Глини у нас достатньо. Потреби України в керамічній плитці щорічно зростають на 20—23%

Поділитися
Зі зростанням потреб збільшуються і обсяги виробництва кераміки. Так, якщо 2003 року було реалізовано 29 млн...

Зі зростанням потреб збільшуються і обсяги виробництва кераміки. Так, якщо 2003 року було реалізовано 29 млн. кв. м плитки, то 2004 р. — вже 35 млн. Серед вітчизняних виробників помітні Харківський плитковий комбінат, компанії «Глини Донбасу», «Зевс Кераміка», «Атем», «Піастрелла», «Нота-Кераміка», Львівський завод кераміки. Сьогодні на частку керамічної продукції вітчизняного виробництва припадає не менше 55% всього асортименту, хоча в Україну активні поставки здійснюють компанії-імпортери: ВАТ «Гжельський завод «Електроізолятор», ЗАТ «Будянський фаянс», ТОВ «Вистовецька кераміка», ЗАТ «Кераммаш», SAMA Maschinenbau Gmb, CER SER s.r.l., SaintGobain IndustrieKeramik Roedental Gmb.

Попри те, що в Україні керамічну плитку виробляють сім досить великих підприємств, випуск плитки для підлоги, або керамограніту, забезпечують тільки два виробники — італо-українське СП ЗАТ «Зевс Кераміка» і київська компанія «Атем». Причому завод «Атем» виробляє глазурований керамограніт, а Zeus Ceramica — неглазурований.

У двадцять разів (за десять років роботи) вдалося збільшити обсяги виробництва керамічної сировини компанії «Глини Донбасу». Все починалося з видобутку 50 тис. тонн глини на рік. Нині обсяги видобутку зросли до мільйона тонн, а географія продажів поширилася до Індії і Малайзії.

Ще один оператор ринку — «Керамічні маси Донбасу» — перший і єдиний поки що у Східній Європі завод з виробництва керамічної маси. Цей бізнес-проект видається досить зухвалим напрямом вкладення капіталу. Його засновники вважають, що використання готових керамічних мас допоможе українським виробникам кераміки зменшити витрати і стане стимулом для розвитку керамічної галузі. Загальна сума інвестицій для реалізації першої черги проекту оцінюється у 40,6 млн. грн. Очікується, що підприємство окупиться протягом чотирьох із половиною років.

Неважко припустити, що основними споживачами цієї незвичної продукції будуть керамічні підприємства Слов’янська, адже там налічується понад 500 керамічних виробництв. Використання керамічних мас дозволить виробникам зменшити витрати на закупівлю сировини, її зберігання і підготовку, виробничі й транспортні витрати, позитивно позначиться на собівартості готової продукції.

Таким чином, очевидно, що виробнича діяльність і плани вітчизняних підприємств керамічної галузі свідчать про поступове переміщення керамічного виробництва у східному напрямку. А це, якщо якісні показники не підведуть, дозволяє розраховувати і на західноєвропейські ринки збуту. І, природно, потребуватиме подальшої і значної реконструкції вітчизняних підприємств. Хтозна, можливо, найближчим часом для споживачів кераміки стане цілком природним вибір товару українських виробників. Глини в нас достатньо...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі