Навіщо запитувати в зустрічних, який шлях веде до храму? Досить подивитися, чим він вимощений. Якщо добрими намірами, то на нього краще не ступати. Такий шлях веде у хибному напрямку, як брехливі всі наміри, що залишилися лише обіцянками. Користі від нього, як від сумнозвісних комуністичних суботників. Шлях до храму вимощують добрими вчинками. І хоча це неймовірно важко й довго, особливо нині, коли така нестача будівельників відповідного профілю, лише такий шлях приводить до Мети.
Храм Святителя Миколая Чудотворця, особливо шанованого в Україні покровителя мореплавців та мандрівників в усьому християнському світі, будується в Києві на Подолі з ініціативи і на кошти АСК «Укррічфлот». Цей вчинок компанії отримав благословення Української православної церкви, його беззастережно підтримав мер української столиці Олександр Омельченко. Спорудження храму — не тільки данина стародавній морській традиції. Воно стане значним внеском у відродження духовних і культурних цінностей українського народу. Мине менше 10 місяців — і двері храму розчиняться перед моряками та річковиками, всіма православними жителями й гостями столиці. Його унікальність у тому, що це буде перша в Європі культова споруда на воді. Його бані піднімуться поблизу річкового вокзалу на невеличкому штучному острові, з’єднаному з берегом мостовим переходом.
До свого храму акціонерна судноплавна компанія «Укррічфлот» ішла понад десять років. Приватизувавшись в умовах щонайжорстокішої економічної кризи, яка охопила в ті роки економіку молодої незалежної держави, компанія нині здійснює понад 55% морських перевезень України. Її судна заходять у порти 40 країн Світового океану. Їх можна зустріти на Дніпрі та Дунаї, у Середземному, Чорному й Азовському морях, на Балтиці та в Північному морі, біля європейського й африканського узбереж Атлантики. Основою такого потужного становлення стали насамперед корінне перетворення відносин власності на водному транспорті, мобілізація матеріальних, трудових та інтелектуальних ресурсів. І, звісно ж, довіра партнерів, які добре знають і високо цінують керівництво компанії, її обов’язковість у виконанні даних обіцянок, прозорість, чіткі правила ведення бухгалтерського обліку, зрозумілу довгострокову стратегію розвитку.
Високий авторитет на міжнародному ринку транспортних послуг сприяв компанії в отриманні від Європейського банку реконструкції та розвитку трьох кредитів на будівництво нового флоту. «Укррічфлот» дотепер залишається єдиним вітчизняним судновласником, який поповнює свій флот новими суднами. Вже побудовано сім суховантажів-універсалів, реалізується проект будівництва нової серії суден вантажопідйомністю 6,3 тис. тонн кожне. Десять таких теплоходів побудують миколаївські корабели на суднобудівному заводі «Дамен Шіп’ярд-Океан». Виконання цього проекту не лише дасть змогу створити нові високооплачувані робочі місця, а й сприятиме ефективному розвитку вітчизняної суднобудівної промисловості та морської індустрії в цілому.
Підписуючи чергову кредитну угоду, президент ЄБРР Жан Лем’єр заявив: «З «Укррічфлотом» приємно працювати, компанія вчасно повертає кредити, успішно й динамічно розвивається і своєю роботою створює солідний імідж незалежній Україні».
— Ми ставимо перед собою завдання, — каже президент АСК «Укррічфлот» Микола Славов, — протягом п’яти років збільшити обсяги морських перевезень на 50%, дунайських — на 30%, внутрішньобасейнових — на 25%, значно пожвавити круїзний бізнес. Успішно вирішувати ці завдання плануємо за рахунок упровадження гнучкої виробничо-фінансової та корпоративної структури компанії, підвищення ефективності експлуатації флоту, вдосконалення систем бюджетування та управління грошовими потоками.
Серйозну увагу в АСК «Укррічфлот» приділяють соціальній сфері. Працівники та ветерани компанії мають надійний соціальний захист, акціонери своєчасно отримують дивіденди, працівники — зарплату. Середній рівень доходу фахівців тут значно перевищує показники по країні. Їхній заробіток не обмежений верхньою межею, він регулюється гнучкою системою преміювання і безпосередньо залежить від результатів роботи конкретного фахівця. Компанія забезпечує тих, хто цього потребує, профспілковими путівками в оздоровчі та лікувальні установи, має власні бази відпочинку, лікувально-оздоровчі табори для дітей і санаторії для дорослих, її лікарні й поліклініки — одні з найкращих в Україні.
Микола Славов завжди охоче розповідає про своє дітище — «Укррічфлот», але про себе говорить мало й скупо. Проте шлях компанії до храму тривав лише десятиріччя значною мірою тому, що її президент ішов до нього довгих тридцять років. Саме стільки він незмінно стоїть біля штурвалу підприємства, відомого нині як АСК «Укррічфлот».
Людині не дано вибирати для себе як час і місце народження, так і ім’я. Все це визначено долею. І коли багато років тому Антон Арсенійович Славов назвав новонародженого сина Миколою, він навряд чи міг припустити, що це ім’я визначить усе його подальше життя. А доля розпорядилася так, що у справі, якій він себе присвятив, Миколі Антоновичу довелося пройти всі етапи: від начальника невеличкого річкового порту до першого заступника міністра транспорту. Він доктор економічних наук, лауреат Державної премії України 1998 року, заслужений працівник транспорту. З 1991 по 1996 рік був першим представником України в Дунайській Комісії, став першим українцем, обраним на посаду секретаря цієї авторитетної міжурядової організації.
1993 року М.Славова обрали президентом Міжнародної асоціації судновласників Чорноморського басейну (BINSA), у складі якої — найбільші судноплавні підприємства України, Росії, Азербайджану, Грузії, Болгарії та Туреччини. На цій посаді він і нині. Микола Антонович тричі ставав депутатом Верховної Ради України, удостоєний багатьох державних нагород, має безліч подяк від Верховної Ради, Кабінету міністрів, Міністерства закордонних справ України, Української ради Миру, Управління Верховного комісара ООН зі справ біженців, інших організацій за добродійну діяльність, внесок у розвиток зовнішньоекономічних зв’язків, зміцнення державності та міжнародного авторитету України. Ім’ям президента АСК «Укррічфлот» названа одна з малих планет Сонячної системи.
Храм будується і незабаром буде споруджений. З його освяченням продовжиться славнозвісна вітчизняна традиція меценатства та добродійності, флагманом відродження якої, безперечно, є акціонерна судноплавна компанія «Укррічфлот». Сім футів під кілем їй на цьому благородному шляху!