У Латвії на півроку заборонили трансляцію телеканалу "Росія"

08 квiтня, 2016, 02:01 Роздрукувати
Відправити
Відправити

У програмах російського пропагандисти Соловйова латвійський регулятор зафіксував заклики до війни та розпалювання ненависті.

У Латвії на півроку заборонили трансляцію телеканалу "Росія"
Латвія намагається протистояти інформаційної агресії Кремля © siapress.ru

Національна рада Латвії з електронних ЗМІ на півроку заборонила ретрансляцію телеканалу "Росія" на території країни.

Рішення було прийнято після трьох зафіксованих порушень директиви ЄС "Про послуги аудіовізуальних ЗМІ", повідомила Російська служба Бі-бі-сі у четвер, 7 квітня.

"Ми вже одного разу закривали цей канал (у 2014 році), тепер закриваємо вдруге. Минулого разу вони не дотримувалися законодавства Латвії, а тепер - законодавства ЄС. Це серйозні порушення: заклики до війни та розпалювання ненависті", – пояснила голова Національної ради Айя Дулевська.

Неодноразові порушення законодавства були зафіксовані в програмах кремлівського пропагандиста Володимира Соловйова "Воскресный вечер". В одному з випусків протягом передачі неодноразово повторювалося, що "Україна - територія, окупована нацистами і фашистами, з ними неможливий діалог, тому що Україна - це агресор".

Другий пропагандистський сюжет мав безпосереднє відношення до Латвії.

"У спотвореному вигляді був піднесений розповідь про те, що російська меншина в Латвії перебуває під загрозою, а латиська мати може бити російської дитину тільки тому, що вона - російський дитина, - розповіла Дулевська. - Далі було пояснення: американці це підтримують, тому що хочуть отримати привід ввести в Латвію танки".

В іншому випуску передачі Соловйова неодноразово звучали заклики "негайно напасти на Туреччину, знищити її з космосу, тому що Туреччина готується захопити Кавказ".

Дулевьска уточнила, що хоча ліцензію телеканалу видав шведський регулятор, Латвія отримала можливість застосувати санкції за порушення законодавства ЄС. Цією можливістю латвійський регулятор скористався вперше. Раніше було необхідно довести, що ЗМІ порушує закони країни реєстрації.

Країни Балтії намагаються протистояти інформаційній війні, яку Росія веде проти своїх сусідів.

У квітні 2015 року Литва призупинила трансляцію російського каналу "РТР-Планета". На думку литовської комісії телерадіомовлення, російський канал розпалює ненависть.

Для Латвії присутність в інформаційному просторі російських ЗМІ, які транслюютькремлівську пропаганду, становить неабияку загрозу.

Більше 20% країни складає російськомовне населення (в основному, негромадяни). І хоча, безумовно, далеко не всіх російськомовних жителів республіки варто зараховувати до кремлівської п'ятої колони, побоювання Риги все ж таки небезпідставні: у Латвії проживають понад 54800 громадян РФ, і Москва не шкодує сил і коштів на підтримку проросійських настроїв в цій балтійській республіці. Инструментами для цього служать як ЗМІ, так і фінансування проросійських рухів і політичних сил.

Детальніше про спроби РФ впливати на політичну ситуацію та настрої у Латвії читайте в матеріалі Латвія: ризький бальзам на українські рани проекту ZN.UA Викрадення Європи.

По матерiалам: Русская служба Би-би-си / Підготував/ла : Сергей Жуков
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК