UA / RU
Підтримати ZN.ua

НПЗ відстоюють імпортне мито, трейдери вважають їхню позицію шантажем

Українські НПЗ сьогодні стримують зростання цін на нафтопродукти. Про це заявив головний керуючий директор ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» Дідьє Казимир, повідомляє прес-служба компанії.

За словами Казимира, якби не місцеві заводи, протягом найближчих п'ятнадцяти-двадцяти днів ціна бензину А-95 могла б зрости до 10 гривень.

«Враховуючи, що ціна імпортних партій бензину А-95 зросла на 20%, без конкурентного чинника у вигляді українських НПЗ можна було б прогнозувати чергову хвилю подорожчання протягом найближчих двох-трьох тижнів. І статистика щодо зайнятості у США визначила б, скільки має заплатити українець за літр палива», - зазначив він.

Казимир наголосив, що якщо б цінову повістку для України формували місцеві заводи, як це було до скасування імпортних мит у 2005 році, країна мала б більш низьку і стабільну вартість палива на заправках, менше залежала від коливань котирувань на зовнішніх ринках.

За словами головного керуючого директора ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», введення мит на імпорт нафтопродуктів із країн, що мають преференційне ціноутворення на нафтову сировину, дозволило б вирівняти умови роботи на ринку і, таким чином, підтримати добросовісну конкуренцію: «Сьогодні основний прибуток на торгівлі нафтопродуктами отримують трейдери, а не НПЗ. Введення мит призведе не до збільшення ціни, а до перерозподілу заробітків всередині збутового ланцюжка».

У свою чергу, асоціація «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» заявляє, що уряд не повинен піддаватися на шантаж з боку нафтопереробних компаній, що перейшли до відкритих погроз зупинити свої заводи у разі неприйняття їхньої вимоги щодо введення мит на імпорт нафтопродуктів в Україну.

«Безпрецедентний тиск і дезінформація органів влади та окремих високопоставлених членів уряду вже призвели до початку абсолютно безпідставного спецрозслідування стосовно імпорту нафтопродуктів. Впевнені, що триваючий тиск з боку власників НПЗ націлений на дезорієнтацію кураторів розслідування з метою досягнення бажаного результату у вигляді різкого зростання цін на реалізовану продукцію після введення мит», - йдеться в заяві асоціації.

В Асоціації зазначають, що сьогодні не тільки в Україні нафтопереробні підприємства зазнають фінансових труднощів, дана тенденція має глобальний характер. У той же час ситуація у вітчизняній нафтопереробці посилюється недостатністю інвестицій в модернізацію підприємств і низкою негативних явищ на внутрішньому ринку України, таких як контрабанда та нелегальне виробництво нафтопродуктів, а також схеми безподаткового імпорту.

В Асоціації зазначають, що з розумінням ставляться до прохань уряду України щодо стабілізації цін на нафтопродукти у роздрібній мережі у період зростання котирувань на світовому ринку і збільшення податкового навантаження на споживача. Заяви деяких власників НПЗ про можливу зупинку підприємств Асоціація розглядає як такі, що дестабілізують ринок і чинять тиск на органи влади країни.

31 січня з'явилася інформація про те, що рада директорів російсько-британської компанії ТНК-ВР ухвалила рішення про зупинення Лисичанського нафтопереробного заводу (ПрАТ «ЛІНІК», Луганська обл.) у січні-березні 2011 року. При цьому менеджменту компанії надано право прийняття остаточного рішення з даного питання в залежності від зміни умов ведення бізнесу в країні.

24 січня 2011 Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення про початок спеціального розслідування про збільшення обсягів імпорту нафтопродуктів в Україну, результатом якого може стати введення мит на паливо.

У той же час Мінекономрозвитку, провівши свій аналіз ситуації на ринку, повідомило про відсутність підстав для введення мита.

Проти введення мит також виступають незалежні мережі АЗС та експерти.