Один із найбільших і найстаріших (1903 року народження) автомобільних концернів світу Ford Motors повідомив про рекордні збитки: за минулий рік компанія втратила 12,7 млрд. дол.
Значна сума — 9,9 млрд. — пішла на реструктуризацію виробництва. Антикризова програма «Шлях уперед», що нині реалізується, передбачає закриття 16 заводів і скорочення 45 тис. робочих місць. Саме виплати компенсацій робітникам, які погодилися достроково вийти на пенсію, і утворили найбільшу дірку в бюджеті компанії.
Решта суми збитків припала на операційні втрати колись гордого символу американського автопрому, котрий іще десять років тому займав чверть національного авторинку, а його друге місце в Америці і третє — у світі здавалися непорушними. Проте вже в червні минулого року Ford на своєму полі поступився японському концерну Toyota, якому вдалося продати аж на 487 автомобілів більше.
Різкий крен споживчих симпатій у бік більш економних азіатських автомобілів, викликаний безпрецедентним зростанням цін на нафту, зіпсував життя всім американським виробникам, які традиційно орієнтуються на бажання своїх співгромадян вражати всіх позамежною потужністю двигуна і крейсерськими розмірами своїх авто. Ford планує найближчим часом розпочати випуск нової продукції, яка більше відповідає сучасним вимогам, проте фінансовий ефект цього відновлення, як і всієї агресивної реструктуризації, очікується не раніше 2009 року.
Незважаючи на те, що компанія опинилася у справді скрутному становищі, її керівництво, як, утім, і незалежні експерти, не поспішає втрачати залишки свого оптимізму. З одного боку, є неоціненний досвід реструктуризації 15-річної давності, коли Ford, зазнавши рекордних на той момент збитків майже в 7,5 млрд. дол., незабаром знову звівся на ноги. До того ж показники, яких американському концерну вдалося досягти в Європі, — збільшення прибутку мало не на 20% за скромнішого зростання обсягу продажу — істотно зміцнюють позиції оптимістів.