Близько 50 літаків «Аерофлоту», тобто чверть авіапарку компанії, простоюють і не виконують польоти через брак запчастин. Про це повідомляє видання The Moscow Times із посиланням на Telegram-канал Baza.
Згідно з цією інформацією, 25 із поламаних бортів, як кажуть, «канібалізують». Тобто розберуть деталі, щоб використовувати їх для інших літаків.
Ще 18 бортів перебувають на техобслуговуванні та чекають на ремонт. Для цього не вистачає передкрилок, фар, допоміжних силових установок, повітрозабірників, кисневих генераторів, гальмівних пристроїв, двигунів та інших деталей.
Як повідомив The Moscow Times експерт з цивільної авіації AeroDynamic Advisory Річард Абулафія, російська влада сподівалася на допомогу Ірану. Але вона поки що Іран не зміг допомогти, адже він живе під санкціями вже жодне десятиліття і відповідно використовує набагато старіші моделі літаків.
Створити копії запчастин, яких бракує, для сучасних літаків дуже складно і, крім того, їм потрібне регулярне оновлення програмного забезпечення, зазначив Абулафія. У Росії, констатував він, «немає жодних внутрішніх потужностей для виробництва комерційної цивільної авіації».
«Каннібалізація», за його оцінками, лише тимчасове рішення – вона дозволить перевізникам протягнути 6-12 місяців, після чого галузь ризикує «впасти у прірву». Що стосується іноземних виробників, то навряд чи «хтось колись знову візьметься профінансувати постачання капітального обладнання до Росії», попереджає експерт.
Нагадаємо, ще у березні Росія втратила 78 зі своїх 1367 цивільних літаків – їх заарештували за кордоном. Щоб тимчасово розв'язати проблему, ще навесні Росія вкрала близько 500 літаків у лізингодавців.