«БОГДАН»: П’ЯТИРІЧКА ЯКОСТІ

Поділитися
У лідера українського ринку автобусів промислово-інвестиційного холдингу «Богдан» нині свято. Ви...

У лідера українського ринку автобусів промислово-інвестиційного холдингу «Богдан» нині свято. Виповнилося п’ять років від того дня, як за заводські ворота «Черкаського автобуса» виїхав перший принципово новий для України малий міський автобус під цією нині вже добре відомою торговою маркою. Завдяки безпеці, маневреності й комфортності, застосуванню надійних імпортних і вітчизняних комплектуючих, він одразу ж полюбився перевізникам і пасажирам. Його поява ознаменувала новий етап в українському автомобілебудуванні — повномасштабне виробництво, організоване практично з нуля. За рахунок залучення великих інвестицій, реорганізації та реконструкції своїх підприємств ПІХ «Богдан» створив потужний виробничий комплекс, продукцію якого сьогодні становлять, окрім автобусів, також вантажні й легкові автомобілі.

Першим покупцем нових автобусів А-091 став маріупольський перевізник «Маріуполь-авто». Купив і не пошкодував. Переконавшись у надійності й вигідності їхньої експлуатації, це підприємство першим придбало й чергову модель середнього міського автобуса А-144. Нині «Богдани» обслуговують мешканців практично всіх обласних і багатьох районних центрів України. Лише в столиці їх близько 1,5 тисячі. Якщо 2001 року тільки 11,3% із куплених у країні автобусів становили «Богдани», то в 2003-му цей показник досяг 39%. Нині це абсолютний лідер у секторі ринку малих автобусів, котрий займає в ньому 44% і залишив далеко позаду такого довгожителя нашого ринку, як ПАЗ.

Так жваво розбігшися по рідній землі, «Богдан» не загальмував перед державним кордоном. Його охоче почали купувати в Росії, Білорусі. А під час свого недавнього візиту в Україну прем’єр-міністр Вірменії Андранік Маргарян, оглянувши виставку черкаських автобусів, заявив: уже з осені поточного року його країна почне закуповувати великі партії цих автобусів. Оглядати було що, адже промислово-інвестиційний холдинг «Богдан» постійно працює над розширенням асортименту своєї продукції і підвищенням її якості, пропонуючи покупцям практично повний модельний ряд для міських пасажирських перевезень. Сюди входять автобуси від особливо малих (завдовжки 6 метрів) до особливо великих (15 метрів). Це мікроавтобус А-064, малі міські автобуси А-091 і А-092, середні міські А-144 і А-144.2 і міський автобус особливо великої місткості А-231. На базі цих моделей створено приміські й туристичні модифікації, а також шкільний автобус. У перспективі планується розробка не представленого в модельному ряді автобуса великого класу. І, судячи з темпів, якими розвивається виробництво, напевне, вона не за горами.

А в Єревані незабаром відкриється торговельно-сервісний центр «Богдана», який обслуговуватиме клієнтів із усіх закавказьких республік. Ще один такий центр буде введений в дію вже 1 червня в Казахстані. Його створення уможливилося завдяки успішній презентації автобусів «Богдан» на виставці «Світ автомобіля — Астана-2004», яка привернула пильну увагу казахських перевізників. Те, що автопробіг «Богдана» продовжиться і за межі ближнього зарубіжжя, засвідчують переговори із представниками іранської автомобілебудівної групи «Бахман». Іранська сторона зацікавилася створенням спільного підприємства з виробництва автобусів для іранського ринку. Залишаючи територію підприємства холдингу «Черкаський автобус», глава делегації «Бахман» заявив: «Богдан» — це історія успіху».

Розпочалася ця історія п’ять років тому з інвестицій у Черкаський авторемонтний завод, чиїм єдиним джерелом існування на той час був ремонт «Газелей». Питання постало руба: або продовжувати лагодити імпортні маршрутки, перероблені з меблевих фургонів, і старі, ще радянського виробництва автобуси, або створювати свої автобуси, але зразкові за надійністю і комфортом. Здогадатися, яке рішення було прийнято, нескладно. Невдовзі технічним партнером промислово-інвестиційного холдингу «Богдан» стала японська компанія ISUZU — світовий лідер з виробництва двигунів внутрішнього згоряння. Про масштаби реорганізації виробничої бази можна скласти уявлення, ознайомившись зі змінами, що сталися на заводі «Черкаський автобус» лише за останній рік. Введено в дію нову фарбувальну дільницю, дільницю із нанесення порошкових фарб, цех із виробництва склопластикових деталей, у передпусковому стані зварювальний цех.

За минулі роки партнери переконалися в надійності такої співпраці. Навіть невмотивоване скасування урядом України інвестиційної програми, що передбачала інвестування в холдинг «Богдан» 100 млн. дол. США, не змогло йому зашкодити. Недавно з метою розвитку партнерських взаємин із ISUZU підписано Генеральну угоду терміном на 5 років. Останньою, зокрема, передбачено спільне виведення продукції торгової марки «Богдан» на ринки країн СНД. На підтвердження високої якості продукції ПІХ «Богдан» японські партнери надали холдингу право використовувати товарний знак ISUZU на своїх автобусах і вантажівках.

Активно співпрацює холдинг і з національними виробниками: у виробництві автобусів використовуються деталі, виготовлені майже 100 українськими підприємствами.

Але в ринкових умовах мало організувати виробництво. Важливо, аби його продукція була конкурентоспроможною і користувалася попитом. Робота менеджменту «Богдана» на ринку грунтується на розумінні існуючих в Україні транспортних проблем. Представники холдингу уважно вивчають транспортну ситуацію. Так, їм добре відомо, що на початок нинішнього року з 153 тис. машин українського автобусного парку лише приблизно 31 тис. виготовлених після 1996-го. Іншими словами, тільки кожен п’ятий автобус експлуатується менше ніж вісім років. Володіючи такою інформацією, можна передбачати потреби ринку, правильно оцінювати перспективи виробництва й бізнесу. Саме з урахуванням перспектив за поточний рік було репрезентовано три нові моделі автобусів «Богдан». Свої плоди дає також активна співпраця з автоперевізниками. За п’ять років холдинг розгорнув в Україні широку мережу сервісних центрів, його фахівці навчають представників фірм-перевізників правильно обслуговувати автобуси «Богдан», цікавляться громадською думкою, враховують її при розробці нових моделей.

На черговому, уже традиційному міжнародному автосалоні SIA—2004, де продукція холдингу експонувалася у повному обсязі та привертала загальну увагу, відбулася прес-конференція, присвячена знаменній даті в історії «Богдана». Підбиваючи підсумки п’ятирічної діяльності холдингу, голова спостережної ради холдингу Олег Свинарчук сказав:

— За ці роки ми пройшли досить складний шлях від пошуку ідеї, партнера до перших серйозних результатів. Практично на порожньому місці налагоджено виробництво найсучасніших на сьогодні низькопідлогових автобусів, які за результатами 2003 року найкраще продавалися в Україні. Понад половину пасажирських автоперевезень у країні здійснюють сьогодні «Богдани», і перші їхні зразки вже проїхали понад 1 млн. кілометрів. Це дає нам підстави сподіватися, що наші плани розвитку сучасного автобусного виробництва в Україні будуть реалізовані. Це, своєю чергою, дозволить у найближчі чотири роки досягти обсягу виробництва не менш як 8 тис. автобусів різних видів і типів на рік і вийти з ними на багато зарубіжних ринків.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі