Ростсільмаш розгортає боротьбу з контрафактом на ринку запчастин

Поділитися
Контроль над ринком запчастин до власної техніки — питання не тільки економічної безпеки виробника, а й репутації компанії...

Контроль над ринком запчастин до власної техніки — питання не тільки економічної безпеки виробника, а й репутації компанії. Однак передовсім контрафактні запчастини — це загроза для бізнесу споживачів техніки. Так вважає керівництво Ростсільмашу і впроваджує низку заходів для захисту оригінальних запасних частин.

Економіка вашого успіху

Зерновий бізнес — один з найрентабельніших у сільському господарстві. Серед чинників, що його забезпечують, — якісна й надійна збиральна техніка. Комбайни Ростсільмашу дають змогу домогтися високої ефективності. За експлуатаційного терміну 10 років, у господарствах, які дотримуються елементарних правил агрокультури та організації праці, їхня окупність становить лише два-три роки. Сім-вісім років, що залишилися, комбайни практично цілком працюють на економіку сільгосппідприємства. Одна з найважливіших умов збільшення терміну служби машини та її віддача в цей період — якість запасних частин.

Оригінальна запчастина чи контрафакт? Здавалося б, відповідь на це запитання однозначна. Використання оригінальних деталей означає не тільки їхню високу якість, забезпечену сучасними технологіями підприємства та професіоналізмом колективу, а й їхню стовідсоткову сумісність із моделлю вашої техніки.

Проте відсоток контрафакту на ринку зберігається досить високий. Основна причина — в орієнтирі покупця не на виробника, а на вартість запчастин. Такий підхід, на перший погляд, є виправданим для машин із невеликим залишковим терміном служби. Однак це лише позірна економія.

Різниця у вартості оригінальної та контрафактної продукції в середньому становить лише 10—15%. Водночас збитки від застосування контрафакту можуть у кілька разів перевершувати очікувану економію. Торік в одному з господарств Кубані буквально на другий день роботи комбайну вийшов із ладу ремінь приводу соломотряса, куплений без гарантії виробника збиральної техніки. У результаті господареві довелося зайнятися вже розширеним ремонтом: зупиняти комбайн (одна хвилина простою якого під час жнив обходиться дорого), запрошувати фахівців, купувати та змінювати вже не тільки ремінь, а й елементи очищення — дорогі деталі, які вийшли з ладу. У результаті економія при купівлі неоригінальної запчастини обернулася для фермера колосальними витратами.

Крім того, у бізнесі є таке поняття, як упущена вигода. З її врахуванням загальні втрати сільгосптоваровиробника можуть виявитися ще на порядок вищими.

Запорука високої якості та доброго врожаю

Купуючи в найближчого продавця чи постачальника (не авторизованого як виробник комбайнів) потрібні деталі або вузли до свого комбайна, селянин найчастіше не замислюється над тим, хто їх випустив. Зате коли сірі запчастини починають виходити з ладу вдвічі швидше за оригінальні, негатив щільною тінню лягає на збиральну техніку та її виробника.

— На відміну від кустарних виробників ми гарантуємо якість своєї продукції, — каже директор департаменту сервісного обслуговування та продажу запасних частин компанії Ростсільмаш Віктор Столбченко.

Сьогодні на Ростсільмаші на всіх етапах виробництва впроваджено сучасні технології: лазерні та згинальні комплекси, обробні центри, фарбувальні лінії... Все це задіяно як на випуску комбайнів, так і запасних частин. Кожний техпроцес жорстко контролюється: починаючи з перевірки покупних виробів і закінчуючи складанням та обкатуванням власної продукції. Персонал компанії постійно проходить навчання, на підприємстві діє чітка система мотивації, спрямована насамперед на підвищення рівня якості праці.

Такої організації виробництва немає на жодному з підприємств, які випускають контрафактні запчастини до агротехніки. Жорсткому контролю Ростсільмаш піддає і якість покупних комплектуючих, які надходять на підприємство, а потім реалізуються як запасні частини. Щоб виключити потрапляння сірих запчастин до власної товаропровідної мережі, компанія відмовилася співпрацювати з тими підприємствами, які не поставляють продукцію на конвеєр.

Ринок, за який варто боротися

За експертною оцінкою, купівельний попит на комплектуючі до продукції компанії Ростсільмаш тримається на рівні 80—100 млн. доларів. Природно, що за такого розкладу ринок запасних частин є привабливим для постачальників контрафактної продукції. На сьогодні майже кожну другу деталь, що продається на ринку, виготовлено не за ліцензією підприємства-виробника. Дана ситуація завдає шкоди як економіці покупця, так і економіці та іміджу виробника оригінальної продукції. Проте ще два роки тому частка компанії на ринку становила лише 30%, але на цей час виробник агротехніки контролює вже 45—55%. І це не межа. Щоб докорінно переламати ситуацію, компанія Ростсільмаш розробила та реалізує стратегію боротьби з контрафактом.

Насамперед уся реалізація оригінальних запчастин від Ростсільмашу здійснюється сьогодні виключно через сервісну мережу компанії, яка має 160 філій у Європі та Азії, а також через власну товаропровідну мережу запасних частин, яка налічує кілька десятків партнерів.

На підтримку своїх партнерів ще 2007 року компанія дала старт відразу кільком проектам, спрямованим на захищеність і впізнаваність оригінальної продукції. Ростсільмаш перший серед вітчизняних виробників пропонує своїм клієнтам запаковані запасні частини.

Таке нововведення дає змогу полегшити навантаження-розвантаження, транспортування, складування та зберігання запчастин, швидку ідентифікацію запасної частини за креслярським номером, нанесеним на упаковку. Залежно від характеру запасної частини, застосовується дерев’яна обрешітка та картонна упаковка (яку можна впізнати за сірим тлом із графічними елементами), брендований скотч, наліпка з креслярським номером.

Крім цього, з метою захисту фірмової продукції Ростсільмашу впроваджується маркірування безпосередньо самих запасних частин наліпкою на поверхні деталі. Це є ще однією гарантією для покупця, щоб відрізнити оригінальні запчастини від контрафактних.

Орієнтуючись на кінцевих споживачів, Ростсільмаш також почав складати електронний каталог запчастин. Незабаром, зайшовши на інтернет-сайт підприємства, покупець зможе самостійно оформити своє замовлення та відправити його регіональному представникові компанії. Це дасть змогу не тільки чіткіше вибудувати роботу в логістичному ланцюжку «кінцевий споживач — регіональний дилер запчастин — виробник», а й підняти на новий рівень продаж оригінальних запасних частин, що відповідає планам компанії.

— Уже сьогодні ми готові запропонувати будь-яку запасну частину, затребувану на ринку, — заявляє директор департаменту сервісного обслуговування та продажу запасних частин компанії Ростсільмаш Віктор Столбченко. — Найближчим роком Ростсільмаш має намір зміцнити свої позиції на ринку запчастин.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі