ЄС офіційно розпочав розслідування щодо субсидій Китаю для своїх виробників електромобілів, яке може тривати протягом року і в межах якого протягом наступних дев'яти місяців можуть бути прийняті тимчасові заходи, такі як компенсаційне мито. Про це повідомляє Bloomberg.
Розслідування, про яке минулого місяця оголосила глава Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн, буде зосереджене на нових електромобілях з акумуляторними батареями і ймовірних субсидіях, наданих Китаєм своїм виробникам.
Попри вузьку сферу охоплення, розслідування зосереджується на великій світовій галузі, яка в останні роки зазнала значного зростання експорту з Китаю.
Незважаючи на занепокоєння в різних секторах, що Пекін може вжити заходів у відповідь, ЄС хоче діяти зараз, враховуючи прецедент в інших субсидованих галузях, таких як виробництво сонячних панелей.
У повідомленні в офіційному журналі ЄС йдеться, що Єврокомісія зібрала достатньо доказів того, що автовиробники отримали вигоду від субсидій, наданих китайським урядом.
"Це дозволило субсидованому імпорту швидко збільшити свою частку на ринку ЄС на шкоду промисловості блоку", - додається в повідомленні.
Зокрема, наводяться докази "різних грантів, позик, експортних кредитів і кредитних ліній, наданих державними банками, або облігацій, гарантованих державними банками та іншими фінансовими установами на пільгових умовах".
У повідомленні згадуються зниження та звільнення від сплати податку на прибуток, а також "звільнення від сплати податку на дивіденди, імпортні та експортні податкові знижки, звільнення від сплати ПДВ та повернення ПДВ, надання державою товарів (таких як сировина та матеріали, а також комплектуючі)".
Розслідування буде зосереджено на нових електромобілях з акумуляторними батареями, призначених для перевезення дев'яти осіб або менше, включаючи водія.
У повідомленні не названі конкретні компанії, але розслідування буде зосереджено на всіх виробниках у Китаї, які експортують до ЄС, включаючи Tesla Inc. і великі китайські бренди, такі як BYD Co, SAIC Motor Corp. і Nio Inc.
Згідно із заявою Міністерства торгівлі Китаю, опублікованою в середу, 4 вересня, розслідування ґрунтується виключно на припущеннях і не має достатніх доказів. Пекін висловив сильне невдоволення цим кроком, який, за його словами, серйозно порушить глобальний ланцюжок поставок автомобілів і матиме негативний вплив на економічні відносини між Китаєм і ЄС.
Розслідування охоплює період з 1 жовтня 2022 року по 30 вересня 2023 року, а оцінка шкоди та компенсаційні заходи охоплюватимуть період з 1 січня 2020 року до кінця розслідування.
Будь-які компенсаційні заходи залежатимуть від визначеного рівня субсидування та ступеня, до якого воно завдало шкоди виробникам у Європі. Як повідомляло Bloomberg, під час нещодавніх перевірок інших секторів, таких як електронні велосипеди та волоконно-оптичні кабелі, ЄС виявив рівень субсидування від 4% до 17%.
У межах розслідування ЄС намагатиметься зібрати докази та свідчення від усіх зацікавлених сторін.
Раніше глава Євроради Шарль Мішель заявив, що Європа не збирається вступати в торговельну війну з Китаєм через субсидії Пекіна для виробників електромобілів, а замість цього зосереджується на "перебалансуванні", щоб уникнути надмірної залежності від однієї країни.
Китай є домом для низки виробників електромобілів, які підтримуються державними стимулами. Китайські автовиробники готуються збільшити продажі в Європі за допомогою низки конкурентоспроможних електромоделей, які, в разі успіху, можуть “витіснити” деяких найбільших виробників у ЄС.