ВДАРИМО НОВИМ ТАРИФОМ ПО БЕЗТЕЛЕФОННЮ І КОНКУРЕНТАХ

Поділитися
У понеділок почався новий виток цінових війн на ринку мобільного зв’язку. «Київстар» оголосив про свої нові тарифи для контрактних абонентів...

У понеділок почався новий виток цінових війн на ринку мобільного зв’язку. «Київстар» оголосив про свої нові тарифи для контрактних абонентів. Нагадаємо, двома тижнями раніше компанія запровадила нові тарифи на найпопулярнішу свою послугу — Ace&Base. Тарифи «Київстару» стали не тільки нижчими, а й помітно простішими — й ніж були раніше, й ніж тарифи конкурентів. На думку маркетологів компанії, це дозволить залучити значну кількість нових абонентів. На початку року UМС теж представила нові «Тарифи-2004». У них вартість хвилини також помітно знизилася порівняно з тарифами півторарічної давнини.

Нова тарифна пропозиція «Київстару» проста до неможливості. Тарифних планів залишилося усього два: «Динамічний» і «Необмежений». Зроблено це для того, щоб максимально спростити вибір тарифного плану майбутнім абонентам компанії. Власне, масовому абоненту і вибирати ні з чого: «Необмежений» з абонплатою у 500 гривень і всіма безкоштовними дзвінками доступний лише обмеженій кількості громадян України. Залишається тільки «Динамічний» з абонплатою у п’ять гривень. Однак цей тарифний план дуже непогано виглядає на тлі конкурентів.

«Динамічний» — тарифний план із падаючою вартістю хвилини. Це означає, що за перші 25 хвилин на місяць абонент платить по 1,4 гривні, за наступні 25 хвилин — по 1,2 гривні, потім 50 хвилин розмовляє за гривню, а далі — за 80 копійок. У ці ж проміжки часу з 27 до 15 копійок знижується і плата за з’єднання дзвінка. Таким чином, що більше розмовляє абонент «Динамічного» тарифного плану, то повільніше витрачаються гроші на його рахунку.

При цьому продовжують діяти і всі інші індивідуально настроювані послуги «Київстару». Це — послуги «Улюблені номери» (два номери, дзвінки на які тарифікуються за половинним тарифом), «Уїкенд» і «Подвійний уїкенд» (60 і 120 додаткових хвилин ефірного часу у свята і вихідні за окрему плату в 20 і 40 гривень), «Прямий номер» (вартість підключення — 300 гривень, вартість переадресування з прямого номера на основний — 1,2 гривні), «Старпошта» (автовідповідач із вартістю прослуховування повідомлень 80 копійок за хвилину), передача даних «СтарІнет»-«СтарПорт» (30 копійок за хвилину по GSM-каналу, 5 і 10 гривень за мегабайт по GPRS-каналу) тощо.

В основного конкурента «Київстару» нових тарифів цілих шість. Вартість хвилини в них знижується, але залежно не від трафіка, а від суми, на яку абонент закупив мобільні послуги. Тобто діє принцип оптової знижки на ефірний час, повідомлення та інші послуги компанії. Вартість тарифних пакетів UМС зростає від 40 до 350 гривень. Ці гроші потрібно заплатити перед початком розрахункового місяця як 100-відсоткову передоплату; тобто вони є прихованою абонплатою. Вартість хвилини дзвінка по Україні (найдорожчої) падає при цьому від 2,2 до 1,1 гривні — теж помітно вище, аніж у «Київстару».

До речі, якщо комусь захочеться все ж розрахувати, який час він зможе виговорити в кожному з тарифних пакетів UМС за заплачені гроші, без калькулятора не обійтися. Адже в них присутні такі «запам’ятовувані» цифри, як 1,76 гривні, 28 копійок, 1,54 гривні тощо. Зрозуміло, що вони виникли шляхом автоматичного множення базових тарифів на коефіцієнти знижок, але прозорості це їм не додає. Тоді як круглі цифри тарифів «Київстару» легко піддаються підрахункам в умі. До речі, тепер обидва оператори перейшли на розрахунки в гривні. Це зручніше клієнтам (платіж не залежить від курсу долара) і ближче, знову-таки, до широких мас потенційних користувачів мобільного зв’язку.

У «Динамічному» відсутній окремий тариф на внутрішньомережні дзвінки. Вартість дзвінка в будь-який час і в будь-якому напрямі однакова і залежить тільки від трафіка з початку місяця. Це зручно — абоненту не треба сушити голову над тим, скільки грошей він витратить на той чи інший дзвінок.

«Динамічний» об’єднав переваги інших тарифних планів. Це і його попередники — тарифні плани L і XL від «Київстару» і аналогічний тарифний план «Вигідний» від компанії «Голден телеком», яка має тих же акціонерів. До речі, в останньої «Вигідний» уже рік як превалює при підключеннях нових абонентів над усіма іншими тарифними планами. А другим за популярністю є «Безлімітний». Таку ж структуру тарифів, яка показала себе оптимальною — тарифний план із падаючою вартістю хвилини і тарифний план із усіма включеними дзвінками, — обрав собі і «Київстар».

Вибрати потрібний тариф із лінійки UМС не так просто. Звісно, можна орієнтуватися на їхню вартість і зіставляти її з планованими витратами на зв’язок. Щоправда, досить складно зрозуміти, скільки часу можна говорити за ці гроші. А промахуватися не слід: вийшовши за межі оплаченого обсягу послуг, ви починаєте платити за базовим, найвищим тарифом. Користувачу «Динамічного» це не загрожує: що більше він розмовляє, то за меншим тарифом платить.

Цікаво, що всередині абонентської бази «Київстару» із запровадженням нового тарифу «Динамічний» теж, можливо, стануться зміни. На сьогодні неговіркі абоненти компанії користуються в основному пакетами передоплачених послуг Асе&Base. З огляду на строки дії карток поповнення рахунку, користувачі цієї послуги можуть витрачати на мобільний зв’язок мінімально 25 гривень на місяць. Це небагато і цілком доступно для широких мас населення. Однак «Динамічний» дозволяє витрачати на мобільний зв’язок ще менше! Теоретично, якщо абонент «Київстару» потрапив у смугу тимчасових фінансових труднощів, він може, заплативши усього п’ять гривень абонплати і невелику суму, щоб послуги були доступні, цілий місяць бути на зв’язку, приймаючи безкоштовні вхідні дзвінки. А самому телефонувати лише у разі крайньої необхідності.

Така ситуація не тільки приверне чимало потенційних клієнтів, які вивчають сьогодні свої можливості користування мобільним зв’язком, а й багатьох користувачів Асе&Base. Тим самим, у компанії збільшиться співвідношення контрактних і передоплачених абонентів. А це, у свою чергу, вважається поліпшенням фінансових показників компанії.

Два слова про менш масовий тариф «Необмежений». «Київстар» знизив абонплату в ньому до 500 гривень. Це на 100 гривень менше, аніж абонплата в аналогічному пакеті UМС. Щоправда, в останньому відсутня плата за з’єднання, котра у «київстарівському» пакеті знижена до 10 копійок. Але неважко підрахувати: щоб «Безлімітний» від UМС став вигіднішим за «Необмежений» від «Київстар», абонент повинен зробити 1000 вихідних дзвінків на місяць (або 33 дзвінки на день, включаючи вихідні та свята). Однак статистика свідчить: «безлімітники» так часто все ж не телефонують. Вони в середньому роблять 10—15 досить тривалих дзвінків на день. Плюс велику кількість дзвінків приймають. У таких умовах їм легше платити 30—40 гривень на додаток до абонплати в пакеті «Київстару», аніж переплачувати 100 гривень у пакеті від UМС. Втім, UМС завжди орієнтувався на абонентів, які не звикли рахувати свої гроші...

І, нарешті, про нові корпоративні тарифи компаній. Корпоративні тарифи UМС включені в загальні тарифні пакети. Оператору це, безумовно, зручно. Але звичайні користувачі, котрі вивчають розцінки компанії, змушені перепитувати, що за «дзвінки на номери партнерської корпоративної мережі» їм пропонується платити, і з полегшенням дізнаються, що це відноситься не до них. Тобто змушені витрачати час і душевні сили.

«Київстар» також трохи оптимізував лінійку корпоративних тарифних планів. Їх стало чотири. Для «наймолодшого» з них помітно знижені граничні витрати на підключення — із 77 до 50 гривень на місяць. Це дозволить підключитися до корпорацій «Київстару» багатьом підприємствам малого та середнього бізнесу, котрим раніше це було невигідно. Цифри в тарифах також округлено і знижено, тож керівники підприємств-клієнтів компанії зможуть підраховувати витрати своїх «корпорацій» навіть в умі.

Нагадаємо: у планах обох головних мобільних операторів — досягти загальної абонентської бази в 10 млн. чоловік. В основному це має відбуватися за рахунок широких мас населення України — тих, хто сьогодні тільки прицінюється, думає, чи не завести собі мобільну іграшку. Коли потенційні абоненти вибирають собі оператора, вони насамперед дивляться на його тарифи. Від першого враження багато в чому залежить і подальший остаточний вибір. Думайте, вирішуйте...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі