Копієчка до копієчки. Хто заробить на Новому році?

Поділитися
Копієчка до копієчки.  Хто заробить на Новому році?
Українці люблять свята. Це дає добру нагоду заробити чималій кількості українських компаній та малих підприємців.

Українці люблять свята. Це дає добру нагоду заробити чималій кількості українських компаній та малих підприємців.

Якщо ялинка, то - зелена!

Екологи таки домоглися свого: в Україні дедалі частіше Новий рік та Різдво зустрічають біля штучної ялинки. Найменше пластмасове деревце коштує
150 грн. Півтораметрове - 250-300, а понад два метри - близько 500 грн. Єдиний клопіт - слід мати місце для її зберігання впродовж року.

Проте ніщо не замінить живу зелену красуню з її лісовими пахощами. Тому оголошення про їх продаж в Інтернеті розміщують задовго до новорічних свят. Ціни кусаються. Наприклад, у Львові за триметрову красуню за два тижні до Нового року просять від 500 до 1500 грн. І це попри те, що їх дефіциту не передбачається. Як розповів заступник начальника Львівського обласного управління лісового та мисливського господарства - головний лісничий області Ярослав Целень, нинішнього року область має близько 15 тис. ялинок, призначених на продаж під час новорічних свят. У попередні роки реалізовували 12-13 тис. Цікавий факт: найбільше ялинок було продано у 1980 р.: тоді в області реалізували майже мільйон зелених красунь. Нинішнього року відпускна ціна стандартної 2,5-метрової ялинки - 50 грн. Це означає, що будь який підприємець, маючи відповідні дозволи, може придбати їх в необмеженій кількості і реалізовувати на спеціально відведених місцях у місті. Реальний заробіток на реалізації однієї ялинки може становити від 50 до 200 і більше грн. Проте ціну на них збиває нелегальний продаж. Мешканці навколишніх сіл теж хочуть заробити. Наприклад, торік на вулиці з рук можна було придбати хорошу ялинку за 40-50 грн.

Корпоративи - не для всіх

Кризові явища поки що не торкнулися великих компаній та підприємств з іноземними інвестиціями. Отримати замовлення від них на новорічні й різдвяні свята - мрія всіх підприємств, які спеціалізуються на проведенні розважальних заходів. Проте чимало представників фірм, із якими довелося спілкуватися, заявили, що корпоративів не планують. У кращому разі, кошти, які мали піти на їх організацію, розділять між працівниками. Щось піде й на потреби медичних установ, які обслуговують військових.

"Цього року про корпоративи оголосили переважно фірми з великими бюджетами, - підтверджує сказане керівник PR-відділу компанії "Дік-Арт" Ольга Мисан-Мілясевич. - У людей є потреба відволіктися від сумних подій у державі, отримати позитивний заряд емоцій. Ми не пропонуємо якихось гучних святкувань, але дбаємо про дотримання українських традицій. Тому відроджуємо вертепи, колядки в автентичному вигляді. Наприклад, 13 січня
2015 р. в Оперному театрі пройде різдвяний концерт Оксани Мухи, яка зібрала їх у оригінальному аранжуванні".

Ціни на ці дійства різняться. Одна річ - щедро пригостити 50 осіб за столом, а зовсім інша - розважати їх і створити справді святковий настрій. У першому випадку послуги організатора коштуватимуть 3-4 тис грн, у другому - від 20 тис і більше. В телефонному режимі представники фірм не хочуть називати конкретні ціни. Ніхто не може передбачити, що станеться через кілька днів. Але зізнаються, що замовлень значно менше, ніж було торік.

"Ціни залежать від набору послуг. Адже один ведучий може коштувати
30 доларів, а інший - 300 і більше. Найдорожчі послуги в Новорічну ніч. Лише 20-хвилинне привітання Діда Мороза коштуватиме близько 1500 грн. Таке ж привітання, але у переддень новоріччя і після нього, - 350 грн. Ідеально, коли клієнт каже, якими коштами володіє", - говорить один із львівських підприємців.

Карпати - у фаворі

Як повідомляють туроператори, туристична галузь постраждала від кризи чи не найбільше. Турпотік на закордонні напрямки зменшився на 60-70%. Зате у виграші опинився бізнес, орієнтований на відпочинок у Карпатах. Попри зростання цін на послуги на 10-20%, вільних місць у готелях та санаторіях популярних гірськолижних курортів (Буковель, Драгобрат, інші) практично не залишилося. Переважно місця бронюють жителі Києва, Дніпропетровська, Харкова, інших великих міст.

Найбільше готелів заздалегідь забронювали туристичні фірми. За можливість провести кілька днів, включно з Новим ром чи Різдвом, у Карпатах клієнтам доведеться викласти від 2 до 5 і більше тисяч грн. Вартість новорічної ночі у одномісному номері готелю "Reikartz Карпати" (селище Жденієво Воловецького району) - 2700 грн. У оплату включені святковий стіл, послуги ведучого.

Попри високі ціни, немає вільних місць і в готелі "Перлина Карпат", що в місті Славське Львівської області. "Залишилося лише два двомісних номери", - повідомили там. А задовго до Новорічних свят тут діяла акція, яка давала змогу провести 3, 5 чи 7 днів відпочинку в готелі за 765 грн! Планувалося, що вона триватиме до кінця зими. Проте на Новий рік і Різдво тут запроваджено спеціальні умови бронювання. Номер на цей період здається, як мінімум, на 6 днів. Крім того, додатково треба оплатити 1200 грн. за новорічну програму, до якої включено банкет.

Ще в середині грудня можна було знайти й дешевші пропозиції. Наприклад, триденна подорож із зустріччю Нового року у Ворохті, організована тернопільською турфірмою "Казка мандрів", коштувала 1400 грн. Але в цю суму включені лише ночівля в готелі та харчування.

Як розповіли туристичні експерти, вільні місця ще можна знайти у приватному секторі. Тут мешкання дешевше. Зате й розваг набагато менше. Зокрема, доба мешкання у садибі в селі Микульчин, що поблизу найдорожчого місця Карпат - Буковеля, - коштуватиме вам 200-300 грн. Це без харчування і зі "зручностями" на вулиці. З харчуванням - удвічі дорожче.

За два тижні до Нового року майже викуплені місця у готелях Львова та його околиць. Вільні номери були переважно в готелях економ-класу та дорогих пансіонах із вартістю проживання 1500-2000 грн. Крім того, в готелях "Еней", "Атлас Делюкс" треба додатково заплатити 1000 грн за святковий стіл і новорічну програму. А ось у тризірковому готельному комплексі "Гранд Резорт" (село Басівка), що за 15 км від Львова, двокімнатний котедж можна було замовити за 900 грн. Напівлюкс коштував 500 грн, двомісний стандарт із балконом взагалі можна було замовити за якихось 200 грн.

Малий бізнес:
ніхто нікуди не їде

А ось малому бізнесові не до розваг.
"У зв'язку з курсом валют чув, що вже ніхто нікуди не їде, - каже знайомий підприємець. - Багато хто обмежиться святкуванням у родинному колі. Будуть встановлювати ялинки, прикрасять їх іграшками. Не йдеться і про корпоративи. Хіба що зберуть гроші на потреби військових. Якщо чесно, то особливо нічого святкувати. Ситуація в державі - гірше нікуди. Бізнес весь у мінусах. Найбільше, чого можна бажати, - зустріти 2015 рік без боргів".

Як свідчить опитування, українці заощаджуватимуть не лише на поїздках на відпочинок та корпоративах, а й на інших витратах. "Раніше дуже популярними були новорічні та різдвяні календарі, буклети, привітання, конверти тощо. Їх у великому обсязі люди пересилали одне одному. Але якщо раніше у переддень Нового року цією продукцією у нас був завалений склад, і ми не встигали розносити її клієнтам, то нинішнього року поки що немає жодного замовлення", - розповідає директор кур'єрської служби "Меркурій" Юрій Циндра.

Про те, що малий бізнес бідніє, свідчить не лише директор "Меркурія". Економити стає правилом, тому, якщо одного разу фірма відмовилася від якихось витрат, наступного разу вона вже не захоче поновлювати їх.

Заощаджувати почали не тільки на сувенірній продукції, а й на передноворічних дитячих ранках. Їх вартість коливалася від 5 до 20 тис. грн. Зазвичай вони починалися за 2-3 дні до Дня св. Миколая. "Ще 3 роки тому ми щодня проводили по 3-4 новорічних свята для дітей. Тепер і близько такого немає", - каже підприємець, котрий займається організацією розважальних заходів.

Коментарі

Теодор ДЯКІВ, директор:

- Раніше за 5-6 днів до Нового року ми проводили зустрічі колективу в ресторані. Але десь 5 років тому відмовилися від новорічних корпоративів, бо втомилися пити горілку. Це мало кому цікаво. Тому, за можливості, на свята даруємо людям гроші. А вони вже самі знають, як ними краще розпорядитися і в чийому колі відсвяткувати.

Андрій ІОНОВ, підприємець:

- Купівельна спроможність людей значно знизилася. Крім того, на людей впливають песимістичні очікування, що 2015 р. виявиться набагато тяжчим, аніж нинішній. Ціни на товари й послуги вже піднялися пропорційно зростанню курсу іноземної валюти. На жаль, сировину, матеріали та комплектацію нам постачають з-за кордону, що автоматично веде до їх подорожчання. Нам оголошують, що ціна сьогодні ось така. Хочете - беріть, не хочете - не беріть. З іншого боку, є частина людей, які просто збідніли. Це практично вся бюджетна сфера.

Не сказав би, що туристів у Львові немає. Вони є, але, порівняно з попередніми роками, їх стало менше. Практично немає іноземних туристів, бо бояться їхати. Не хотів би думати, що через це доведеться скорочувати персонал. Поки що скорочень не було. Але заробітна плата сама знизилася, оскільки людям не підвищували її пропорційно зростанню курсу валюти. Бізнесовим прогнозам на наступний рік ніхто не повірить. Залишається високою ймовірність дефолту, пікових кризових явищ. Але додам трохи оптимізму: багато що залежатиме від кожного з нас. Якщо кожен на своєму місці робитиме все, що потрібно, тоді криза не буде такою болючою і тривалою.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі