МАРОЧНИЙ КАПІТАЛ ІЗ СНД ЗАТРЕБУВАНИЙ НА ЗАХОДІ

Поділитися
Варто спробувати свої сили й українцям Ідея повернення витрачених на розкрутку торгової марки коштів у «живому» грошовому вигляді — не нова...

Варто спробувати свої сили й українцям

Ідея повернення витрачених на розкрутку торгової марки коштів у «живому» грошовому вигляді — не нова. Як правило, для її реалізації потрібна наявність розвиненого фондового ринку. Саме там емітенту, який розміщає акції, вдасться роздобути дешеві фінансові ресурси у населення, котре повірило в бренд. В Україні, з огляду на відсутність інтересу населення до спекуляцій на фондовому ринку та законодавчі обмеження, подібні операції рідкість. З останніх можна назвати емісію акцій «Київстар» 2001 р. і акцій сокового бренду «Вінні-фрут» 2000 р. Однак в обох випадках внесок населення був малий, акції купувалися в основному юридичними структурами.

Тому звістка про те, що російська компанія «Вімм-Білль-Данн — продукти харчування» успішно розмістила свої акції на Нью-йоркській фондовій біржі ввергло аналітиків і операторів українського ринку в шок: обсяг випуску акцій склав 25% плюс одна акція статутного капіталу. За даними агентства Reuters, основну частину цінних паперів викупили американські інвестори!

Цікаві й деталі угоди. Так кожна акція спочатку пропонувалася за досить високою ціною — 19,5 долара, але й при цьому інтерес іноземних інвесторів виявився настільки високим, що перевершив усі сподівання. Обсяг попередніх заявок на купівлю акцій перевищив пропозицію в кілька разів. За підсумками лише першого дня торгів на Нью-йоркській фондовій біржі котирування акцій компанії зросли одразу на 16% — до $22,6. У результаті реалізації 10 620 001 американських депозитарних акцій капіталізація ВБД сягнула майже $1 млрд., що включило її в двадцятку найбільших російських компаній.

За словами голови ради директорів «Вімм-Білль-Данн — продукти харчування» Давида Якобашвілі, отримані кошти будуть направлені на розвиток виробництва, а також на придбання нових підприємств і погашення кредитів. Сьогодні ВБД об’єднує 14 підприємств Росії та СНД (торік компанія придбала Київський молокозавод №3, який сьогодні окрім молокопродуктів випускає соки «J7»). Компанії належать торгові марки «Домик в деревне», «Милая Мила», «J7» та інші. За підсумками минулого року продукція ВБД займала у своїй ніші близько 30% російського ринку.

На думку біржових аналітиків, результати розміщення акцій ВБД — показник високого інтересу до російських компаній, орієнтованих на свій внутрішній ринок й експансію на ринки країн колишнього СРСР. Підвищений попит на російські цінні папери в США дозволить ВБД залучити додаткові фінансові ресурси для такої експансії в Україні та Казахстані, а також для технічної програми з підйому АПК «Молочні ріки», технічного переозброєння молочних комбінатів, розробки та випуску на ринок нових продуктів харчування. Усього цього року ВБД вкладає в розвиток своїх молочних і сокових проектів понад 90 млн. доларів. Що зможуть протипоставити цьому українські конкуренти — «Галактон», «Сандора», «Мрія», «Смак» тощо — залишається загадкою. Швидше за все нічого. А могли б теж спробувати свої сили на Заході...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі