Іноземний зернотрейдер допомагає «зв’язувати» на внутрішньому ринку продовольче зерно для українського споживача. І це замість того, щоб максимально заробляти на звичному для нього експорті. Адже не треба бути просунутим аналітиком, аби зрозуміти 2008/2009 маркетинговий рік — золота пора для діяльності транснаціональних зернотрейдерів. По-перше, Україна виростила непоганий урожай. По-друге, заборони щодо експорту зернових з України, що діяли раніше, знято. По-третє, у світі потреба в зерні зростає прискореними темпами.
Тим часом відомий експортер ТОВ «Альфред С.Топфер Інтернешенал (Україна)» підписує меморандум на поставки продовольчого зерна українським виробникам борошна й хліба. 10—15% заготовлених компанією на елеваторах зернових буде реалізовано в Україні.
Продовольчий акцент
Як стало відомо на недавній прес-конференції, присвяченій підписанню чотиристороннього меморандуму, поставки на внутрішній ринок України компанія «Топфер» практикує вже не перший рік. Та й виникла ця ідея, зважаючи на все, не від хорошого життя. Минулого маркетингового року, наприклад, зернотрейдер реалізував вітчизняним споживачам 707 тис. тонн зерна. Це був рік низького врожаю і, відповідно, традиційного обмеження експорту. Багато іноземних зернотрейдерів, які стомилися від практики квотування й заборон експорту, просто залишили український ринок або згорнули до мінімуму свою діяльність. А ТОВ «Альфред С.Топфер Інтернешенал (Україна)», диверсифікувавши свій бізнес, змогло не тільки завантажити роботою свої елеватори, а й, схоже, допомогти українським пекарям.
Володимир Слабовський, президент ЗАТ «Холдинг «Т і С»:
— Дуже важливо продовольче зерно купити сьогодні, коли воно є й коли його пропонують за прийнятними цінами. На жаль, у країні спостерігається млявоплинна фінансова криза. У нашої компанії за багато років уперше виникли проблеми з фінансуванням. Торік і позаторік ми вибирали з ким працювати. Просто компанія «Топфер» пропонувала вигідніші умови, ніж українські банки. Нині є проблема з фінансуванням програм. Кредити стали дуже дорогими, умови за ними — жорсткішими. Тому нині ми підписуємо меморандум. Ми вже почали спільні закупівлі зерна цього маркетингового року. Це означає, що ми зможемо забезпечити себе сировиною нового врожаю. І збоїв у виробництві хліба не буде.
Анатолій Розгон, директор департаменту розвитку агроринку Мінагрополітики:
— Цього року, коли є всі можливості для експорту, «Топфер» приділяє увагу формуванню внутрішнього ринку зерна. А це є одним із пріоритетів держави. Така співпраця дає змогу «зв’язати» якісне зерно на внутрішньому ринку. Не секрет, що проблеми з якістю зерна є і в Росії, і в Казахстані, і в ЄС. Загалом ми очікуємо, що продовольчого зерна буде близько 40% загального врожаю, але його треба ще зберегти.
Форма, запропонована сьогодні, є ефективною, і ми сприятимемо поширенню цього досвіду серед інших компаній і в різних регіонах.
Василь Барилюк, генеральний директор ТОВ «Хмельницьк-млин»:
— Система прозора й зрозуміла. Вона дозволяє бути гнучким на ринку й отримувати стабільні ціни. Ми дістаємо можливість формувати ціну щонайменше на три місяці наперед. Обсяги закупівель зростають — цього року ми збільшили їх у 1,5 разу, адже якісного зерна на ринку не так багато.