UA / RU
Підтримати ZN.ua

На промисловість Європи чекає «важке десятиліття» у конкуренції з США та Китаєм — Bloomberg

Зокрема, йдеться про галузь виробництва автомобілів та хімічний сектор.

Європейські виробники автомобілів і хімічної продукції ризикують втратити конкурентоспроможність на користь Китаю і США, оскільки обидві галузі зіштовхуються з постійними високими витратами на енергію під час переходу на чистіші джерела, вважає директор одного з провідних портів континенту. Про це повідомляє Bloomberg.

"Ми перебуваємо в небезпечній ситуації. Для європейської промисловості страждання хімічної галузі і вторгнення китайських електромобілів в Європу є подвійним ризиком”, - сказав генеральний директор бельгійського порту Антверпен-Брюгге Жак Вандермейрен.

За його словами, на Європу "чекає дуже складне десятиліття".

У четвер, 27 липня, Європейський центральний банк здійснив дев'яте поспіль підвищення процентної ставки, піднявши її ще на чверть відсоткового пункту, залишивши при цьому можливість подальшого підвищення на наступному засіданні у вересні.

Читайте також: Китай сподівається, що Франція допоможе зменшити напругу у відносинах Пекіна з ЄС

Підвищення цін на енергоносії тисне на європейський хімічний сектор, що, своєю чергою, впливає на обсяги поставок. Раніше цього місяця німецький концерн BASF SE приєднався до інших виробників хімічної продукції, скоротивши свої очікування на цей рік та звинувативши в цьому низький рівень світового промислового виробництва і повільний попит на споживчі товари.

Вандермейрен вказав на "значне уповільнення", коли хімічне виробництво скоротилося на 13% з січня по квітень цього року порівняно з аналогічним періодом 2022 року.

Існує ризик закриття або переміщення заводів.

"Наступним етапом буде закриття деяких заводів. Конкурентоспроможність хімічної промисловості в Європі дійсно поставлена під загрозу", - вважає Вандермейрен. 

Транспортування автомобілів, в тому числі електромобілів, є єдиним сектором, який відновився в останні місяці, в основному завдяки експорту з Китаю.

Але приплив автомобілів китайського виробництва сповільнюється, каже Вандермейрен, через дефіцит обладнання, необхідного для їх транспортування.

За його словами, "велике розчарування китайських компаній полягає в тому, що вони не мають достатньо потужностей у європейських портах". 

“З цієї причини ми бачимо, що зараз вони використовують контейнеровози і контейнери для перевезення автомобілів, що, звичайно, не є ідеальним варіантом", - додав Вандермейрен.

Читайте також: Дані світової торгівлі демонструють перші ознаки «реглобалізації» — Bloomberg

Раніше експерти Світового банку попередили про ризик «загубленого десятиліття» у світовій економіці. Найбільші труднощі будуть відчувати країни, що розвиваються."Винні" ковід, війна і повільність влади.