UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄС планує оголосити про розслідування проти китайських виробників сталі — FT

Це може стати другою справою проти Китаю за останні кілька місяців.

ЄС планує оголосити про розслідування щодо можливого субсидування урядом Пекіна китайських виробників сталі на саміті з США цього місяця, оскільки блок та Штати продовжують розвивати спільний фронт проти Китаю. Про це пише FT.

Читайте також: Китай розкритикував розслідування ЄС щодо електромобілів, попередивши про  "негативний" вплив на відносини 

Брюссель погодився приєднатися до зусиль Вашингтона, спрямованих на захист промисловості, повідомили Financial Times два чиновники, обізнані з цим кроком. За їхніми словами, Вашингтон попросив Брюссель вжити заходів проти китайських виробників сталі в обмін на уникнення повторного запровадження тарифів на сталь від виробників ЄС, прийнятих президентом Дональдом Трампом у 2018 році.

Тоді ЄС вжив заходів у відповідь, запровадивши мита на деякі американські товари, але обидві сторони призупинили ці заходи у 2021 році, оскільки співпрацюють у межах ініціативи зі сталого виробництва сталі, покликаної обмежити китайський імпорт.

Читайте також: ЄС офіційно відкрив розслідування щодо китайських електромобілів

Представники ЄС заявили, що розуміють необхідність для президента США Джо Байдена захистити робочі місця сталеливарників у штатах, таких як Пенсильванія та Огайо, щоб запобігти перемозі Трампа на виборах наступного року.

Цей крок ЄС може стати другою справою проти Китаю за останні кілька місяців, після того як блок оголосив про розслідування щодо китайських електромобілів. Брюссель також розглядає можливість проведення розслідування у секторі вітрових турбін. Ці розслідування, які, ймовірно, триватимуть до року, можуть призвести до запровадження тарифів.

Очікується, що на зустрічі 20 жовтня лідери США та ЄС оголосять про Глобальну угоду щодо сталі та алюмінію, яка обмежить експорт китайського металу, що заполонив світовий ринок і чинить тиск на виробників союзників. Вона буде відкрита для інших країн, таких як Велика Британія і Японія, якщо вони погодяться також запровадити тарифи проти Китаю.

Крім того, ЄС і США підпишуть політичну угоду, щоб заморозити власну суперечку, поки вони продовжують переговори про другу частину угоди щодо сталі та алюмінію - декарбонізації виробництва.

Читайте також: ЄС розглядає можливість проведення розслідування щодо китайських вітрових турбін — FT

Протягом останніх двох років переговорів ЄС відмовлявся копіювати рішення США про використання міркувань національної безпеки для запровадження 25-відсоткових тарифів на сталь і 10-відсоткових на алюміній після того, як Світова організація торгівлі постановила, що цей крок порушує міжнародне право.

Але Брюссель погодився стягувати мита, сумісні з нормами СОТ, якщо його розслідування доведе, що субсидії Китаю є несправедливими. США і ЄС призупинили свою суперечку два роки тому в очікуванні її вирішення.

Дані Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) свідчать про те, що світові сталеливарні потужності у 2022 році сягнуть рекордних рівнів. Надлишкові потужності також перебувають на рекордно високому рівні, а їх завантаженість становить лише 75 відсотків.

Чверть приросту потужностей припадає на Китай, який відкриває заводи в інших країнах Азії.

Брюссель уже запровадив антидемпінгові мита на близько десяти категорій китайського імпорту сталі, а також квоти на багато видів продукції зі сталі після дій США. Сталеливарна промисловість ЄС заявила, що вони були неефективними.

"Традиційні інструменти торговельного захисту не здатні вирішити цю проблему. Ми використовували їх протягом 50 років, і це не спрацювало. Глобальний надлишок потужностей підживлюється урядами. Нам потрібен новий інструмент", - заявив генеральний директор компанії Eurofer Аксель Еггерт.

Читайте також: ЄС та США планують укласти тимчасову угоду щодо сталі, щоб уникнути повернення тарифів часів Трампа — Bloomberg

Раніше глава Євроради Шарль Мішель заявив, що Європа не збирається вступати в торговельну війну з Китаєм через субсидії Пекіна для виробників електромобілів, а замість цього зосереджується на "перебалансуванні", щоб уникнути надмірної залежності від однієї країни. Однак Китай негативно реагує на намагання ЄС “зменшити ризики”.