ВИДІЛЕНІ ЛІНІЇ ВЖЕ НЕ РОЗКІШ РИНОК ІНТЕРНЕТ-ДОСТУПУ ДЕМОНСТРУЄ ЗАВИДНІ ТЕМПИ ЗРОСТАННЯ, АЛЕ МІСЦЯ НА НЬОМУ НЕ ВИСТАЧАЄ НАВІТЬ НАЯВНИМ КОМПАНІЯМ

Поділитися
Річним приростом обсягу ринку в 70% не гріх і похвалитися. Тільки не всім компаніям, що пропонують послуги інтернет-доступу, це в радість...

Річним приростом обсягу ринку в 70% не гріх і похвалитися. Тільки не всім компаніям, що пропонують послуги інтернет-доступу, це в радість. Адже активізація їхньої сфери діяльності призвела до значного посилення конкуренції. У результаті прибутковість бізнесу не просто знизилася — іноді доходить навіть до банкрутств. «Дрібнота», що не витримує цінової конкуренції, змушена здаватися в полон, тобто погоджуватися на поглинання більшими компаніями. Зате споживач у виграші: і ціни значно нижчі, й нові технології радують…

«Виділенки» наступають на dial-up

За підсумками минулого року обсяг вітчизняного ринку інтернет-послуг досяг 120 млн. дол. Усього в країні зареєстровано 109 тис. доменних імен (приріст за рік становив 22%), налічується близько 3,8 млн. інтернет-користувачів, що становить 8% населення. Природно, майже третина всіх щасливчиків, що мають доступ до ресурсів всесвітнього інформаційного павутиння, сконцентровані в столиці, де сходяться майже всі бізнес-потоки. Проте великі регіональні центри теж уже підтягуються — сьогодні 50% від загальної кількості користувачів зосереджені в шести великих містах.

Щоправда, більшість «інтернетників» для занурення в інформаційний світ усе ще використовують комунітований доступ — dial-up, що здійснюється за допомогою звичайної телефонної лінії, яка забезпечує низьку швидкість — до 56 кбіт/с. Така практика роботи, крім усього іншого, поєднана з досить банальною незручністю, як неможливість одночасно бути присутнім в Інтернеті та розмовляти по телефону.

За статистикою, лише 15% користувачів мають некомутований доступ, що здійснюється по виділених лініях, які забезпечують зручність і високу швидкість. Втім, реальний відсоток «виділених» користувачів виходить набагато більшим. Адже слід врахувати, що в ці 15% входять переважно юридичні особи зі своєю локальною мережею і цілим штатом працівників. Крім того, саме вони споживають велику частину переданої інформації.

Банкрутства, злиття, поглинання

За гаданої великої кількості провайдерів, а їх нині близько 300, і наданих ними послуг, насправді велика частина ринку належить кільком крупним компаніям, одна з яких володіє левовою часткою усіх комунікацій в Україні — це «Укртелеком». Серед лідерів також компанії «Адамант», «Голден Телеком», «Лакі Нет», «Оптіма Телеком» (зазначені за алфавітом). Всі провайдери змушені орендувати в «Укртелекома» зовнішні волоконно-оптичні лінії зв’язку (ВОЛЗ) для виходу в міжнародну мережу, і частину внутрішніх як ВОЛЗ, так і мідних комунікацій. Більшість провайдерів як зовнішні канали також використовують супутникові комунікації, що обумовлено досить високою ціною оплати трафіка за зовнішніми ВОЛЗ.

Часи, коли клієнта можна було підключити за будь-яких умов, відійшли в небуття. Сьогодні конкурентна боротьба йде за кожного корпоративного споживача, а останній, як правило, уже знає, чого хоче. Тому провайдери змушені підвищувати рівень сервісу та знижувати ціни. Фахівці стверджують, що внаслідок зниження цін рентабельність галузі опустилася нижче 15%. Дрібним провайдерам дедалі складніше конкурувати з операторами-лідерами, і вони змушені після чергового зниження цін чи згортати свою діяльність, чи переходити під крило потужніших компаній.

Дістається не тільки «дрібним». 2003 року ринок був вражений придбанням найбільших провайдерів «IP Телеком» і «Діджітал Дженерейшн» оператором фіксованого зв’язку «Оптіма Телеком». За рахунок цього компанія «Оптіма Телеком» різко вирвалася в лідери в сфері інтернет-послуг, об’єднавши досвід і можливості придбаних провайдерів із власними телекомунікаціями.

«Укртелеком» продовжує утверджуватися як один із лідерів з надання інтернет-послуг. Монопольне становище на ринку телекомунікацій дозволяє йому реалізувати це завдання. Тим, в кого можливості скромніші, доводиться виявляти надгнучкість. Клієнта приваблюють кваліфікованою технічною підтримкою, оперативністю, додатковим сервісом, оригінальністю тарифної політики… A ще розвитком послуг високошвидкісного доступу за виділеними лініями. Як варіант: великі українські телекомунікаційні оператори «Citius» і «Голден Телеком» почали активно надавати широкосмуговий інтернет-доступ за власними цифровими телефонними лініями, із використанням технології ADSL.

Широкосмуговий доступ плюс телефонія

Щоб залишитися на ринку, інтернет-провайдерам доводиться працювати з клієнтами найрізноманітнішого калібру. Нині в моді некомунітований доступ за виділеними лініями, що будуються переважно за технологіями xDSL — Digital Subscribe Line, де «x» позначає різновид технології. При цьому високошвидкісна передача сигналу здійснюється мідною лінією. Для солідних бізнес-клієнтів пропонують і волоконно-оптичні лінії зв’язку.

На думку фахівців, середнім і малим підприємствам, а також приватним користувачам ідеально підходять технології DSL асинхронного доступу: ADSL, RADSL і G.Lite. Останні пропонуються операторами фіксованого зв’язку, що орієнтуються на надання високошвидкісного доступу за власними цифровими телефонними лініями. Асиметричні лінії DSL мають більш високу швидкість передачі даних із мережі у бік користувача, що дуже зручно для роботи в мережі Інтернет і для різноманітних відеододатків. Найзатребуваніша в споживача технологія ADSL, що дозволяє розвинути швидкість передачі даних до 8 Мбіт/с у бік абонента. Одночасно можна розмовляти по телефону. І та й інша послуги повноцінні. Крім того, устаткування для розгортання інтернет-доступу по ADSL значно дешевше, ніж в альтернативних технологіях. Дуже популярна ADSL, наприклад, у Кореї, де використовується 99% користувачів, а на Тайвані — 80%.

Симетричні лінії DSL, з однаковими швидкостями передачі даних в обох напрямах, ідеально підходять, наприклад, для передачі голосу, електронної пошти, відеоконференцій, файлів, для забезпечення функціонування локальних мереж. Наприклад, VDSL (Very High Bit-Rate Digital Subscriber Line) — надвисокошвидкісна цифрова абонентська лінія дозволяє розвинути швидкість при симетричній роботі до 26 Мбіт/с (при асиметричній — до 52 Мбіт/с) і ідеально підходить для великих бізнес-центрів. За словами Валентина Прокопченка, керівника сектора розвитку послуг компанії «Голден Телеком», співвідношення кількості абонентів xDSL і користувачів інших технологій у даного оператора поки що невеличке, оскільки широкомасштабні підключення почали здійснювати лише з жовтня 2003 року. Проте спеціаліст компанії, що орієнтується на створення власної інфраструктури з використанням великих і якісних зовнішніх інтернет-каналів, переконаний, що нині 90% продажів за технологіями xDSL. Отже, хороша «виділенка» уже не розкіш, а, швидше, засіб переміщення в інформаційному просторі...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі