КІНЕЦЬ ХАЛЯВІ В ІНТЕРНЕТІ?

Поділитися
Два роки тому студент іллінойського коледжу Джим Ріардон примудрився обладнати домашній офіс, не заплативши ні цента...

Два роки тому студент іллінойського коледжу Джим Ріардон примудрився обладнати домашній офіс, не заплативши ні цента. Кольоровий принтер він безплатно одержав на Estamps.com, сканер — на Insight.com, вільний необмежений доступ в Інтернет — на Netzero.com. Плюс безкоштовну передплату на цілу купу веб-журналів і розсилку агенцій новин. Навіть настільна лампа дісталася в ході рекламної акції Lavaworld.com. Однак зараз халяві, судячи з усього, настав кінець. Днями Джим витратив чимало часу, щоб безплатно відправити по електронній пошті листівку. Netzero уже повідомила його, що користування Інтернетом понад 40 годин на місяць буде обходитися йому в 10 доларів. Для початку.

Втім, Джим не здивувався. Він непогано розуміється на стратегії інтернет-компаній. Людей безплатно привчали до різноманітних послуг, до можливості оперативно отримувати інформацію й активно розважатися винятково для того, щоб потім почати заробляти на цьому гроші. І це «потім» настало. Після різкого падіння цін на акції інтернет-компаній у підприємців виникла необхідність терміново заповнити дефіцит коштів. Крім того, із настанням періоду «затягування поясів» в американській економіці різко впали доходи від розміщення реклами на найпопулярніших веб-сайтах. Зокрема, портали Yahoo і Encyclopedia Britannica, котрі недавно пропонували своїм користувачам безкоштовний доступ, зараз терміново розробляють систему передплати. Природно, платну. Зокрема, Джеф-фрі Маллет, президент Yahoo Inc., недавно заявив, що головною метою компанії стане перетворення 185 мільйонів від-відувачів веб-сайта на членів свого клубу — на взаємовигідних умовах. Компанія, 80 відсотків прибутку якої становить плата за розміщення реклами, уже заявила, що в першому кварталі прибутки потягнуть ледве на половину від запланованих.

Яким чином вирішуватиметься питання про оплату передплати на послуги Britanni-ca.com, поки невідомо. Безкоштовний доступ до всіх статей, котрі у паперовому вигляді складають 32 грубезні томи і «тягнуть» на 1250 доларів, користувався надзвичайною популярністю. Порахувати вартість послуг, щоб і відвідувачів не втратити, і компанія економічно не постраждала, зараз досить складно.

Можливо, найвдалішим виявиться хід, зроблений компанією Amazon.com. Відтепер, за її новою програмою Sponsored Results, паралельно з результатами пошуку користувачу буде показувати також і рекламні матеріали. Наприклад, тим, хто цікавиться біографією Стівена Кінга, досить наполегливо пропонуватимуть інформацію про те, де і за яку ціну можна купити книги — його або про нього. Щоправда, доступ при цьому на сайт поки залишиться безкоштовним.

Хоча далеко не всі інтернет-компанії оголосили про рішення стягувати плату за свої послуги, однак Чарльз Ардай, виконавчий директор інтернет-провайдера Juno Online Services Inc., вважає, що поголовна комерціалізація Інтернету відбудеться досить швидко. «Коли 50 компаній пропонують свої послуги безплатно, будь-якій із них досить складно наважитися почати брати гроші, — говорить пан Ардай. — Але коли 40 із них переходять на грошові відносини, то десятьом з решти надзвичайно важко не наслідувати їхній приклад».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі