Здивувати когось великою кількістю американських фірм, які відкриваються у різних куточках земної кулі, і не в останню чергу – в Азії, досить складно. А ось бурхливе зростання кількості азіатських компаній, які відкрилися протягом останніх п’яти років в Америці, для багатьох виявилося несподіванкою.
Особливо чітко ця тенденція простежується у передмісті Вашингтона. Нині там налічується понад 40 тисяч компаній, які належать етнічним азіатам. Примітно, що темпи зростання цього показника протягом останніх п’яти років становили 30% на рік — це вдвічі вище, ніж темпи зростання загальної кількості нових фірм в Америці, і в півтора — ніж темпи зростання азіатських фірм в усьому світі.
Більше того, американське бюро перепису населення виявило ще кілька цікавих аспектів підвищення азіатської бізнес-активності. Як з’ясувалося, у самій столиці кількість азіатських фірм за цей самий період навіть трохи знизилася. Зате в передмісті Вашингтона і в регіональних торгових центрах темпи зростання виявилися воістину фантастичними — в деяких округах вони сягнули 200 і навіть 300%. Основними чинниками, які сприяють такому зростанню, аналітики називають загальну орієнтованість на розвиток малого бізнесу, міцні сімейні зв’язки, повернення технологічного буму, зростання кількості державних замовлень і загальну тенденцію до аутсорсингу.
Свого часу Індія дуже успішно використовувала американський важіль для розвитку свого інженерного сектору. Тепер дедалі більше індійців відкривають свої інженерні і комп’ютерні фірми в Америці. Філіппінці пропонують американцям медичне обслуговування вдома, південнокорейці на всю потугу торгують, в’єтнамці розширюють мережу салонів краси. До речі, найвищі темпи зростання створення нових компаній демонструють саме філіппінці — їх кількість протягом останніх п’яти років подвоїлася, друге місце посідає Японія — приріст сягає 69%. За загальною ж кількістю своїх фірм в Америці лідирує Південна Корея (9406 компаній). Зате Індія випередила інші азіатські країни за сукупним доходом (8707 індійських фірм в Америці заробили торік 3,8 мільярда доларів). Усього ж в індійських компаніях працюють понад 80 тисяч американців.
Саме індійські фірми найактивніше використовують урядові програми, покликані стимулювати приватне підприємництво представників національних меншин. Саме індійські програмісти й інженери найчастіше отримують державні американські контракти. Власне, велику частину таких контрактів і раніше виконували індійці, які все ж таки частіше були найманими службовцями, а не власниками власного бізнесу.
Аналогічна метаморфоза спостерігається і стосовно філіппінців. Ці вихідці з Азії стабільно утримували нішу подання кваліфікованої медичної допомоги вдома. По-перше, для них характерне добре знання англійської мови, а по-друге, навички лікування на Філіппінах всотуються з молоком матері. Тож філіппінські доглядальниці, медсестри чи навіть лікарі — явище в Америці звичне. І, знову ж, перше покоління емігрантів із Філіппін гарувало переважно на чужого дядька. А ось представники другого і третього поколінь активно почали створювати власні компанії з надання медичних послуг.
Двигуном посилення японської присутності в Америці стало оздоровлення економічної ситуації на батьківщині, що дає можливість нарощувати інвестиції в найбільш перспективні галузі за кордоном. А такими тепер вважаються біотехнології, які особливо добре прижилися на американському ґрунті.
Йінг Лоурі, старший економіст управління з питань малого бізнесу, вважає, що азіатський бізнес в Америці істотно відрізняється від корпоративної культури інших нацменшин. Зокрема це дуже міцні сімейні зв’язки і збереження ділових контактів зі своєю батьківщиною. Впевнене зростання азіатського бізнесу в Америці забезпечує істотний внесок у розвиток американської економіки. І при цьому є досить важливою підмогою для розвитку економік азіатських.