Без дешевих іномарок. Запаси авто минулих років закінчуються

Поділитися
У США продаж нових авто повернувся практично на докризовий рівень. У Японії зафіксовано 28-відсоткове зростання порівняно з 2009 роком...

У США продаж нових авто повернувся практично на докризовий рівень. У Японії зафіксовано 28-відсоткове зростання порівняно з 2009 роком. Щоправда, дещо пригальмував Китай — у травні реалізовано 886 тис. авто, що на 24% менше, ніж у квітні. Але загалом новини зі світових ринків досить оптимістичні. А що ж Україна, яка нещодавно поглинала буквально по 600 тис. нових легковиків за рік і входила в десятку найбільших європейських країн-автоспоживачів?

П’ятдесят на п’ятдесят?

Якщо торік в Україні було реалізовано 119,6 тис. легкових іномарок, то за чотири місяці 2010 року — 32,5 тис. При такій статистиці не дивно, що прогнози експертів розділилися.

«Ми не очікуємо підйому. Автомобільний ринок цього року, як і раніше, перебуватиме у важкому становищі. Продажі, порівняно з минулим роком, ще більше впадуть. Наш прогноз — 150 тис. автопродажів (іномарки плюс авто вітчизняного виробництва), що на 12% нижче за торішній показник. Ринок стабілізується. Компанії проводитимуть свою маркетингову політику без цінових війн», — думка маркетинг-директора Групи компаній «АІС» Юлії Птициної.

«Перші місяці 2010 року автомобільний ринок України показував позитивне зростання. Сподіваємося, що поліпшенню ситуації посприяє і законодавець, у його силах полегшити обмін автомобіля в автосалонах за системою трейд-ін. Позитивною тенденцією є збільшення кредитних програм і зниження за ними відсотків. Традиційним стимулом для ринку стане оновлення модельного ряду. Для Mitsubishi 2010-й став переломним — за перші п’ять місяців обсяг продажів в Україні порівняно з 2009 роком зріс більш ніж на 8%. Усе це свідчить про те, що подальшого скорочення ринку не буде», — вважає керівник департаменту продажів ТОВ «НІКО-Україна» Світлана Колесникова.

Ціна обмежена складом

При цьому обидва експерти вказують на цікаву особливість поточного ціноутворення, яке значною мірою залежить від запасів у дилерів автомоделей 2008—2009 років випуску. Виявляється, продажі кожного конкретного дилера дуже залежать від запасів автомобілів минулих років, наявних у нього на складах. Пам’ятаєте 2009 рік, коли дилери будь-яким способом намагалися збути авто, які затоварили склади? Результатом цього стали масові акції і зниження цін, що призводили до цінових війн між продавцями. Зараз ці запаси практично вичерпано. Нині тільки деякі автодилери можуть похвалитися чималими торішніми запасами, тому ціни на іномарки вперто повзуть угору і невдовзі досягнуть докризового рівня (в доларовому еквіваленті. — Ред.).

«Ціни на авто зросли — це пов’язано з припиненням розпродажів старих складів і появою авто нового року випуску за вищою ціною», — стверджує Юлія Птицина.

«Найнижчі ціни фіксувалися в 2009 році, тому інвестиції в склад давали змогу утримувати вартість автомобілів протягом тривалого періоду. В міру зниження складських запасів імпортери змушені піднімати вартість авто, тому що фактично її піднімає виробник. У розпал кризи завдяки домовленості з виробником ціни на модельний ряд Mitsubishi в доларовому еквіваленті знизилися на 20—25% порівняно з 2008 роком. Нині спостерігається переломний момент: залишки складів буде розпродано найближчим часом, і ми побачимо повернення цін на докризовий рівень. Зважена логістична стратегія дозволяє нам до цього часу утримувати низькі ціни на весь модельний ряд 2009 року. Але можливості таких продажів обмежені складом», — каже Світлана Колесникова.

Реверанси споживачеві

Завершення цінових війн змушує застосовувати інші інструменти боротьби за клієнтуру. Потенційному покупцеві, який тепер не дуже поспішає нести гроші в автосалон, насамперед пропонують привабливі програми кредитування і лояльності.

Напевно, важко відмовитися від кредиту на п’ять років із мінімальним внеском, якщо при цьому тобі ще й надають 12 місяців канікул від сплати відсотків. За цей час надається можливість виплатити левову частку тіла кредиту, не сплативши за неї ні копійки відсотків. І ніяких тобі штрафних санкцій. Усе, що залишилося, можна розтягнути на чотири роки.

Програма лояльності, як правило, передбачає дисконт для постійних клієнтів. Щоб стати її учасником, достатньо зробити покупку в салоні або скористатися послугами сервісу. Природно, наступна знижка багато в чому залежатиме від тієї суми, яку ви залишили в салоні.

Не останнє місце для майбутніх і нинішніх клієнтів автодилерів посідає автосервіс. Не секрет, що з приходом кризи в дилерів відбувся відтік клієнтів у гаражі. Висока вартість офіційного автосервісу змусила автолюбителів відмовитися від гарантії і здійснювати технічне обслуговування в неофіційних СТО.

Адже саме за рахунок автосервісу багато автодилерів планували пережити скрутні часи. Але вчасно не врахували конкуренції гаражних майстерень. Звичайно, комп’ютерної діагностики вони не проводять, зате елементарна заміна мастил і фільтрів їм цілком до снаги. Чим не варіант, щоб пережити скрутний час? Якщо, звісно, на той час двигун не «заторохтить».

Загалом цінову політику офіційних (дилерських) СТО довелося терміново змінювати. Нині експерти відзначають зміну регламенту технічного обслуговування таких станцій. Зокрема останні збільшують міжсервісний інтервал і вибудовують свою роботу з гарантійними автомобілями так, щоб уникнути пікових платежів за техобслуговування. При цьому частина робіт виводиться в рекомендовані, істотно (до 30%) знижуються ціни на запасні частини і розцінки на виконання робіт.

А ще повертаються часи подовжених строків гарантії на нові автомобілі. Отже, криза — це час споживача. Точніше, платоспроможного споживача, який зараз у дефіциті. Від нього й залежатимуть перспективи автопродажів.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі