Які бувають менеджери і скільки вони заробляють

Поділитися
В Україні про професію менеджера дізналися на початку 90-х років — країна переходила на ринкові відносини...

В Україні про професію менеджера дізналися на початку 90-х років — країна переходила на ринкові відносини. Новий фах став одним з найбільш затребуваних. І сьогодні попит на управлінців залишається досить високим. Рівень заробітної плати менеджерів варіюється від 300 у.о. до 3000 у.о. і більше. Причина такого широкого діапазону криється у дуже різних функціональних обов’язках і відповідальності менеджерів різних категорій.

Менеджери з продажу

З 18 тис. відкритих вакансій, які містяться з початку поточного року на порталі Rabota.ua (www.rabota.ua), понад 1700 (або 10% від загальної кількості) припадало на посаду менеджера з продажу. Стартовий рівень оплати праці, запропонований роботодавцями цій категорії спеціалістів, у середньому 559 дол. Причому практично всі менеджери з продажу одержують додатковий дохід у вигляді відсотка від укладених угод.

На думку роботодавців, голов­ною рисою такого фахівця є уміння бути комунікабельним, активним і бажання працювати на результат. Основні завдання, які перед ним стоять: пошук і залучення нових клієнтів; співробітництво з клієнтами; просування продуктів компанії; підготовка комерційних пропозицій; проведення переговорів; укладання контрактів.

Вимоги до кандидатів: вік від 25 до 35 років; досвід роботи у сфері прямого продажу. Особисті якості: комунікабельність; аналітичний склад розуму; уміння переконувати. Решта залежить від специфіки компанії, у якій працює менеджер з продажу. Приміром, у компанії «Май-Україна» (FMCG) управлінець повинен вести переговори з голов­ними клієнтами, контролювати торговельні умови компанії, планувати промо-акції у торговельних мережах і ставити завдання торговельним представникам.

Крім спеціальних знань, потрібних для ефективної комунікації з клієнтом, менеджери з прода­жу промислових товарів мають володіти ще й технікою продажу на ринку B2B. Наприклад, у компанії REHAU (машинобудування) кандидат на таку вакансію повинен вміти організовувати і проводити спеціалізовані семінари, а в компанії SI BIS (IT) — супроводжувати проект на всіх стадіях.

У зв’язку з підвищеними вимогами до менеджерів з продажу промислових товарів рівень їхніх зарплат вищий, ніж у звичайних «продменеджерів». Так, попит на таких фахівців становив 802 відкриті вакансії, розміщені на порталі Rabota.ua, при цьому початкова заробітна плата, запропонована роботодавцями, ста­новить у середньому 585 дол.

Преміальні від угоди на ринку B2B набагато більші, відповідно, і рівень зарплат управлінців у цій сфері вищий.

Менеджери з маркетингу

На відміну від менеджерів з продажу, вакансії маркетологів часто бувають несхожими одна на одну. Це пояснюється тим, що в кожній компанії існує власна політика просування, яка потребує використання певних маркетингових інструментів. Тому менеджери з маркетингу, як правило, спеціалізуються на конкретних сферах діяльності, виконуючи певний набір функціональних обов’язків. Найтиповішу (загальну) вакансію у цій сфері дуже важко уявити, тому розгляньмо обов’язки найбільш поширених професій у сфері маркетингу.

Наприклад, до обов’язків мар­кетолога-аналітика агропромислового холдингу «Бориспіль Аг­ро Трейд» (FMCG) входить: дослідження внутрішнього і зовніш­нього ринків товарів; маркетинговий аналіз ринку; аналіз і обгрунтування цінової політики; про­гнозування ринкової кон’юнктури; розробка товарної політики; участь у складанні і виконанні маркетингового бюджету компа­нії. Водночас менеджер з маркетингу мобільного оператора Beeline управляє тарифними планами, проводить аналіз трафіку, робить розрахунок фінансової ефективності тарифних планів, прово­дить конкурентний аналіз і ана­ліз сезонності... Кандидати на оби­дві вакансії повинні мати розвинені аналітичні здібності, уміти працювати з великим обсягом інформації і бути відповідальними.

Зовсім інші обов’язки в PR-менеджера компанії «Олімп» (виробник алкоголю). Цей фахівець має вміти писати статті і прес-релізи, крім того, виступати на публічних заходах. Менеджер з реклами торговельної мережі «Фора» (роздріб) має вести пошук підрядчиків і матеріа­лів, контролювати дотримання корпоративного стилю магазинів і розробляти їх оформлення. Головними особистими якостями є креативність, ініціативність і комунікабельність.

Попит на менеджерів з маркетингу становить 672 відкриті вакансії, а початкова заробітна плата — у середньому 830 дол. Висока вартість фахівців зумовлена тим, що в обов’язки маркетологів входить стратегічна діяльність (рекламні і PR кампанії, розробка продуктів, аналітика і дослідження). Їхня діяльність істотно впливає на роботу компанії і як результат потребує вищого рівня відповідальності і наявності глибоких спеціалізованих знань. Своєю чергою, менеджери з продажу працюють на тактичному рівні, сконцентрувавши усю свою діяльність безпосередньо на роботі з клієнтами (переговори, презентації, підтримка під час впровадження тощо).

Менеджери з логістики

Головне завдання логістики — ефективне управління товарними запасами, у результаті чого компанія мінімізує кошти на доставку і збереження товарів.

Портрет логіста можна скласти на прикладі вакансії OOO «Інтерпайп Україна». Під час прийняття на роботу до цієї компанії кандидат на вакансію менеджера з автомобільних перевезень має відповідати таким вимогам: мати досвід організації вантажних автомобільних перевезень; знати міжнародні правила перевезень; мати практичні навички організації і виконання експортно-імпортних поставок автомобільним транспортом; знати ринок послуг міжнародних автомобільних перевезень.

До кола його обов’язків належить: участь у формуванні пла­нів відвантажень продукції компанії автомобільним транспортом; здійснення контролю процесу доставки вантажу автомобільним транспортом клієнтам; контроль оцінки виконуваності й узгодження акредитивів; забезпечення своєчасного надання потрібної інформації суміжним підрозділам; участь в узгодженні договорів на транспортно-експедиторське обслуговування.

Крім організаторів перевезень, існують також логісти, які є спеціалістами з організації складського обороту. Так, наприклад, керівник складу постачань і перевезень компанії «Філіп Морріс Україна» займається: організацією одержання, збереження і видачі товару; забезпеченням обміну інформацією, пов’язаною з дистрибуцією у регіоні; наданням звітів на основі аналізу даних про отримані/відправлені товари; контролем наявності потрібної документації.

Незважаючи на те що за допомогою логістики можна домог­тися істотної економії грошей, менеджери з логістики заробляють менше — середня заробітна плата 520 дол.

Менеджери з роботи з персоналом

Ця категорія менеджерів виросла з кадровиків, але якщо відділ кадрів веде лише облік співробітників, то менеджери з персоналу в буквальному значенні займаються їхнім управлінням. Ці фахівці відповідають за підбір персоналу, оцінку його діяльності, мотивацію і навчання.

Наприклад, до обов’язків менеджера з добору персоналу в Eurobank EFG Ukraine належать взаємини з лінійним менеджментом, пошук і добір персоналу, а також участь у тестуванні кандидатів. Крім того, на плечах цього співробітника лежить координація роботи з вузами, ведення і наповнення бази даних і складання звітності щодо діяльності відділу з добору персоналу. У мережі будівельних торговельних центрів «Нова лінія» менеджер з навчання визначає потребу у навчанні і розвитку персоналу. Він також розробляє програми нових тренінгів, графіки їх проведення і комплектує групи для навчання, а для нових співробітників організовує ознайомче навчання й адаптацію. Менеджер з персоналу ВД «Автоцентр» має не лише добирати персонал, а й брати участь у його оцінюванні і навчанні, а також забезпечувати внутрішній PR.

Діяльність фахівців у сфері управління персоналом істотно впливає на якість кадрового складу організації, а також на взаємини усередині колективу. Завдяки цьому компанія може не лише набагато ефективніше працювати на ринку, але й мати міцний тил у вигляді лояльних співробітників. Тому не дивно, що під час приймання на роботу менеджерів з персоналу роботодавці готові платити заробітну плату в середньому 638 дол.

Невеликий попит на цю категорію менеджерів — 415 відкритих вакансій — пояснюється тим, що на велику групу компаній може бути усього один відділ з роботи з персоналом у складі трьох—п’яти осіб. У середніх компаніях — це, як правило, один HR-менеджер, ну а в малому бізнесі функції таких фахівців, як правило, виконує керівник компанії.

Топ-менеджери

Топ-менеджери є найбільш високооплачуваною категорією серед усіх управлінців. Більшість роботодавців воліють не вказувати запропонований рівень заробітної плати у своїх вакансіях, віддаючи перевагу обговоренню цих питань з кандидатами особисто. Тому, швидше за все, середньостатистичні 1338 дол. — значно занижена цифра для таких фахівців.

Велика влада, надана топ-менеджерам, потребує високого рівня відповідальності і знань. Прикла­дом цього є вимоги до керівни­ка відділення OTP BANK Ukraine: вища фінансово-економічна або юридична освіта; досвід роботи у банківській сфері від чотирьох років; досвід роботи у великому системному банку від одного року; досвід роботи на посаді керівника відділенням від двох років; стійкі теоретичні і практичні знання банківських технологій і вимог НБУ; можливість вирішення поточних питань з органами місцевої влади, фіскальними органами, територіальним управлінням НБУ; знання у сфері маркетингу; володіння англійською мовою тощо.

Високі вимоги пояснюються потребою вирішення ключових завдань діяльності підприємства або організації. Так, наприклад, голов­ним обов’язком директора юридич­ного департаменту ЗАТ «Комплекс — Агромарс» є організація і контроль роботи департаменту. Він відповідає за повний супровід і правове забезпечення діяльності всього підприємства (забезпечення і супровід операцій із нерухомим майном, земельними фондами; будівництво; ЗЕД; ведення претензійної і позовної роботи). Керівник департаменту стратегічного розвитку корпорації LOGOS (виробництво алкоголю) опікується процесом розробки стратегії, контролює її реалізацію, веде облік стратегічних показників ефективності компанії. Крім того, він управляє проектами оптимізації діяльності організації і здійснює розробку проектів (бізнес-планів).

У підпорядкуванні топ-менеджерів перебуває велика кількість співробітників, що потребує спеціальних знань і навичок у сфері управління. Практично всі керівники технічних, фінансових і юридичних департаментів — це колишні програмісти, економісти й юристи відповідно. Спочатку вони не займалися управлінням, але згодом їх підвищили і зобов’язали вирішувати нові завдання. Саме тому більшість із них проходять спеціалізовані тренінги і курси навчання з метою підвищення кваліфікації в сфері управління.

Таким чином, найбільш високооплачуваними з управлінців є топ-менеджери, друге місце після них посідають менеджери з маркетингу, далі — HR-менеджери, менеджери з продажу і завершують наш рейтинг менеджери з логістики. При цьому будь-який управлінець згодом цілком може переміститися в даному рейтингу, посівши місце топ-менеджера. Було б бажання...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі