОЗ не передбачена жодна «тимчасова перереєстрація» та її підтвердження через смс-повідомлення.

Що робити, коли телефонують фейкові медпрацівники

Якщо пацієнту хтось дзвонить та представляється медичним працівник, йому слід дотримуватися таких рекомендацій:

  • переконатися, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медсестра);
  • якщо це дійсно лікар чи його представник – потрібно запитати, для чого потрібне підтвердження даних. Слід перевірити смс-повідомлення та Viber від відправника ESOZ та назвати лікарю відповідний код;
  • якщо виникли певні сумніви – необхідно запитати, з якого медзакладу телефонують. Також можна туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні);
  • якщо дзвінок здається підозрілим – можна записатися на консультацію до свого сімейного лікаря. Лікар пояснить необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.

У НСЗУ підкреслили, що справжній медичний працівник не проситиме надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.

Раніше у Національній службі здоров'я України розповіли, чи повинен сімейний лікар давати особистий номер телефона пацієнтам.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі