Головний економіст Банку Англії Енді Холдейн вивчив економічний вплив «великого експерименту на дому», спровокованого пандемією коронавірусу. Адже для того, щоб запобігти поширенню хвороби, багато компаній відправили своїх працівників на дистанційну роботу, пише Financial Times.
Перша частина дослідження стосується впливу дистанційної роботи на продуктивність праці. До пандемії COVID-19 дистанційна робота асоціювалася з більшою продуктивністю, а зараз - з меншою. Одна константа полягає в тому, що дистанційна робота зробила багатьох людей щасливішими - насамперед, вважає Халдейн, тому що багатьом більше не потрібно витрачати час на дорогу на роботу.
Чи це падіння продуктивності та «зростання щастя» більше пов’язане з новизною ситуації чи чимось більш глибоким - питання, на яке неможливо відповісти повністю.
Проте, на чому варто зосередитись, це те, який вплив віддалена робота має на творчий процес, або ж те, що економісти люблять називати „інтелектуальним капіталом”.
Існує припущення, що робота вдома, де має бути менше факторів, які відволікають від робочого процесу, повинна сприяти креативності.
Адже перебування у шумі офісних приміщень вимагає високого рівня когнітивного тунелювання. Для багатьох людей робота вдома - це тихіше середовище, де менше факторів відволікають увагу, що, своєю чергою, спрощує необхідність зосередитися.
Однак, можна стверджувати, що відсутність постійних діалогів з колегами перешкоджає «творчому процесу».
Також встановлено, що вплив нових та різних переживань, спровокованих тими чи іншими звуками, запахами, людьми - є ключовим джерелом творчої іскри. Ці зовнішні подразники є «паливом» для креативного процесу та уяви, а уява, втілена в реальність, є тим, що зазвичай вважається творчістю.
Однак, коли справа стосується творчого процесу, багато в чому це залежить не тільки від оточення, в якому перебуває людина, але і від настрою самої людини.
Цікавим є те, наскільки різкими перепади настрою та натхнення стали саме під час дистанційної роботи вдома.
Віддалена робота позбавила багатьох необхідності пробудження о 5.30 ранку, щоб їхати на громадському транспорті на роботу. Здавалося б, це повинно залишити більше простору для креативних ідей. І все ж, відсутність постійної «живої» комунікації з колегами не сприяє креативності.
Цю «проблему» можна зменшити за допомогою обміну миттєвими повідомленнями чи віртуальними зустрічами, однак, навіть це не вирішить наявну проблему. Адже живе спілкування - це здатність досліджувати «невизначену територію», обмінюватися «мовчазними знаннями» та особистою інформацією. Ці неофіційні розмови між зустрічами є основою побудови відносин і ключем до довіри.
Офіс відкритого плану, заходи та конференції - все це допомагає стимулювати творчий процес. Саме тому, після закінчення пандемії коронавірусу було б корисно поєднати найкраще з «обох світів», чергуючи віддалену роботу з роботою в офісі, тобто налагодити баланс, резюмує видання.