Ініціаторами законопроекту, який зокрема передбачає заборону реклами лікарських засобів на телебаченні, виступили народні депутати Тетяна Бахтєєва (Партія регіонів), Юрій Гайдаєв (КПУ), Володимир Карпук (НУНС) та Андрій Павловський («БЮТ-Батьківщина»).
Голова парламентського комітету з питань охорони здоров'я Тетяна Бахтєєва повідомила, що комітет рекомендував до другого читання прийняти 33 поправки з 40 запропонованих. Рада таку пропозицію підтримала.
Нагадаємо, на попередньому пленарному тижні зазначений законопроект в останній момент було знято з порядку денного через тиск виробників медпрепаратів та власників телеканалів.
В.Карпук у коментарі ZN.UA зазначив, що до другого читання обмеження на рекламу ліків були дещо пом'якшені: ініціатори законопроекту виступали за повну заборону реклами лікарських засобів, проте через тиск виробників і власників телеканалів було вирішено дозволити рекламу безрецептурних медпрепаратів.
«Трохи змінили законопроект - пом'якшили, оскільки ми були за заборону реклами лікарських засобів. Але величезний тиск ... І навіть після голосування є побоювання, що законопроект можуть поставити на переголосування. Такі в мене є передчуття з реакції зали», - зазначив депутат.
У той же час він додав, що дозвіл на рекламу безрецептурних препаратів не позбавлений сенсу: «Все-таки, інформаційний простір наш відкрито і для польського телебачення та засобів масових інформацій, і для російських. Там заборони немає на рекламу безрецептурних препаратів, і буде реклама тих засобів».
В.Карпук також підкреслив, що вважає прийнятий законопроект надзвичайно важливим, незважаючи на внесення до нього змін до другого читання.
За інформацією ZN.UA, реклама медичних препаратів становить 25-30% бюджетів українських телеканалів.
Раніше в інтерв'ю ZN.UA голова Державної служби лікарських засобів Олексій Соловйов заявляв, що «в тому вигляді, в якому зараз у нас рекламуються ліки - це неприпустимо в цивілізованій країні».
«Лікувати повинен лікар, а не телевізор. Всі фальсифіковані ліки, які ми знаходимо, входять до ТОП-10 продажів і ТОП-10 найбільш рекламованих ЛЗ у країні. При цьому в Україні, як і у всіх країнах світу, частіше за все населення страждає від захворювань серцево-судинної системи, а завдяки телевізору найчастіше у нас купують препарати, які нібито стабілізують роботу шлунково-кишкового тракту», - пояснив О.Соловйов.