Творці Всесвітньої павутини, хоч би кому цю честь приписували, задумували свою дитину як засіб швидкого, вільного й надійного обміну науковою чи спеціалізованою інформацією. Проте з перших днів масового впровадження цієї революційної технології найактивніше освоювати Мережу почали розповсюджувачі та споживачі порно. За даними американської Національної дослідницької ради, дохід від віртуальної порноіндустрії перевищив мільярд доларів уже в 2002 році, а приблизно кожен шостий користувач Інтернету цікавився саме «полуничкою». При цьому до послуг пошуковиків вдавався лише кожен двадцятий, а кожен п’ятнадцятий «чатився» і «ком’юнився».
І ось нарешті з’явилися перші ознаки того, що інтернет-користувачі поступово виходять із перехідного віку (що цілком відповідає хронології людського життя, оскільки «в маси» Інтернет вийшов на початку 1990-х). У жовтні минулого року, за даними компанії Hitwise, яка досліджує ринок, кількість відвідувань пошукових сайтів уперше перевищила кількість відвідувань порносайтів. Щоправда, лише у Великобританії. Проте в Америці частка відвідувань останніх також почала різко зменшуватися, правда, за рахунок розширення чатів і мережевих спільнот. Моменту, коли такий «соціальний» трафік обжене порнотрафік, в Америці очікують день у день, що підтверджується відповідним графіком.
Оглядачі британського журналу The Economist, які описали цю цікаву тенденцію, міркують над запитанням: чи справді вона свідчить про дорослішання інтернет-спільноти в цілому? Якщо згадати історію, то з самого початку порно «підминало» під себе все нові медіа, чи то фотографію, чи відео, супутникове телебачення. «Секс — це вірус, який першим інфікує нову технологію», — згадують на сторінках тижневика висновок, зроблений журналом Wired ще в 1993 році. Потім, паралельно зі зростанням популярності нового середовища, домінування порно добігало кінця. Проте саме в Мережі шанси такого сценарію не дуже високі — адже експерти відзначають не так тенденцію до зменшення цього віртуального контента в цілому, як витіснення його у файлообмінний сегмент.
Не дуже вселяє надію й домінування порно в індустрії віртуальної комерції, що бурхливо розвивається. Працівники компанії Linden Labs, які забезпечують функціонування однієї з найпопулярніших платформ для покупок в онлайновому режимі, кажуть, що понад 30% всіх угод припадає на порно або азартні ігри. А Едвард Кастронова з університету Індіани вважає, що угоди із сексуальним забарвленням становлять більшість.
З іншого боку, чати, мережеві спільноти й навіть пошук аж ніяк автоматично не означають відсутності сексуального інтересу користувачів. Хоча й ілюструють поступовий відхід від підліткової зацикленості на порно.