Європа не збирається вступати в торговельну війну з Китаєм через субсидії Пекіна для виробників електромобілів, а замість цього зосереджується на "перебалансуванні", щоб уникнути надмірної залежності від однієї країни, заявив глава Євроради Шарль Мішель. Про це повідомляє Bloomberg.
"Ми не хочемо ніякої торговельної війни. Навпаки. Ми хотіли б збалансувати наші відносини з Китаєм, щоб усунути критичні вразливі місця. Завжди погано, коли ти настільки залежний від однієї країни”, - сказав Мішель.
Пекін агресивно відреагував на заяву Єврокомісії про розслідування щодо китайських електромобілів, назвавши це "відвертим актом протекціонізму", чим викликав занепокоєння щодо потенційної тарифної війни.
Ці побоювання зменшилися після нещодавнього візиту до Пекіна єврокомісара із питань торгівлі Валдіса Домбровскіса. Уряд лідера Китаю Сі Цзіньпіна відмовився від будь-якої риторики, яка могла б поставити під загрозу економічні відносини на 900 мільярдів доларів, а китайський віце-прем'єр Хе Ліфен погодився створити кілька робочих груп, в тому числі з питань фінансових послуг та торговельних обмежень.
Мішель сказав, що після вторгнення РФ в Україну минулого року, Європа засвоїла урок надмірної залежності від Росії у сфері викопного палива і тепер застосовує його до своїх відносин із Китаєм.
"В ЄС існує спільна думка, спільне бачення того, що нам потрібно збалансувати наші економічні відносини, усунути наші вразливості. Ми багато працюємо з Китаєм, і я впевнений, що ми можемо захистити європейські інтереси", - додав він.
Раніше повідомлялося, що Пекін розкритикував розслідування ЄС щодо надання великих держсубсидій Китаєм своїм виробникам електромобілів, заявивши, що цей крок матиме "негативний" вплив на економічні та торговельні зв'язки. Також Китай дорікнув іноземним автовиробникам за те, що вони не встигають за технологічними інноваціями.
Розслідування відкривається, попри побоювання заходів у відповідь з боку Китаю. Це є ознакою зростання тривоги щодо здатності європейських виробників конкурувати з китайською промисловістю. Китай є домом для низки виробників електромобілів, які підтримуються державними стимулами. Китайські автовиробники готуються збільшити продажі в Європі за допомогою низки конкурентоспроможних електромоделей, які, в разі успіху, можуть “витіснити” деяких найбільших виробників у ЄС.